Inlägg från: Hecate |Visa alla inlägg
  • Hecate

Vem skriver klokast på familjeliv

Anonym (VAO) skrev 2015-03-12 21:45:11 följande:

Nu blir det några rader OT (snälla, plocka inte bort mig!). Inatt drömde jag att en av fl:s mest utstickande profiler (en kvinna jag uppskattar) som jag inte tänker nämna namnet på men som har varit osynlig ett tag egentligen var en kille och satt i fängelse. Det var därför hen inte skrivit på fl på länge. Så dumt och tokigt. Bara en knäpp dröm. Nu får jag en obehanglig känsla av att jag har skaffat mig ett osunt beroende av fl!!! 

Så kan det ju faktiskt vara också. Man kan aldrig veta. På ett annat forum där jag var aktiv förr, fanns det en kvinna som skrev om sina fyrlingar. Hon la även in bilder på dem i olika outfits o.s.v.. Bubblan sprack när någon råkade hitta en amerikansk blogg av en fyrlingsmamma, och det visade sig att kvinnan kopierat bilderna därifrån! Förmodligen hade hon inga barn alls! (Om det ens var en "hon"...)
  • Hecate
    fluu skrev 2015-03-13 16:55:49 följande:
    Hon har återkommit under flera nick här. Samma varje gång med bilder av andras barn.
    Jaså! Det var på Allt för Föräldrars forum hon höll hus för fem-sex år sedan i alla fall - men hon kanske är på många ställen.

Det är grovt att stjäla bilder på andras barn...
  • Hecate

Jag tycker att Tom Araya har skrivit både vettigt, kunnigt och nyanserat i samhällstrådarna på sista tiden, och dessutom lyckats hålla huvudet kallt trots ihärdiga angrepp från Fl:s mest irriterande myggsvärm! Det är stort! Måste dock lägga in brasklappen att jag inte vet vad han skriver i andra typer av trådar, och således inte heller vet om jag håller med där.

• Hecate
    Rikard skrev 2015-03-13 23:00:20 följande:

Lite half off topic:

Kan man anta att olika grupper av skribenter håller till på olika delar av forumet och att man därför bara stöter på dem som man råkar dela intresse med?
    Det kanske finns fantastisk kloka människor som skriver under ämnen som man själv aldrig kollar på.

Det finns det kanske, men jag skulle ändå inte ha speciellt mycket gemensamt med någon som enbart kan intressera sig för bilar. Eller katter. Eller shopping. Eller att i detalj beskriva sina sexuella kontakter.
Svar på tråden Vem skriver klokast på familjeliv