• louisemostert

Långt protokoll

Hej!
    Den 19 mars ska jag börja med mitt nässpray, inför de långa protokollet. Vi har tidigare testat på det korta protokollet men det fungerade inte för oss så nu håller vi tummarna. Vi kommer att gå i Malmö. Någon annan som också ska börja på långt protokoll? Eller kanske någon som redan påbörjat behandling, som vill dela med sig utav sin story? :)
    Kram på Er!! 

• Svar på tråden Långt protokoll
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-07 15:14:38 följande:

Javisst ja, du har ju redan gjort äggplock... Vi får hoppas på bättre utdelning denna gång! Själv var jag på VUL idag... Ingen jättefart på mina äggblåsor, 11st men ganska små allihop så troligtvis bli det att höja dosen på Gonal F, men det får jag veta säkert imorgon när svaren på blodprovet kommer. Känns som en evig väntan alltihop, vill bara få äggplocket gjort nu!

Ja men skönt att så många äggblåsor :) dem behöver kanske bara lite extra tid att växa till sig :)

Ja men däremot vet jag inte hur ägginsättningen känns :/ sånt kan klart skrämma mig!

Berätta gärna hur det går :)
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-07 18:44:32 följande:
    Ja men skönt att så många äggblåsor :) dem behöver kanske bara lite extra tid att växa till sig :)

Ja men däremot vet jag inte hur ägginsättningen känns :/ sånt kan klart skrämma mig!

Berätta gärna hur det går :)
    Idag har jag varit på VUL igen, denna gången såg äggblåsorna bättre ut så det verkar gå åt rätt håll :) Preliminärt blir äggplocket på onsdag nästa vecka - sjukt nervöst!!! Har du fått veta när det blir äggplock för dig? Kram
  • fröken fegis

Usch och fy!!! Hur går det för dig med sprutorna Louise?! Själv tycker jag att det blir värre för varje dag... I början var det ingen fara, men de 3 sista dagarna har det gjort skitont!!! Igår gjorde ja VUL och tog blodprov, det brukar gå hur fint helst att ta blodprov men igår gjorde det också ont. Kan man bli känsligare och känsligare? Det verkar så konstigt. Ikväll fick dock sambon sticka mig 3ggr!!! Första två gångerna ryckte jag till så mycket så att sprutan åkte ut igen... Fy fasen säger jag bara... Kommer inte vara mindre nervöst imorgon :(

• louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-10 22:36:47 följande:

Usch och fy!!! Hur går det för dig med sprutorna Louise?! Själv tycker jag att det blir värre för varje dag... I början var det ingen fara, men de 3 sista dagarna har det gjort skitont!!! Igår gjorde ja VUL och tog blodprov, det brukar gå hur fint helst att ta blodprov men igår gjorde det också ont. Kan man bli känsligare och känsligare? Det verkar så konstigt. Ikväll fick dock sambon sticka mig 3ggr!!! Första två gångerna ryckte jag till så mycket så att sprutan åkte ut igen... Fy fasen säger jag bara... Kommer inte vara mindre nervöst imorgon :(

Hej :)

Nä vi har ul nr två på måndag så jag tog precis sprutan för ikväll, jag tycker inte att det är så farligt men däremot är jag fruktansvärt känslig. Har jag samlag med mannen så gör det bara ont och flytningar hela tiden med. Jag hoppas på ÄP under veckan. Jag fick minska dosen på Gonal F så nu tar jag 137,5 och imorgon 125.

Låter inte alls skoj att du får så ont utav sprutorna :( Håller tummarna för dig :) Kram
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-11 19:32:00 följande:

Nä vi har ul nr två på måndag så jag tog precis sprutan för ikväll, jag tycker inte att det är så farligt men däremot är jag fruktansvärt känslig. Har jag samlag med mannen så gör det bara ont och flytningar hela tiden med. Jag hoppas på ÄP under veckan. Jag fick minska dosen på Gonal F så nu tar jag 137,5 och imorgon 125.

Låter inte alls skoj att du får så ont utav sprutorna :( Håller tummarna för dig :) Kram
    Tack och lov gick sprutan bra ikväll! :) Jag darrade som ett asplöv innan, men provade att lägga en isbit mot huden en stund innan sticket. Det funkade perfekt! *lättad!!!*. Så du fick sänka din sprutdos, min höjde de till 275. Ska också på ul på måndag. Hoppas det blir äggplock för oss båda i veckan då! :) Kram
  • Zamira

Ni som sprayar/sprayat, hur länge körde ni?

Är inne på 16 dagen här, ska på ul och uppföljning om 9 dagar, men tycker det känns som ganska länge att spraya?

Har inte haft några större problem med Synarelan, vill bara komma igång med sprutorna så det kommer igång på riktigt!! :)

• louisemostert
    Zamira skrev 2015-04-12 11:11:09 följande:

Är inne på 16 dagen här, ska på ul och uppföljning om 9 dagar, men tycker det känns som ganska länge att spraya?

Har inte haft några större problem med Synarelan, vill bara komma igång med sprutorna så det kommer igång på riktigt!! :)

Jag börja spraya den 19 mars sen är jag på sprutdag 10 eller 11 så jag sprayar fortfarande och imorgon är det ul :)

Har du fått din blödning än?
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-11 22:30:21 följande:

Tack och lov gick sprutan bra ikväll! :) Jag darrade som ett asplöv innan, men provade att lägga en isbit mot huden en stund innan sticket. Det funkade perfekt! *lättad!!!*. Så du fick sänka din sprutdos, min höjde de till 275. Ska också på ul på måndag. Hoppas det blir äggplock för oss båda i veckan då! :) Kram

Ja jag hoppas vi har turen med oss ;) berätta hur det går imorgon :) sista sprutan ikväll iaf tills imorgon ^^
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-04-12 11:11:09 följande:

Jag kör den sk "Boston-metoden". Sprayade med synarel i 21 dagar och började då spruta med Gonal F. Fick sluta helt med sprayen när jag började med sprutorna.
Svar på tråden Långt protokoll