• louisemostert

Långt protokoll

Zamira skrev 2015-04-12 11:11:09 följande:

Ni som sprayar/sprayat, hur länge körde ni?

Är inne på 16 dagen här, ska på ul och uppföljning om 9 dagar, men tycker det känns som ganska länge att spraya?

Har inte haft några större problem med Synarelan, vill bara komma igång med sprutorna så det kommer igång på riktigt!! :)

Hej :)

Jag börja spraya den 19 mars sen är jag på sprutdag 10 eller 11 så jag sprayar fortfarande och imorgon är det ul :)

Har du fått din blödning än?
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-11 22:30:21 följande:

Tack och lov gick sprutan bra ikväll! :) Jag darrade som ett asplöv innan, men provade att lägga en isbit mot huden en stund innan sticket. Det funkade perfekt! *lättad!!!*. Så du fick sänka din sprutdos, min höjde de till 275. Ska också på ul på måndag. Hoppas det blir äggplock för oss båda i veckan då! :) Kram

Ja jag hoppas vi har turen med oss ;) berätta hur det går imorgon :) sista sprutan ikväll iaf tills imorgon ^^
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-12 17:02:54 följande:

Jag kör den sk "Boston-metoden". Sprayade med synarel i 21 dagar och började då spruta med Gonal F. Fick sluta helt med sprayen när jag började med sprutorna.

Finns så många alternativ och metoder så jag är helt förvirrad :)
  • louisemostert
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-13 08:54:09 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här. Detta är första IVF:en för oss och de känns som de dyker upp tusen frågor hela tiden då man verkligen inte vill råka göra fel. 

Jag kör långa protokollet. Går hos Doktor Damm i Linköping men kommer göra Äggplock o insättning i Uppsala på Carl Von Linne.

Är på dag 6 med Menopur sprutor idag. Tar 150iE Tycker inte jag känner någonting vilket gör mig lite orolig.

Tog sprayen Synarela i enbart 12 dagar och fick en blödning redan på femte dagen. Slutade med sprayen när jag startade med sprutorna enligt ordination från min läkare. 

Troligtvis blir det utplock och insättning V.17 Jag kommer gå på första kontrollen sen start imorgon hos min doktor här i Linköping. 

Jag har sprutorna i kylen även nu när vätskan är blandad, det är ok va? SSer ingenstans de står att man INTE får ha den kyld. Endast att man KAN ha den i rumstemperatur. 

Lyckas ni ta sprutorna utan att få en enda bubbla?

Välkommen :)

Jag känner bara till gonal F så kan inte uttala mig för de sprutor som du tar. Mina är en sprutpenna har du också det eller dina är färdig fyllda sprutor?

Pennan som jag tar kan ha små bubblor men inget som jag direkt oroar mig över, jag ser till att lite utav vätskan syns innan jag för in sprutan. Det gör inget om där finns små bubblor, bara pmom det är stora, då får du "slå" bort dem.

Jag frågade sist på apoteket ang kyl och dem ska förvaras i kyl om det står på förpackningen annars inte. Bara dubbelkolla det så din medicin inte blir förstörd.

All lycka till dig! Jag ska snart köra in till RMC Malmö för ul. Hoppas på ÄP i veckan.

Kram
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-13 14:01:00 följande:

Hur gick det för dig idag louisemostert? Själv är jag hemkommen från vul nu men är inte mkt klokare för det... De tog nytt blodprov idag så jag får vänta till imorgon med att få veta om äggplocket blir på torsdag eller fredag. Hoppas på torsdag, denna väntan gör en galen! Han kunde iaf se 9 äggblåsor som hade vuxit till sig bra, det känns rätt lagom tycker jag - ingen risk för överstimulering här inte :) Hoppas det gick bra för dig! :)

Det gick bra här med :)

Jag hade både stora och små blåsor så på torsdag gäller det :) nervöst!!!!

