• fröken fegis

Långt protokoll

Hej! Jag följs gärna åt och byter lite tankar och erfarenheter! Vi har just startat vår första IVF och jag började med nässprayen Synarel i fredags. Inga biverkningar än så länge men de kommer kanske inte förrän man har sprayat ett tag. Vi ska göra vår IVF på Carl von Linné-kliniken i Uppsala.

• fröken fegis

Nu har jag sprayat med Synarel i drygt 2 veckor. Har mått helt ok under sprayningen och idag var jag på kontroll. VUL såg bra ut, nu får vi se vad blodprovet säger, men troligtvis blir det sprutstart på onsdag eller torsdag. Nervöst!!!

• fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-02 14:30:07 följande:

Hej på Er!

Ikväll är det dags för första sprutan. Sen har vi ul den 9/4. Sprayen har jag inte reagerat på direkt. Sprutorna inte i heller (förra gången, under de korta protokollet) Är lite nervös över att det kanske inte är några ägg som sist men håller tummar och tår! 
    Glad Påsk på Er! 
    Kram

Hej! Då ligger vi precis lika :) Ska också ta min allra första spruta ikväll (detta är ju vår första IVF), är ganska nervös! Jag har inte heller reagerat så mkt på sprayen, har haft lite huvudvärk de sista dagarna bara och en o annan värmevallning. Får du sluta helt med sprayen nu när du börjar med sprutorna, eller får du bara spraya mindre? Själv fick jag sluta helt med Synarelen nu och kommer bara att köra Gonal F. Första VUL blir på tisdag 7/4, spännande!!! :) Nu hoppas vi på många ägg i påsk ;) Kram
  • fröken fegis

Hu, nu är första sprutan tagen... Det gick fint, men jag var så nervös att det blev några tårar ändå... Hur gick det för dig?! Vilka sprutor och vilken dos är det du ska ta? Kram

• fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-03 21:46:55 följande:

Hej :)

Jag ska fortsätta med sprayen fast två ggr per dag nu istället för tre. Jag tar Gona F, 150 per dos. Dudå?

Ja verkligen, många många ägg :)

Var i landet går du fröken fegis?

Kram

Då tar vi precis samma dos :) Andra sprutan gick lite bättre tycker jag, det blir nog lättare för varje dag kan man hoppas. Jo, många ägg vill vi ha! Fast inte FÖR många, vi vill ju INTE bli överstimulerade! IVF;en ska vi göra på Carl von Linné-kliniken i Uppsala, men alla kontroller gör vi hos vår läkare i Jönköping. Vart går du någonstans? Kram
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-04 19:35:49 följande:
    Ja man blir helt kall svettig ;)

Så ul hos er läkare men äggplocket och insättning på c v l kliniken? :)
    Ja, det stämmer bra! Skulle tro att det blir äggplock v.16 för vår del. Usch, jag är så rädd för det... Är inte du nervös?!
  • fröken fegis
    Saturnus skrev 2015-04-06 23:16:27 följande:
    Tack för svar. Uppdatera gärna hur det går.
    Javisst ja, du har ju redan gjort äggplock... Vi får hoppas på bättre utdelning denna gång! Själv var jag på VUL idag... Ingen jättefart på mina äggblåsor, 11st men ganska små allihop så troligtvis bli det att höja dosen på Gonal F, men det får jag veta säkert imorgon när svaren på blodprovet kommer. Känns som en evig väntan alltihop, vill bara få äggplocket gjort nu!
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-07 18:44:32 följande:
    Ja men skönt att så många äggblåsor :) dem behöver kanske bara lite extra tid att växa till sig :)

Ja men däremot vet jag inte hur ägginsättningen känns :/ sånt kan klart skrämma mig!

Berätta gärna hur det går :)
    Idag har jag varit på VUL igen, denna gången såg äggblåsorna bättre ut så det verkar gå åt rätt håll :) Preliminärt blir äggplocket på onsdag nästa vecka - sjukt nervöst!!! Har du fått veta när det blir äggplock för dig? Kram
  • fröken fegis

Usch och fy!!! Hur går det för dig med sprutorna Louise?! Själv tycker jag att det blir värre för varje dag... I början var det ingen fara, men de 3 sista dagarna har det gjort skitont!!! Igår gjorde ja VUL och tog blodprov, det brukar gå hur fint helst att ta blodprov men igår gjorde det också ont. Kan man bli känsligare och känsligare? Det verkar så konstigt. Ikväll fick dock sambon sticka mig 3ggr!!! Första två gångerna ryckte jag till så mycket så att sprutan åkte ut igen... Fy fasen säger jag bara... Kommer inte vara mindre nervöst imorgon :(

Svar på tråden Långt protokoll