• Zamira

Långt protokoll

fröken fegis skrev 2015-05-30 10:22:27 följande:
    Vi går på en privat läkarmottagning i Jönköping men gör själva IVF:en på Carl von Linné-kliniken i Uppsala. Vi har valt att gå privat och betala själva då vi upplevde Sahlgrenska (som vi egentligen tillhör) som rena skräcken. Vi har betalt för ett 3-pack IVF, så även vi har 2 försök kvar nu (tack och lov). Går det inte på dessa 3 försök så har vi ju iof möjligheten att utnyttja våra försök på Sahlgrenska trots allt, men jag skulle tro att vi avstår...
    Nu ska vi tro och hoppas att det går vägen för dig denna gång, men om det inte skulle göra det måste ni också vänta till hösten då, eller hur gör era kliniker under sommaren?

Okej, ja då förstår jag om ni hellre kör på privat! Skönt att ni också har flera försök kvar, det gör en ju lite lugnare som tur är :)

Ja, det är det jag försöker med, tur att jag har en del att göra på jobbet om dagarna, det har gjort att de sista dagarna gått väldigt snabbt!

Jag tror att det blir att vänta till hösten, hittar ingen info om sommarstängningar men kollade lite i gamla trådar och där skrev folk att de fått komma till kliniken efter mitten av augusti, så jag gissar på att det är så även nu!

• Zamira
    fröken fegis skrev 2015-06-04 20:27:30 följande:
    Hur har det gått Zamira?! Har du testat? :)

Ja, jag har gjort det, flera gånger tom haha :)

Kopierar det jag skrev i en annan tråd här förut:

Tog ett test i måndags, tyckte det var ett svagt svagt streck (sambon såg det också), fick lite hopp och kände mig glad. Tisdag började jag få brunt, men tänkte ändå positivt att så kan det vara. Brunt igår också, som ökade lite grann samt blev rödare, ont i magen/illamående, men tog test då också, fick ett starkare men fortfarande väldigt svagt test och kände mig ändå lite hoppfull trots de ökande blödningarna. Idag blöder jag rött, och fortfarande illamående och ont i magen, men trots detta tog jag ett digitalt för runt 15-tiden för att se, och förväntade mig "Ej gravid", men till min förvåning så stod där "Gravid 1-2" :)
    Vågar inte känna mig helt glad i och med att jag blöder, men det känns ändå bra att faktiskt kunna få positivt svar, efter att ha försökt i snart 6 år utan ett enda plus!!
    Så nu hoppas jag att det är positivt på lördag när min riktiga td är, och att det inte har gått åt skogen :)
  • Zamira
    fröken fegis skrev 2015-06-05 11:02:58 följande:
    Åh, då håller jag tummar och tår för att det går hela vägen! :) Blödningar är väl vanligt i början har jag förstått det som, så står det gravid så stämmer det säkert. Men jag förstår att du inte vill ta ut för mkt i förskott, man är ju som du säger lite skeptisk när det har gått år efter år utan ett enda plus i sikte. Men jag vågar mig ändå på ett försiktigt grattis och håller tummarna för dig imorgon!

Ja det är ju det, så jag hoppas på att det kan gå ändå! :)

Tack tack :)

• Zamira
    fröken fegis skrev 2015-06-10 21:07:10 följande:
    Hej Zamira! Hur har det gått?! Var det fortfarande + på TD?! Hoppas det! :) kram

Hejsan!

Jajamensan det var det =)

Dock hade jag blödningar fram tills söndagen, nu kommer det mest gammal brunt, men har fortf positiva test som inte blir svagare, men fick igenom blodprov för att kolla beta-hcg, och tyvärr låg de på 53 i tisdags, och bara 59 nu idag, så de dubblas ju inte som det ska =( Så ska in på nytt prov på måndag, och får svar igen på tisdag.. Hade varit så mycket enklare om det hade varit negativt i lördags, för då hade man bara kunnat acceptera att det blev ett tidigt missfall, men nu blir man ju nervös när det stiger långsamt istället för att gå ner, läser historier om utomkveds och liknande, men hoppas att det bara är mf som kroppen själv tar hand om tillslut!

Men jag är inställd på nya tag i augusti, kliniken öppnar 17/8, och ska ringa så fort telefontiden börjar vid 8 den dagen haha =)

• Zamira
    fröken fegis skrev 2015-06-11 19:13:32 följande:
    Jag håller tummarna hårt för att du slipper att börja om i augusti! Men blir det så får vi hålla varandra sällskap igen :) Själva åker vi dock till Samos i augusti så vi kan sätta igång först i september. Ha det bra och uppdatera gärna när du vet mer! Kram

Tack, och håller tummarna jag också!

Trots att jag är inställd på omstart, så finns det ändå en liten gnutta hopp i bakhuvudet om att jag bara är en person som har extremt dålig ökning av hCG, men vi får se på tisdag morgon när läkaren ringer, och om man kan få göra ul efter ett tag och se om det finns nåt, är i v5+2 idag, så man borde kunna se om någon vecka om man ska gå efter vad andra skriver om ul =)

Men åh vad skönt med en semester, bara komma iväg och koppla av och släppa allt! Ja det lovar jag göra =) Kram

• Zamira
    fröken fegis skrev 2015-07-29 20:59:37 följande:

Hej tjejerna i tråden! Nu var det längesedan vi hördes! Hur har det gått för dig Zamira? Fortfarande gravid?
    Louise, är ni på gång igen?!
    Själva siktar vi på att göra om långa protokollet med start i september. Vi reser bort i augusti och jag vill inte "förstöra" resan med att hålla på med nässpray osv. Vi ska köra på samma mediciner igen fast med ökad dos från start så att vi förhoppningsvis får några fler ägg. Hua, jag fasar redan för äggplocket, vet inte hur jag ska klara det igen :( Vore kul att veta hur det går för er! kram

Nej tyvärr inte, det blev ett tidigt missfall av det, men jag är positiv och supertaggad inför nästa omgång! =) Min klinik öppnar igen den 17, så jag kommer att sitta klistrad vid telefonen för att få första möjliga tid så man får köra igång igen!

