• Sophie16

Långt protokoll

Hej. Hoppare in här i tråden.

Oförklarligt barnlösa.

Jag 30. Han 35.

Jag har oregelbunden mens allt från 10-57 dagars cyklar.

Inget skydd sedan 2010

Aktivt försök sedan 2013

Pergotime X3 ggr i 2014

Ivf kort protokoll feb/mars. 2015

Inget till frysen

Har väntat på att köra igång med nässpray nu i maj

Men får mens var 10-13 dag så sprayen förskjuts hela tiden.

För sent att starta nu. Tar ju totalt 6 v

Ivf kliniken stänger juli

Jag mår skit för att inte få starta med vårt nästa försök.

Varför kör ni långa protokollet?

Hur många tidigare IVF försök har ni gjort?

• Sophie16

Jag kom precis hem från IVF kliniken. Vi måste vänta till september!! Jag ska gå på klimakterie tabletter i i 3 månader. . När jag är färdigt med sista kartan så ska jag börja med KORTA protokollet istället!! Anledningen till att han ville köra långa var att jag hade dåliga ägg, blir bättre ägg med att "reset" äggen sen återuppliva dem sprutor.

Vet inte varför jag nu ska börja med korts. Men det finns väl en bra tanke bakom det.

fröken fegis skrev 2015-05-25 21:05:21 följande:

Hej! Er situation låter nästan exakt som vår, förutom att min mens alltid är regelbunden som en klocka och att vi är lite äldre än er(jag 36 och han 39)... Annars har vi försökt precis lika länge, men istället för pergotime provade vi 3st insemineringar 2014, tyvärr utan resultat. Vi gör alla ultraljud mm hos vår läkare i Jönköping men gör själva IVF´n på Carl von Linné-kliniken i Uppsala. Enligt vår läkare har CVL långa protokollet som standard vid första försöket. Sen tyckte även vår läkare att det var bra eftersom jag är otroligt spruträdd... Det blir ju färre sprutor med långa än korta. Vi har hittills gjort ett helt försök med långt protokoll, äggplock och ET. Vi fick ut 5 ägg, ett till mig och 2 till frysen. Var uppe för en dryg vecka sedan och gjorde FET har testdag 2/6. Tyvärr fick de tina upp båda frysisarna för den första klarade sig inte :( Så tar det sig inte nu så blir vi också tvungna att vänta till hösten för ett helt nytt försök... Själv är jag dock inte så stressad över sommaruppehållet, tror att det är bra för kroppen att få vila lite, men jag kan förstå din frustration när mensen krånglar och inte kommer som den ska, ni borde ju gott och väl ha hunnit ett försök innan sommaren annars.

Svar på tråden Långt protokoll