• louisemostert

Långt protokoll

Hej!
    Den 19 mars ska jag börja med mitt nässpray, inför de långa protokollet. Vi har tidigare testat på det korta protokollet men det fungerade inte för oss så nu håller vi tummarna. Vi kommer att gå i Malmö. Någon annan som också ska börja på långt protokoll? Eller kanske någon som redan påbörjat behandling, som vill dela med sig utav sin story? :)
    Kram på Er!! 

• Svar på tråden Långt protokoll
  • louisemostert

Hej!
    Idag fick jag min blödning. Ska börja med otrivelle sprutan den 2 april sen blir det ett besök på RMC den 9/4.
    Hur går det för Er?
    Kram! 

• louisemostert

Hej på Er!

Ikväll är det dags för första sprutan. Sen har vi ul den 9/4. Sprayen har jag inte reagerat på direkt. Sprutorna inte i heller (förra gången, under de korta protokollet) Är lite nervös över att det kanske inte är några ägg som sist men håller tummar och tår! 
    Glad Påsk på Er! 
    Kram

• louisemostert

Hej :)

Jag ska fortsätta med sprayen fast två ggr per dag nu istället för tre. Jag tar Gona F, 150 per dos. Dudå?

Ja verkligen, många många ägg :)

Var i landet går du fröken fegis?

Kram

• louisemostert
    galenidejj skrev 2015-04-04 11:00:25 följande:

Fick höja min dosering i torsdags!

Blir VUL på måndag!

Hoppas jag svarar bättre nu men högre dos

Vilken dos tar du nu? Hur kommer det sig att dem höjde dosen? För små äggblåsor? Är ganska ny inom detta så hoppas det är OK med alla frågor :)
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-03 23:02:01 följande:

Då tar vi precis samma dos :) Andra sprutan gick lite bättre tycker jag, det blir nog lättare för varje dag kan man hoppas. Jo, många ägg vill vi ha! Fast inte FÖR många, vi vill ju INTE bli överstimulerade! IVF;en ska vi göra på Carl von Linné-kliniken i Uppsala, men alla kontroller gör vi hos vår läkare i Jönköping. Vart går du någonstans? Kram

Ja man blir helt kall svettig ;)

Så ul hos er läkare men äggplocket och insättning på c v l kliniken? :)
  • louisemostert
    Saturnus skrev 2015-04-06 08:51:14 följande:

Jag ska ev prova långa då min kvalitet på ägg inte blir bra med korta. Har kört tre försök två med gonal och ett med menopur.

Är det därför Du byter TS? Någon fler som bytt med positiva resultat?

Hur har er medicinering sett ut?

Vi har kört ett kort men vi fick bara ut två ägg utav ett var dåligt och det andra överlevde inte så det blev aldrig någon insättning bara äggplock. Nu är vi inne på vårt andra försök. Vi har ul på torsdag för att se när äggplocket blir av.

Jag tar både sprayet och gonal F. Lycka till :)
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-05 18:07:07 följande:

Ja, det stämmer bra! Skulle tro att det blir äggplock v.16 för vår del. Usch, jag är så rädd för det... Är inte du nervös?!

Jo man är klart nervös, inte för direkt smärtan för tro mig jag har ingen bra smärtgräns alls men det var inte så farligt alls men är rädd för att det kanske inte ska gå igen :( men man måste vara positiv, så gott det går iaf :)
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-07 15:14:38 följande:

Javisst ja, du har ju redan gjort äggplock... Vi får hoppas på bättre utdelning denna gång! Själv var jag på VUL idag... Ingen jättefart på mina äggblåsor, 11st men ganska små allihop så troligtvis bli det att höja dosen på Gonal F, men det får jag veta säkert imorgon när svaren på blodprovet kommer. Känns som en evig väntan alltihop, vill bara få äggplocket gjort nu!

Ja men skönt att så många äggblåsor :) dem behöver kanske bara lite extra tid att växa till sig :)

Ja men däremot vet jag inte hur ägginsättningen känns :/ sånt kan klart skrämma mig!

Berätta gärna hur det går :)
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-10 22:36:47 följande:

Usch och fy!!! Hur går det för dig med sprutorna Louise?! Själv tycker jag att det blir värre för varje dag... I början var det ingen fara, men de 3 sista dagarna har det gjort skitont!!! Igår gjorde ja VUL och tog blodprov, det brukar gå hur fint helst att ta blodprov men igår gjorde det också ont. Kan man bli känsligare och känsligare? Det verkar så konstigt. Ikväll fick dock sambon sticka mig 3ggr!!! Första två gångerna ryckte jag till så mycket så att sprutan åkte ut igen... Fy fasen säger jag bara... Kommer inte vara mindre nervöst imorgon :(

Hej :)

Nä vi har ul nr två på måndag så jag tog precis sprutan för ikväll, jag tycker inte att det är så farligt men däremot är jag fruktansvärt känslig. Har jag samlag med mannen så gör det bara ont och flytningar hela tiden med. Jag hoppas på ÄP under veckan. Jag fick minska dosen på Gonal F så nu tar jag 137,5 och imorgon 125.

Låter inte alls skoj att du får så ont utav sprutorna :( Håller tummarna för dig :) Kram
Svar på tråden Långt protokoll