• louisemostert

Långt protokoll

Man får lov att ha tusen frågor Amanda :) Det har jag med!!
    Detta är ju helt nytt för en, inget man lärde sig i skolan direkt haha.
    Hur känns det frökenfegis? Imorgon gäller det för oss :D 
    Amanda, när har du nästa besök? 
    Kram på er!! 

• louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-15 19:40:30 följande:

Usch ja, imorgon gäller det... Vi har checkat in på hotellet i Uppsala nu och har det ganska mysigt. Hoppas bara att jag kan sova i natt, har sovit fruktansvärt dåligt de sista nätterna - nervositet antar jag. Hur känns det själv, är du laddad?! :) kram

Bor ni så pass långt ifrån?

Vi kör 6:30 imorgon till Malmö :) Ja nervös men ser samtidigt fram emot det. Väntan är så lång från början till slut :( Laddad till tusen :)
  • louisemostert
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-15 22:45:18 följande:

Hur har det gått för er med ägglossningssprutan. Svår att ta? Kännt av den nått? Mysigt med hotell! De kommer vi också bo på. Från Linköping till uppsala är det ju en bit :)

Kände inte av ägglossnings sprutan, sved kanske till lite men annars samma som gonal F :)
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-16 15:16:51 följande:

Ja, vi har ca 5 timmars bilfärd till kliniken så det blev hotell för oss. Har just kommit tillbaks efter äggplocket nu. Kan säga att det var en ganska jobbig upplevelse. De fick ut 5 ägg, vilket kändes ganska snopet med tanke på att läkaren hemma sett 10 äggblåsor... Bara hålla tummarna för att de blir befruktade nu så att det blir återföring som tänkt på lördag fm. Hur gick det för dig?! kram

Nu är jag äntligen vaken!! Har sovit i princip hela dagen, äggplocket var jobbig här med, förra ggr gick jag från ÄP stolen tillbaka till vårt rum men idag fick dem hämta sängen och föra över mig, jag var helt borta.

Va tråkigt för er men samma sak för mig :( bara tre ägg men massa äggblåsor, fattar inte varför :(

Ska ringa dem imorgon för att få en uppdatering och ber till gud att det blir bra. Går allt som det ska så är det lördag som gäller.

Kram!!
  • louisemostert

Fröken fegis, detta var inte Ert första försök va? Kan inte komma ihåg pm om ni gjort ivf tidigare? Isf har du ägg i frysen? Kram :)

• louisemostert

Skulle ringa idag mellan 10-10,30 men hade ett missat samtal idag redan vid 08,30 så jag ringde labbet. 3 ägg tog dem ut, 2 klarade sig inte och det 3 blev inte befruktat. Usch va jobbigt det känns. Vi vet inte vad som hände, läkaren ska ringa under dagen. Hur går det för er fröken fegis? Håller tummarna för er!!!!

• louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-17 09:57:14 följande:
    Åh, nej!!! Fy fan vad jobbigt... :( Jo, detta är våran första IVF så det finns inga frysisar här inte... Vi kunde höra av oss till kliniken vid lunchtid idag, själva ringer de bara om det är dåliga nyheter (så jag sitter och hoppas på att telefonen ska vara tyst!). Om allt går som det ska är det återföring imorgon, men i ärlighetens namn har jag inga större förhoppningar. STOR JÄTTEBAMSEKRAM till dig och din sambo!!! <3
    Tack!!
    Ja det är riktigt jäkla jobbigt.. vet att min sambo har problem men nu är det kanske fel hos mig med så det hjälper ju inte direkt :(
    Har ni hört något? Hoppas ni får tid imorgon.
    Kram!!
  • louisemostert
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-17 10:04:32 följande:

Men åh vad tråkigt :( Har de någon förklaring till varför? Nu blir jag nervös. Så äggblåsorna de räknar kan vara tomma?

Hur många blåsor hade du när du kom in? Hoppas verkligen de kan hjälpa dig! Lider verkligen med dig. Fy vad det här är jobbigt. Man är så pepp o så blir man besviken. :(

Ja det är riktigt jobbigt :( Jag hade många äggblåsor men 2 av dessa 3 ägg var inte bra och det 3 ville inte befruktas. Dem vet inte varför så få ägg. Utredning ska göras så håller tummarna nu..men allt tar sån lång tid :(
    Kram!!
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-17 17:48:42 följande:

Usch, hoppas verkligen att ni kan få veta varför och att de kan göra en plan för hur de kan hjälpa er! Här har telefonen varit tyst och snäll tack och lov!!! Så vi räknar med återföring imorgon fm... Men riktigt säker vågar jag inte vara än. Kram

Hur har det gått för er? Blev det någon insättning igår? :)

Kram
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-18 19:11:36 följande:

Hej! Ja, det har gått bra. Känns inget roligt att berätta det nu när det inte gick vägen för dig men jag fick tillbaks ett embryo idag. Blandade känslor... Mest nervöst, nu blir det 16 vidriga dagar fram till testdagen (om nu inte mensen hinner före förstås...). Hur har det gått för dig? Har ni fått veta något mer? Kram

Va skönt!!

Hoppas det går vägen för er. Nä dem ska sammanställa allt, ha ett möte för att ta fram nästa behandlingsmetod så nu kan vi bara vänta..

Hur många ägg fick ni ut och hur många blev befruktade?

Kram
Svar på tråden Långt protokoll