• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

I norr skrev 2015-05-10 10:58:15 följande:

Idag känns det rätt så hopplöst. Hade lite bruna flytningar igår kväll (sorry för infon) och mensvärk. Tjuvtestade imorse 11 dar efter insättning och det var negativt. :(

Kämpar för att inte bryta ihop totalt utan har ett minimalt hopp kvar om att det var för tidigt att testa. Fick testdag 18:e från kliniken och det är ju en vecka kvar dit.

Men som sagt...man har mått bättre.

Ånej :( va tråkigt, varför går det inte för någon av oss :(
  • Smillan83

Glad ägglossningsgubbe idag :)

Så lättad! Ägglossning imorgon då, på dag 21! Cykeln blev inte alltför lång!

Vi kör på lite själva! Då har vi iaf gjort det vi kunnat!

• Smillan83

Hur går det Inorr, har det lugnat sig?

Kom på att Solensten sa att man kan blöda lite och ändå vara gravid, så vi fortsätter å hoppas tycker jag!

• Smillan83
    I norr skrev 2015-05-11 23:36:12 följande:

Svävar mellan hopp och förtvivlan. Försöker intala mig att det är mensen som är på G men ändå har jag hopp. Igår var det knappt nån färg alls och idag har det varit lite ljusbeige igen och jag har sprungit på toa som en tok.

Imorgon är den egentliga dagen för mens.

Ja, vår läkare sa oxå det och att man ska fortsätta ta vaginaltabletterna även om man får en blödning för att man kan vara gravid ändå. Har en kompis som blött i början av två av sina graviditeter.

Fortsättning följer...

Blir det FET för er under veckan? Spännande isf! Jag håller alla tummar!

Då håller vi tummarna att bebisen växer å mår bra, det är ju några dagar kvar till testdag för er!

Även fast jag inte var gravid kom ju inte mensen när den skulle utan när det var dags för testet, så jag hoppades och trodde ju in i det sista!

Nä inget FET denna cykel, läkaren var bestämd med att hon ville att det skulle bli en "egen" mens emellan, så vi måste vänta till nästa cykel, men håller sig cyklerna ungefär så här långa borde vi hinna med ett FET precis innan de stänger!
  • Smillan83

Har sånna ägglossningskänningar idag, sticker och småhugger från vänster sida och (ursäkta) tjocka trådiga flytningar!

Fattar ingenting, hade ju ägglossning i måndags, man har väl inte två på samma cykel? Eller är kroppen helt ute å cyklar efter alla hormoner?

Ska ta ett ägglossningstest när jag kommer hem!

Kände ingenting av ägglossningen i måndags, så då kanske det inte lossnade nånting fastän hag fick glad gubbe!

Blir tokig på den här kroppen!

• Smillan83

Ägglossningstestet var negativt, skönt, då slapp jag fundera på om verkligen var en till ägglossning på gång! Smärtorna från vä si avtog under eftermiddagen! Vet inte vad det var!

hoppas, hoppas, hoppas att någon piggelin spermie hittat fram till ägget! Vore fantastiskt om vi blev spontant gravida :)

Och billigt ;)

• Smillan83
    I norr skrev 2015-05-13 22:15:03 följande:

Ja det är inte lätt att tyda kroppen och i den sits vi är i så analyserar man ju precis allt.

Jag har dock börjat blöda på riktigt, tog även ett test idag och det var negativt. Det konstiga är att jag inte alls bröt ihop utan det kändes bara väntat. Man är som van att bli besviken månad efter månad. Blir mest bitter.

Mailade kliniken och de ringde upp senare. Hon sa att jag ändå skulle fortsätta med tabletterna och ta ett test på måndag (testdagen). Å då får man ju en ny gnutta hopp även om jag är 100% säker att det inte blivit nåt denna gången.

Känns väldigt länge att vänta till augusti på ett nytt försök. Har man tur så lyckas man på egen hand i sommar men oddsen känns ju otroligt små.

Så tråkigt Inorr, beklagar verkligen :(

Var knäckt i flera dagar när jag testat negativt, man vill ju verkligen att där ska vara ett plus!

Måste ni vänta till augusti? Ni får inte köra direkt då, som Mikaaaela?

Jag sätter mitt hopp till juni FETet, och först ett hopp till vårt eget försök i måndags! Spermieprovet var ju riktigt bra vid IVF försöket och undrens tid är ej förbi!
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-05-14 13:50:37 följande:

Nä, får inte köra direkt eftersom testdag är på måndag och då är det ju försent att börja med sprutorna. Nästa mens infaller troligast så att äggplock skulle bli precis sista öppna dagen innan sommarstängningen. Lite otur!

Däremot sa hon att jag troligtvis kunde börja behandlingen innan de öppnade igen om det skulle infalla sig så och då vet man ju att nästa försök blir tidigt i augusti.

Tänkte också att under kan ske och man kan lyckas själv under sommaren.

Vi håller tummarna för oss tre!

När hade du äggplock Mikaaaela?

Ja vilken otur :(

Men tänker att egentligen är det ju bara stängt 5 veckor, och den tiden kommer gå undan med semester å roligheter, så innan vi vet ordet av är det augusti igen :)
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-05-15 23:45:33 följande:

Förstår att du är nervös med tanke på hur ont du fick. Be om tense apparaten efteråt. Men spännande ändå att få ett nytt försök. Nu ska det gå!

Idag har jag haft en riktig pissdag och bara velat gråta så antar att reaktionen kom tillslut ändå.

Det var ju bra med blåsor Mikaaaela, oroa dig inte, vi hoppas att det går bättre än sist med äggplocket!

Ja Inorr, det blir många tårar under den här barnresan!

Första två dagarna var riktigt jobbiga efter minuset, sen gick det rätt bra några dagar och andra veckan blev det riktigt jobbigt å jag funderade på att sjukskriva mig, då fick jag ägglossning och då tändes hoppet för en egentillverkad bebis!

Jag tror vi måste få vara lessna å gråta ibland, vi går ju igenom en jättejobbig tid!
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?