Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
Oj mensen kom visst nu! Ja då är det nya tag denna cykel då!
Midsommarveckan blir det insättning!
Ska ringa och prata med kliniken imorrn! Ultraljud nästa vecka skulle jag tro!
Oj mensen kom visst nu! Ja då är det nya tag denna cykel då!
Midsommarveckan blir det insättning!
Ska ringa och prata med kliniken imorrn! Ultraljud nästa vecka skulle jag tro!
Ja tyvärr, igår var jag helt förstörd igen, inga till frysen denna gång heller. Det gör att jag tappar hoppet helt. Visst att miljön i livmodern ska vara bättre än i labbet, men känns rätt hopplöst just nu.. :/
Pratade med Umeå igår, så nu är vi igång igen, känns jättebra! Den här gången SKA DET GÅ!!!
Ultraljud i Övik på kvinnokliniken nästa torsdag och sen kör jag igång med ägglossningstester!
Härligt att ni är igång igen! Måste erkänna att jag är lite avis. Känns som en evighet till augusti och ändå vill msn ju inte att sommaren och semestern ska gå fort och ta slut... :/
Hur många hade ni i frysen?
När ska du testa Mikaaaela?
Åååh grattis Mikaaaela, så underbart! Du är gravid ju :)
Ägglossningssprutan sitter väl bara i i tio dagar och det har du ju passerat och plusset borde inte bli starkare om det vore så!
Åh jag blir alldeles rörd, sååå otroligt glad för er skull!
Åååh tack snälla, ja det är så himla overkligt !!
Hm, men har läst att kemisk graviditet är typ att embryot bara "nuddar" livmodern och graviditetshormon utsöndras, men det fäster inte och därför får man senare mens som vanligt. Oftast upptäcks det inte och man tror att man får mens som vanligt, men har man testat tidigt så märker man de ju :P Men ska försöka tänka att det inte är falskt positivt, å som du säger, det borde nog inte öka om det var en kemisk graviditet :P
Antar att jag reserverar mig lite i fall det skulle hända någonting. Är superlycklig men så rädd för missfall. Kan ju säga att oron kom direkt plusset dök upp. Och den lär ju inte försvinna förrän bebisen är ute, och då kommer en annan oro haha!
Tack snälla du, jag hoppas verkligen att det blir er tur denna gång med!! Håller alla tummar och tår! Snart dags!!
Tjejer gå in på allehanda.se, en artikel idag om nya regler för antal landstingsfinansierade IVF!
Från årsskiftet införs 3 gratisförsök för Västernorrland och obegränsat antal insättningar av nedfrysta embryon :-O
I artikeln står även att 3 försök redan gäller i Norrbotten och Västerbotten sedan årsskiftet!
Grattis!!! Fy va bra!
Tyvärr hinner ju inte vi få del av de nya reglerna, känns pissigt!
Så jag bara MÅSTE bli gravid nuuu
Vore ju underbart! Tycker absolut de bör gälla oss. Vår utredning var inte klar föränn i januari och remissen skickades i början av februari så det där måste jag kolla upp.
Men som sagt, det ska ju bara behövas ett försök till för oss. ;)
Varit på ultraljud i morse! 5mm tjock slemhinna och en äggblåsa på 13,5mm!
Ägglossning sön-mån trodde Umeå!
Fattar inte hur min kropp plötsligt gör kortare cykler?
Blev iskall när hon sa måndag, det får absolut INTE bli på måndag, då skjuts FETet upp till aug och då dör jag!