• AmandaJakobsson80

Långt protokoll

Hej!

Hoppar gärna in här. Detta är första IVF:en för oss och de känns som de dyker upp tusen frågor hela tiden då man verkligen inte vill råka göra fel. 

Jag kör långa protokollet. Går hos Doktor Damm i Linköping men kommer göra Äggplock o insättning i Uppsala på Carl Von Linne.

Är på dag 6 med Menopur sprutor idag. Tar 150iE Tycker inte jag känner någonting vilket gör mig lite orolig.

Tog sprayen Synarela i enbart 12 dagar och fick en blödning redan på femte dagen. Slutade med sprayen när jag startade med sprutorna enligt ordination från min läkare. 

Troligtvis blir det utplock och insättning V.17 Jag kommer gå på första kontrollen sen start imorgon hos min doktor här i Linköping. 

Jag har sprutorna i kylen även nu när vätskan är blandad, det är ok va? SSer ingenstans de står att man INTE får ha den kyld. Endast att man KAN ha den i rumstemperatur. 

Lyckas ni ta sprutorna utan att få en enda bubbla?

• AmandaJakobsson80

Nej det är sprutor som jag fyller upp själv. Hur tolkar man det? Jag borde ju kunna ha den i kylen?

MENOPUR 75 IE och 150 IE: Förvaras vid högst 25°C. Får ej frysas. Förvaras i originalförpackningen. Ljuskänsligt.

MENOPUR 600 IE och 1200 IE: Förvaras i kylskåp (2-8ºC). Får ej frysas. Efter beredning kan lösningen förvaras i högst 28 dagar vid högst 25°C. Får ej frysas. 

• AmandaJakobsson80

Härligt. Visst är det spännande. Har första ultraljudet o blodprov imorgon. Nästa på torsdag och vi har fått preliminärt v.17 för äggplock och insättning :) Längtar så ja blir tokig haha

• AmandaJakobsson80

Hur många dagar har ni fått spruta? Nån mer som kör med menopur? Vad är det egentligen för skillnad mellan den o gonal F?

Ja känner verkligen inget av sprutan, gör ni?

• AmandaJakobsson80

Ok, tack för svar :) hur stor dos tar du? Ja har ju bara sprutat sex dagar men då kanske de inte är så konstigt att man inte känner nått än om man ska spruta så pass länge. Ja får förhoppningsvis mer info imorn. :)

• AmandaJakobsson80

I princip inte hänt någonting :( äggblåsorna var väldigt få och små. Får besked under dagen om de ska öka dosen. Blir inget nytt möte på torsdag som sagt o mest troligt inget äggplock i början av nästa vecka. :'(

• AmandaJakobsson80

Är ni fler än mig som fått samma resultat? Om ni fått öka dosen, hur har ni reagerat samt hur mycket uppskjutet har hela processen blivit?

• AmandaJakobsson80

Fröken fegis. Åh va skönt att höra att det inte blir uppskjutet mer än så. Hade du heller inga känningar? Detta var mitt första ultraljud. Skulle gjort nästa på torsdag men hon sa att vi eventuellt skulle skjuta på det nu istället pga resultatet. Om läkaren bara kan ringa så man sliper gå och undra. Den här väntan på allt, är så himla jobbig. hehe

• AmandaJakobsson80

Louisemonstert. Åh vad spännande, vad nära du är nu :) wiiee :) Öm och ordentligt med flytningar har jag förstått är någonting positivt. De va bland det första läkaren frågade mig idag och jag fick ju då tyvärr säga nej eftersom jag inte har några känningar. Jasså avd hade du för dos och vilken fick du gå ner i nu? 

Finns risk att du är/blir överstimulerad? Är du nervös inför torsdag? 

• AmandaJakobsson80

Åh så spännande för er! Ni måste berätta hur de går sen med allt :) hoppas verkligen det går vägen.

Tar ni sjukdagar eller komp eller semester?

Svar på tråden Långt protokoll