• Zamira

Långt protokoll

Ni som sprayar/sprayat, hur länge körde ni?

Är inne på 16 dagen här, ska på ul och uppföljning om 9 dagar, men tycker det känns som ganska länge att spraya?

Har inte haft några större problem med Synarelan, vill bara komma igång med sprutorna så det kommer igång på riktigt!! :)

• Zamira
    louisemostert skrev 2015-04-12 15:39:15 följande:
    Hej :)

Jag börja spraya den 19 mars sen är jag på sprutdag 10 eller 11 så jag sprayar fortfarande och imorgon är det ul :)

Har du fått din blödning än?

Aha okej :)

Ja, den kom nästan precis när den skulle, så sista dagen med blödningar idag :)

• Zamira
    fröken fegis skrev 2015-04-12 17:02:54 följande:
    Jag kör den sk "Boston-metoden". Sprayade med synarel i 21 dagar och började då spruta med Gonal F. Fick sluta helt med sprayen när jag började med sprutorna.

Okej, då sprayar du ju ungefär lika länge som mig innan sprutdags!

Vet dock inte om jag ska fortsätta med sprayen eller inte när jag börjar med sprutorna, får nog reda på det nästa tisdag :)

• Zamira

Är det någon av er som fått förlänga spraytiden?

Var på ul igår, och där såg läkaren att slemhinnan var för tjock, (sprayat i 28 dagar) så fick fortsätta spraya 14 dagar till, suck..

• Zamira
    fröken fegis skrev 2015-04-22 11:08:27 följande:
    Nej, jag sprayade i 21 dagar och fick sluta helt med sprayen när jag började med sprutorna. Stackars dig vad segt... :( Får du många biverkningar av sprayen?

Aha okej, vilken tur :)

Jag ska fortsätta med sprayen när jag börjar med gonal-f, dock ska bara spraya en gång per dag istället för två!

Nä, inte mer än det stundvis känns varmt, sen bränner det av sprayen i näsan, men den känslan får jag av vanlig nässpray också :)

• Zamira
    fröken fegis skrev 2015-04-22 21:17:11 följande:
    Jag kände likadant med sprayen, värmevallningar om natten och så den där svidande känslan i näsan. Kämpa på! :)
    Ja jag ska göra det, har man försökt sen sept -09 så är ju 14 dagar ingenting egentligen, så ska härda ut de här dagarna!! :)
  • Zamira
    Saturnus skrev 2015-05-03 22:57:35 följande:

Jag står i valet o kvalet. Läste biverkningarna på sprayen Synarela. Har ni lust att hinta hur det sett ut för er och hur ni mått?

Har sprayat i 35 dagar nu, känner inget speciellt, mer än lite värmevallningar på kvällar/nätter, möjligtvis att jag fått svårt att sova pga den, men vet inte om jag kan skylla det på Synarelan :)
  • Zamira

Jag är på sprutdag 8, har VUL imorgon så hoppas att allt ser bra ut då, och att vi får datum för äggplocket som är till veckan preliminärt!

Var och tog blodprov på dag 5, fick då höjt dosen från 150 till 200, tog blodprov igen på dag 7, och fick då besked att fortsätta med 200.

Åh vad kul, hoppas att de överlever upptiningen!! :)

• Zamira
    fröken fegis skrev 2015-05-14 23:10:50 följande:
    Spännande! Då närmar det sig nu :) Har du gjort äggplock förut eller är det här ditt första? :)
    Detta är mitt första, men är konstigt nog inte nervös, utan mest förväntansfull :)
  • Zamira
    fröken fegis skrev 2015-05-15 08:27:06 följande:
    Skönt! Jag var supernervös, men det gick mycket bättre än jag trott :) Både mediciner, äggplock och ruvning. Lycka till nu! :)
    Det är det jag hoppas att det gör för mig också!

Hade lite problem med nedregleringen, så fick förlänga spraytiden ytterligare 14 dagar (hade då sprayat i 24 dagar) men några veckor hit eller dit gjorde inte så stor skillnad tycker jag :) Tackar så mycket! :)
Svar på tråden Långt protokoll