• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

mikaaaela skrev 2015-05-18 18:38:24 följande:

Tack snälla ni! 

Det gick så himla bra denna gång. Hade en ny läkare som gjorde äggplocket och kände ingenting under tiden och förra gången kändes det som hon förstörde hela mitt inre :P Och efteråt kände jag knappt något heller och fick åka hem efter en timma! Är typ i chock och så himla glad just nu att det gick så bra och att jag mår bra nu, lite spänt bara men inte mer än så. 

13 ägg även denna gång, återföring på torsdag. Just nu känns allt så himla bra, hoppas hoppas hoppas det går vägen denna gång! :) 

Ååh va härligt Mikaaaela, grattis till de 13 äggen och en bra äggplockning, så glad för din skull!

Ja den här gången ska det gå vägen för dig, det tror vi!!!!

Vilken läkare hade du nu? Sofia eller Nils-Gunnar, eller finns det fler?
  • Smillan83

8 dagar sedan ägglossningen!

Känner efter och analyserar som vanligt!

Känt mig lite "konstig" på förmiddagen, lätt yrslig!

Men man har ju alla symtom när man längtar!

• Smillan83
    I norr skrev 2015-05-19 19:38:37 följande:

Spännande Smillan83! Snart kan du ju testa :)

Jag tänkte nästan att man borde kunna ta lutinus om man prickar in ägglossning på egen hand...den bör ju hjälpa ägget att fastna även då...vad tror ni? ;)

Pratade med Umeå igår Mikaaaela och fick en telefontid med läkare 3/6 för vidare planering. Med tanke på min cykel så kommer det inte hinnas med ett försök innan stängning. Så det är bara att vänta. Får hoppas på att ni lyckas under tiden. :)

Ja det hade någ varit bra, men hade ingen Lutinus kvar, så kör neutralt :)

Tänkte testa tidigt den här gången och hellre testa typ en gång om dagen fram till BIM, än få mensen som en sur överraskning!

Ska testa på torsdag tänkte jag, på BIM -4!

Under kan ju ske...annars blir det ett FET i juni, så kommer inte gråta om mensen kommer på måndag!
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-05-20 12:15:37 följande:

Så tänker jag med, speciellt när den skjuts upp av lutnius, så suuurt! BIM -4, vad för grav.test använder du då? Jag köpte hem massa från testlagret, men vet inte hur tidigt man kan testa med dom :P 

Låter bra att du har den inställningen, sånt gillas! När tror du ungefär det blir i juni? Om cykeln följer samma som denna månad? :) 

Jag kör också testlagrets, läst om vissa som plussat på BIM -6!

Sen är det ju inte säkert det är minus så tidigt om det visar minus!

Den här cykeln blir 35 dagar och blir nästa nåt liknande så blir ägglossning kring den 14 juni! Baara det inte blir en måndag, då är det kört!
  • Smillan83

Känner mig "konstig" varje dag, lite yr på nåt sätt, svårt att sätta ord på det!

Hoppas såklart det är grav-tecken, men samtidigt spökar ju kroppen varje gång man hoppas att mensen ska utebli! :(

• Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-05-21 19:10:33 följande:

Oj, BIM -6 lät tidigt. -4 är också tidigt, så ge inte upp hoppet :) Hoppas att dina känningar beror på att du är gravid :) Åh går det inte om det blir en måndag? :( Men nu hoppas vi du är gravid nu så du slipper tänka på FET :) 

Återföringen gick bra, lite ledsen för att de inte odlade i 5 dagar, känns som hoppet om frysen blir litet då. Menmen..

Vi fick tillbaka ett fint embryo med 8 celler. Från början tyckte jag det var dåligt, då vårt förra hade 10. Men nu när jag läst på lite så verkar det optimala vara 8 celler på dag 3, så det gav mig lite hopp i alla fall. :) Resterande 7 odlas vidare. Hoppas vi får till frysen, men önskar så klart mest att detta försök lyckas! :) 

Jo det är rätt tidigt att testa, man blir så otålig bara :)

Ååh då ruvar du nu din lyckost :)

Då håller vi alla tummar som finns att du blir den förste av oss att klämma ut en bebis nästa år!

Va konstigt att de inte odlade alla vidare?

Våra 6 st odlades ju vidare med just argumentet att de var så många så de ville ge dem chansen att bli blastocyster? Fattar inte varför de gör olika?
  • Smillan83
    EllasMatte skrev 2015-05-21 20:39:10 följande:

Hej tjejer! 

Jag vill bara önska er ett STORT lycka till! Jag har läst er tråd och håller tummarna för att ni lyckas :D Jag och min sambo är gröngölingar på det här med ivf, vi har vårt första besök/samtal på kliniken i Umeå den 5 juni och åh så jag längtar tills vi är igång precis som ni! :D

Åååh välkommen hit EllasMatte, vi gläds åt varje ny kämpe som hänger på här :)

Du, vi är också ganska så gröngöliga, så du passar in perfekt!

Så spännande att ni också snart är igång! Häng på här så ska vi hejja fram en bebis åt dig också :)

Vart bor ni? Ålder?
  • Smillan83
    EllasMatte skrev 2015-05-21 22:52:12 följande:

Tack snälla! :)

Det känns jättekul och spännande! Så svårt att föreställa sig vad man kan förvänta sig av den här resan. Vart så chockad att vi ens skulle få komma innan sommaren, hade inte trott att det skulle starta förrän i höst. Vet ni när kliniken stänger för sommaren? Hinner nog inte påbörja någon behandling..

Vi bor i Luleå, jag är 27 och min sambo är 30. Kämpat på i barnverkstan i 2 år :)

Vi fick också komma mycket tidigare än vi trodde, så vi var jätteglada :) sen hade jag turen att få mensen bara veckan därpå så då fick vi köra igång!

De stänger den 29e juni och öppnar igen 3e aug, så det handlar egentligen bara om en månad! Har du tur får ni göra som Inorr och starta med sprutorna redan i juli!
  • Smillan83

Ser mörkt ut för oss tyvärr, minus på stickorna och alla former av känningar är som bortblåsta!

Siktar in mig på mens imorgon och FET midsommarveckan!

Kändes lite tungt att plocka fram IVF häftet och börja läsa på om informationen de skickar angående FET-proceduren

Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?