Långt protokoll
Hur går det tjejer?! Zamira har du gjort äggplock ännu?! Nån som hört något från Amanda, undrar så hur det har gått för henne. Är själv på ruvardag 7 nu, segt... Kram på er!
Hur går det tjejer?! Zamira har du gjort äggplock ännu?! Nån som hört något från Amanda, undrar så hur det har gått för henne. Är själv på ruvardag 7 nu, segt... Kram på er!
Ja, men är jättekonstigt att inte fler blev befruktade, men men, man ska ju se första som en provomgång så :)
Jag är på rd4 nu, har td 6/6 :)
Då skiljer det inte mycket nej :)
Beställde hem teststickor från Testlagret i fredags och de kom idag, och tänkte ta någon för att kolla när Ovitrellen gått ur kroppen, mest bara för att jag är nyfiken på hur länge den sitter i haha! Känner ingen stress vid att testa före, utan just nu är det bara för att veta med Ovitrellen.
Men jag ringde Fert. i Örebro där jag går förut, för insåg att jag inte var säker på om jag borde jobba den första tiden (jobbar på fabrik med mycket tungt arbete och stress) och hon skulle kolla upp med läkaren om det blir sjukskrivning eller inte.. För vill inte riskera att göra något farligt nu när vi väl har kommit så långt, så jag hoppas på att jag blir sjukskriven åtminstone de här två veckorna, tills man vet hur det går!
Jag tyckte det var dumt med testdag på en lördag, men de har väl bestämt antal dagar mellan et och td, och då blir det väl så att td hamnar på en helg..
Hm, jag fattade det som så att Lutinusen gjorde att mensen inte skulle komma, utan att den kommer när man slutat med dem, fast det kanske är jag som har fattat fel? Jag har inte riktigt koll på när min mens ska komma, har ju sprayat sen i mars, så hade ingen mens i maj, men jag hoppas såklart att den inte kommer, för oss båda! :)
Lyckas det inte denna gången kommer jag nog vara mindre nojig också, men tar det sig nu så kommer jag jobba som vanligt sen, efter att vi testat positivt (vilket jag tror på) för kommer nog känna mig mer säker efter en konstaterad graviditet!
Hej!
Fråga; vad får ni för förklaringar till varför man kör korta respektive långa behandlingen?
Tack!
Jag frågade faktiskt inte varför jag fick långa protokollet, dumt nog.
Ska fråga min klinik när jag ska ringa in svaret på mitt grav.test nästa vecka, och se vad jag får för svar :)
Precis så tänker jag också!
Aha okej, på så vis, och förstår att du är glad över att slippa kladdet.
Ja, för då tänker man nog ner att man inte kan påverka det i den grad man tänker nu. Lyx med eget företag, jobbar ju på en fabrik, men bra lön och fantastiska arbetskollegor så är en bra arbetsplats annars, bara inte just nu känner jag.. :)
Ja det förstår jag, där är min arbetsplats fantastisk, känner man sig trött/slö eller sjuk, så kan man vara hemma, det löser sig alltid på ett eller annat sätt!
Fy då, hoppas att det inte är mensvärk dock, utan att det är ett gott tecken bara!!
Usch, ja det förstår jag verkligen :( Vet de om vad ni går igenom eller är de ovetande om det?
Man måste ha hopp, annars blir dagarna ännu värre tycker jag..
Nja, känner mig svullen och har som mensvärk som kommer och går, det jobbigaste tycker jag är brösten, ömma som attan, och det är ju en biverkning som Lutinus ger, men annars så är det som vilken annan dag som helst haha :)
Har testdag 6/6, RD7, så 9 dagar till testdag =)
Känner du något mer än mensvärk då?
Nej vad tråkigt :(
Då blir det att göra hela proceduren med ÄP igen då?
Om inte detta lyckas så måste vi göra allt på nytt, i och med att vi inte fick nåt till frysen..
Ja tack, jag hoppas på att det blir bra resultat, vill tjuvtesta imorgon eller söndag, men chansen att det visar + nu känns inte så stor såhär tidigt med ett 2-dagars, men vill så gärna få se ett + då jag aldrig fått det under de 5.5 år som vi har försökt..
Men vad trist att ena inte klarade sig :/
Jag går på Centralsjukhuset i Karlstad, men gjorde äp och et i Örebro.
Och detta var vår första IVF, så om detta inte skulle gå vägen så har vi ju två försök kvar tack och lov..
Ni då?