Men då blir det iaf av för dig i veckan så det är skönt :) får jag fråga vad som är fel, varför ni behöver gå igenom ivf? Svara bara om du vill :)
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-13 16:23:46 följande:

Härligt! :) Hoppas det blir torsdag för mig med, vill inte vänta mer nu! Börjar bli ganska öm i äggstockarna så det är lite kämpigt att jobba nu. Klart du får fråga! De har inte hittat något fel på oss... Men vi har försökt på egen hand i 4 år så nu var det verkligen dags att prova IVF (det är pga min rädsla för processen som vi har dröjt ut på det så länge, vi kunde fått börja redan för 2 år sen om vi velat). Har de hittat vart problemet ligger hos er, eller är ni också sk oförklarligt barnlösa? Kram

Tråkigt att du är öm men skönt att höra att det inte bara är jag. Har t.o.m ont i mellanåt och mycket öm. Blev nästan orolig att det är fel på mig...

Okej vad märkligt men dem har testat er båda då?

Det är fel hos min sambo. Hans spermier kan inte ta sig ut på egen hand pga en rugby olycka när han var yngre så varje gång det är dags för ÄP så måste dem först göra en biopsi på honom samma morgon för att få tag på spermier så det är lite jobbigt för det är dubbelt upp kan man säga :)
  • louisemostert
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-14 10:00:57 följande:

Är ni fler än mig som fått samma resultat? Om ni fått öka dosen, hur har ni reagerat samt hur mycket uppskjutet har hela processen blivit?

Håller tummarna för dig!!

Nä jag har tvärtom, dragit ner på dosen.

Jag är öm och har rätt kraftiga flytningar, hoppas det är normalt. Ikväll tar jag otrivellen sen är jag redo för ÄP på torsdag.

Ska du på vul snart igen?

Kram
  • louisemostert
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-14 13:27:00 följande:

Louisemonstert. Åh vad spännande, vad nära du är nu :) wiiee :) Öm och ordentligt med flytningar har jag förstått är någonting positivt. De va bland det första läkaren frågade mig idag och jag fick ju då tyvärr säga nej eftersom jag inte har några känningar. Jasså avd hade du för dos och vilken fick du gå ner i nu? 

Finns risk att du är/blir överstimulerad? Är du nervös inför torsdag? 

Hej Amanda!!
    Ja man går runt och hoppas på det bästa nu :)
    Jag hade från början 150 av gonal f sen ner till 137,5 i några dagar och 125 dem två sista dagarna. Ikväll är det ägglosningssprutan som gäller :)
    Ja dem ville inte att mina äggstockar ska överarbetas. Ja lite nervös är man, kommer bli värre på torsdag morgon ;) 
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-14 14:11:21 följande:

Tjoho! :D De ringde precis från Linné-kliniken! Det blir ägglossningsspruta ikväll och äggplock på torsdag! Galet nervöst men samtidigt så skönt att det äntligen är dags!!! :)

Åååh va kul :) vilken tid? vi ska vara inne kl 07:30 så tar dem min man kl 08:00 sen mig kl 10:00 :D Wooohoooo :D:D:D
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-14 20:57:20 följande:

Oj, ni får vara morgonpigga! :) Vi ska inte vara inne förrän kl.10.30. Man börjar bli sjukt nervös nu... Fast ändå glad och förväntansfull på samma gång :) Jag är mest orolig för att det inte ska bli något ägg befruktat så att det inte blir någon återinföring, det vore FRUKTANSVÄRT att inte ens få chansen att ruva efter denna långa förberedelse... MEN nu ska vi vara positiva, det kommer att gå bra för oss båda! Skönt att slippa ta fler sprutor efter ikväll! :)

Håller med till tusen, måste vara positiv :)

Mina bröst är så fruktansvärt öma och trött är jag. Ska ta sprutan kl 23:00 så måste hålla mig vaken haha.

Ja det blir en tidigt start på torsdagen :)

Kram!! ???? ????
Svar på tråden Långt protokoll