Inlägg från: Pescetarian |Visa alla inlägg
  • Pescetarian

Går inte att sammarbeta med barnets pappa!

mammalovis skrev 2015-02-09 22:40:52 följande:

Underhållet styrs av pappans umgänge om det överstiger ett visst antal nätter per månad.

Min dotter träffar sin pappa varannan söndag, d v s hon har all dygnsvila här, så jag får fullt underhåll på 1273 kr per månad.

Huruvida du kommer få bort rätten för flickan att träffa sin pappa kan jag inte svara på, men det låter inte som en pappa att lita på. Vad säger din dotter om att träffa pappa?

Om du väljer att försöka ta bort umgänget helt och hon vill träffa sin pappa kommer du hamna i dålig dager hos din dotter framöver och det kan bli en tuff tonårsrevolt när hon själv kan ta reda på sanningen. Då är det ju inte säkert att pappans sanning överensstämmer med verkligheten.

Jag vet hur tufft det är med en opålitlig pappa, men för barnets skull KAN även det lilla vara värt tillräckligt mycket. Du får helt enkelt avgöra hur hon mår, samtidigt har du på ett vis inte rätt att undanhålla umgänge om det finns avtalat. Det är en svår balansgång, min dotter har haft perioder då pappan svikit p g a jobb, men egentligen ny flickvän som orsak. Den senaste perioden har varit bättre, kanske med tanke på att senaste flickvännen också har barn och inser att hon inte är universums medelpunkt.

Förlåt för OT och en extrem nyfikenhet, men jag måste bara få fråga; varför träffas din dotter och hennes pappa endast varannan söndag? Är det endast under dagtid då?
    Du behöver verkligen inte svara och jag ber om ursäkt på förhand om min nyfikenhet orsakat dig obehag.
Svar på tråden Går inte att sammarbeta med barnets pappa!