Inlägg från: honeydew |Visa alla inlägg
  • honeydew

fodrat regnställ och/eller skalkläder

Vi har fodrat galonställ när det börjar bli plusgrader (det värmer ganska bra). Har även ofodrat galonställ precis som ni. Antingen ovanpå overall och senare när det är varmare.

Vi köper även ett skalset, jacka och byxa, som används under vår, sommar, höst efter behov. För mig är skaljacka = vårjacka?

Fleece finns för alla årstider. Har även vindfleece men det har ej blivit så mycket använt.. Använder hellre skaljacka som andas. En vanlig fleece under om det är kallare.

Mina barn går på Ur & skur-förskola och med dessa kläder klarar de hela vår, sommar, höst. Våra favoritmärken är Didriksons, Kaxs (Kappahl) och Reima. Hoppas du blev lite klokare

• honeydew

Jag var väldigt skeptisk till fodrad galon innan men då vi bytte dagis förra året så bad dem oss köpa det till vår då 3,5-åring. Och jag blev väldigt positivt överraskad!

Hur smidigt som helst i denna årstid (som det oftast är..). Ett par plusgrader, geggigt, blött, blåsigt. Lätt för barnen att klä på sig själva (bara ett lager), inget som blir knöligt, värmer bra. Så nu är det vårt mest använda plagg och hela dagisgruppen har en uppsättning Didriksons fleecegalon i olika färger

• honeydew

Ja jag tror att de som kör fleecefodrat galon är väldigt nöjda med det och tycker att de är smidiga, lätta för barnen att röra sig istället för vanligt galon+fleece, tunna men ändå varma. Jag har även varm barn, men de blir ej svettiga i fleecegalon.

De som är emot fleecegalon verkar ej ha prövat det ens? Så de verkar mest anta att det är ett onödigt plagg?

Svar på tråden fodrat regnställ och/eller skalkläder