• AmandaJakobsson80

Långt protokoll

Nån som vet hur vanligt det är med överstimulering?

Lite smånojig när vi höjde min dos så pass. Men läkaren sa att östrogenhalterna var låga.

Hur vet man att man blivit nedreglerad?

Tusen frågor hela tiden men detta är ju något väldigt stort o känslomässigt.

• AmandaJakobsson80

Fröken fegis: Ok vad skönt. Kände du någon skillnad när du gick upp i dos? Tack vad gullig du är som svarar på mina tusen frågor <3

• AmandaJakobsson80

Tack <3

Nästa besök är på fredag morgon. Ja imorn är de dags för er ni måste höra av er sen o berätta hur de gick o kändes. :)

• AmandaJakobsson80

Hur har det gått för er med ägglossningssprutan. Svår att ta? Kännt av den nått? Mysigt med hotell! De kommer vi också bo på. Från Linköping till uppsala är det ju en bit :)

• AmandaJakobsson80

Nu håller jag tummarna att det går bra för er idag! Jag kommer titta in här om vartannat med spänning, är så nyfiken :) Nu är ni nära. Till mig sa de att de kommer sätta in två dagars odling. Blir det även det för er?

• AmandaJakobsson80

Men åh vad tråkigt :( Har de någon förklaring till varför? Nu blir jag nervös. Så äggblåsorna de räknar kan vara tomma?

Hur många blåsor hade du när du kom in? Hoppas verkligen de kan hjälpa dig! Lider verkligen med dig. Fy vad det här är jobbigt. Man är så pepp o så blir man besviken. :(

• AmandaJakobsson80

Jag var på ultraljud och tog blodprov i morse. De såg ca. 10 blåsor idag varav de största på ca. 9-10. Det gjorde väldigt ont i vid bara ultraljudet på vänster sida samt så är det bara där jag känner.

Lite konstigt tycker jag men de var på den sidan jag för ca 3 veckor sedan åkte in akut pga en cysta sprack och på den sidan jag har kvar min igentäppta äggledare och en del sammanväxningar. Kan kanske beror på det. Hoppas de inte är någon fara.

Fick en ny tid för blodprov och ultraljud på måndag (Om jag inte hör nått från läkarna under dagen) Jag ska fortsätta med samma dos. 225 menopur och eventuellt/förhoppningsvis kommer äggplocket ske på onsdag eller torsdag nästa vecka. Det har skjutits fram ett par dagar med andra ord. Hur stora var era äggblåsor när ni åkte in för äggplock?

• AmandaJakobsson80

Hej!

Nu blev ja lite orolig när de gjort så ont för er :/ 

Var på UL idag och de hade vuxit till sig bra under helgen. Min läkare var mycket nöjd. Jag ska fortsätta på samma dos. Och högst troligt är det att jag får åka och göra äggplock på Onsdag men CVL kliniken skulle ringa i eftermiddag efter att fått mina blodprovssvar och ge mig all den info jag behöver. 

Jag håller er uppdaterade ;) 

• AmandaJakobsson80

Haha ja får varna de innan o säga att ja är väldigt smärtkänslig så de inte snålar med medicinen ;) nu är sista menopuren tagen. Hotellet är bokad o vi är taggade :))) men de sa att ja skulle ta otrivellen imorgon kväll. Inget på onsdag och så plock på torsdag. Kan de verkligen stämma eller är det jag som rört till det? Jag fick för mig att man skulle ta den kvällen innan inte två kvällar innan? Hmm.. Snack om att man överanalyserar allt bara för det är så viktigt att göra rätt :P

• AmandaJakobsson80

Samma hotell. De hade 10% rabatt för de som var inskrivna på kliniken :) nybygge tydligen. De blir nog bra :) jag håller er uppdaterade. Känner du av Otrivellen nått?

Håll tummarna för oss!

• AmandaJakobsson80

Igår tog jag Ovitrelle-sprutan. Fick lov att ta den själv då mannen ej hade möjlighet. Det gick bra. Kändes knappt.

Idag ska jag inte ta någonting och i morgon bitti gäller det! Så nära nu, iiiihhhh Glad 

• AmandaJakobsson80

Hej tjejer!

ÄP Gick galant, var väldigt glad då jag har både utomkved och spolning av äggledaren i bagaget så ja var en aning rädd. Vet inte hur många äggblåsor jag hade men de fick fram 10 ägg varav 9 befruktade. De valde att skjuta fram mig från en tvådagars odling till femdagars då jag var i riskgruppen för överstimulering?

De ville se hur jag mår under de här dagarna. Nu hoppas jag verkligen att jag inte är det så de inte avbryter och nekar mig i morgon vid återföringen. Nån som har erfarenhet av femdagarsodling?

Hur svullen har ni varit efter äggplocket? hur mår ni?
    Jag är ordentligt svullen och förstoppad men i övrigt mår jag ju bra. 
    Har det gjort ont vid återförandet?

• AmandaJakobsson80

Ja jag är sjukt nervös över att bli nekad. Magen och äggstockarna känns rejält och jag är som sagt väldigt svullen. Upp i vikt har ja garanterat gått så de kan de inte mäta på då ja käkat som en häst. Haha tror det är progesteronet. Trött som tusan o frysen, dvs många gravsymptom utan att ha något i mig. Jag väntar med spänning o hoppas hoppas hoppas hoppas de sätter tillbaka vårt lilla femdagarsdammkorn <3

• AmandaJakobsson80

Louise. Ja för mig var det extremt smärtsamt men jag hade i princip helt stopp också. Hört att det inte alls gör ont om man inte har det så du behöver nog inte oroa dig :)

• AmandaJakobsson80

Fröken fegis. Ja ett femdagars är återfört i mig och två blev det till frysen. Jag mår hur bra som helst och känner inte av någonting. Känns som alla symptom bara avtagit IOM att otrivellen har lämnat min kropp. Hur mår och känner du dig? När har du testdag?

Svar på tråden Långt protokoll