AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-13 08:54:09 följande:
Hej!
Hoppar gärna in här. Detta är första IVF:en för oss och de känns som de dyker upp tusen frågor hela tiden då man verkligen inte vill råka göra fel.
Jag kör långa protokollet. Går hos Doktor Damm i Linköping men kommer göra Äggplock o insättning i Uppsala på Carl Von Linne.
Är på dag 6 med Menopur sprutor idag. Tar 150iE Tycker inte jag känner någonting vilket gör mig lite orolig.
Tog sprayen Synarela i enbart 12 dagar och fick en blödning redan på femte dagen. Slutade med sprayen när jag startade med sprutorna enligt ordination från min läkare.
Troligtvis blir det utplock och insättning V.17 Jag kommer gå på första kontrollen sen start imorgon hos min doktor här i Linköping.
Jag har sprutorna i kylen även nu när vätskan är blandad, det är ok va? SSer ingenstans de står att man INTE får ha den kyld. Endast att man KAN ha den i rumstemperatur.
Lyckas ni ta sprutorna utan att få en enda bubbla?
Välkommen :)
Jag känner bara till gonal F så kan inte uttala mig för de sprutor som du tar. Mina är en sprutpenna har du också det eller dina är färdig fyllda sprutor?
Pennan som jag tar kan ha små bubblor men inget som jag direkt oroar mig över, jag ser till att lite utav vätskan syns innan jag för in sprutan. Det gör inget om där finns små bubblor, bara pmom det är stora, då får du "slå" bort dem.
Jag frågade sist på apoteket ang kyl och dem ska förvaras i kyl om det står på förpackningen annars inte. Bara dubbelkolla det så din medicin inte blir förstörd.
All lycka till dig! Jag ska snart köra in till RMC Malmö för ul. Hoppas på ÄP i veckan.
Kram