Härligt med en resa, vart bär det av? =)

Skönt att veta vad ni kommer att få göra, jag vet ju inte riktigt om det blir långa igen, men utgår från att det blir det, då jag svarade bra på det sist. 19 ägg plockades, 15 var mogna, nu blev ju bara 2 befruktade, men det kan bero på spermierna tror jag.

Fy att du hade sån dålig upplevelse med ÄP, jag var förvånad över vad lite jag kände under ingreppet, för hade ställt in mig på mycket smärta.
    Hade ju ont efteråt, men hade mina Citodon som tog bort det mesta.. Blev dock tvungen att dricka massa vatten för det fanns risk för att jag skulle bli överstimulerad, men slapp det tack och lov!

Kramar

• Zamira
    louisemostert skrev 2015-08-24 13:54:49 följande:

HEJ IGEN :D

Hur är det med Er?
    Hur går det för dig Fröken Fegis?
    Jag hade ÄP i fredags, fick ut 10 är men 5 var bra och änsålänge ser allt fint ut. Det blir återföring på onsdag så håller tummarna. Så här långt har vi aldrig kommit förr.
    Blev jätte ledsen och besviken för pga den nya lagen så är detta vårt sista försök och enligt läkarna vid vårt andra ÄP så skulle inga poäng dras eftersom äggen klarade sig aldrig men men jag hoppas det går denna gången.

Kram på er!! 

Hejsan!

Vi drar igång med försök 2 den 10/9, då blir det spray igen, och prel. ÄP v.42 =)

Vad skönt att allt ser bra ut, hoppas att ni får någon eller några till frysen också!!
    Hur länge odlar de innan de sätter in? I örebro där jag gör kör de 2-dagars bara..

Men usch då, vad tråkigt =(

• Zamira
    fröken fegis skrev 2015-08-24 17:39:38 följande:

Då är vi igång igen!

Kul att höra ifrån dig igen Louise! Vad är det för lag du pratar om? Har jag missat nåt? Menar du att detta är ert sista betalda försök? För privat måste ni väl kunna fortsätta om ni vill?
    Håller iaf alla mina tummar och tår för att det går vägen för er denna gång!!! Du är så jäkla tuff som utsätter dig för detta igen med tanke på hur ditt förra äggplock var...

Själv är jag i Grekland på semester borde inte ens sitta här vid FL och hänga utan bara njuta av tillvaron. Men igår fick jag min mens. 3 dagar försenad. Så där så att man precis hade hunnit börja hoppas på ett mirakel... Men såklart inte! Så nu vet man vad som väntar när man kommer hem...
    Börjar med nässpray om ca 3 veckor (det blir väl ungefär samtidigt som dig då Zamira?) långt protokoll igen. Inget jag varken vill eller ser fram emot tyvärr, är nog inte lika tuff som många andra men det är väl bara att bita ihop.

Känns fint ändå att ha er att ventilera med! Man blir peppad när man hör om andra som går igenom samma saker och man tänker att om dom klarar det så gör ju jag såklart det också.

Heja oss tjejer!!! Nu är det våran tur att lyckas! kram

Härligt med semester, men måste va väldigt varmt där nere nu va?
    Var där ifjol vid denna tiden, men var lite för varmt för mig, men jag är ganska känslig för värmen så kan vara därför!

Var nästan så för mig också, försenad med 7 dagar, men till slut så kom den allt..
    Då börjar vi nästan samtidigt ja! För antar att du har dag 21 som start också? Hr en countdown på telefonen, så 17 dagar kvar! Hämtade ut medicinerna förra veckan, Synarela fanns ju knappt någonstans att få tag i, och man kunde inte beställa den heller :S Så beslöt mig för at åka 3h tur och retur, för vägrar stå där i september och inte ha sprayen..
    Kan förstå att du känner så, det tar otroligt mycket på en dels att inte kunna bli gravid på egen hand, och sen även att man ska gå igenom alla behandlingar och ÄP för att kunna ha chansen att bli gravid..

Jag är tvärtom jag, är supertaggad och redo inför det här försöket, och nu hoppas jag på ägg till frysen, och även att det går vägen nu!

Eller hur, jag är inne och läser i de flesta aktuella ivf-trådarna, för tycker det är kul att följa andra, och se deras resor.

Ja, nu är det jäklar i mig det!! Kram

• Zamira
    louisemostert skrev 2015-08-26 16:00:28 följande:

Ja sista betalda försök.

Åh va skönt de låter, njut!!

Idag var det återföring. Är detta då runda 1? Ska kolla gravtest den 11/9. Lång väntan. Gjorde ni det innan utsatt datum? Vågar inte hoppas på för mkt :/

I lördags fanns det 5 ägg men idag var det bara ett godkänt ägg, de ägg vi fick så måtte detta va guldägget men som sagt, man vågar inte hoppas på för mycket nu..

Kram på er

Ja, jag testade 5 dagar innan (tidigt, i know) och då fick jag svagt plus, hade 2-dagars då, kommer nog få det nu också, för tror att Örebro kör på det bara verkar det som..
    Liknande som vi hade, så vi fick ingen till frysen heller, så därför måste vi göra om allt, men det känns okej, för denna gången ska plusset hålla i sig!!
  • Zamira
    fröken fegis skrev 2015-08-27 13:18:45 följande:

Då var det bestämt, 11/9 börjar jag spraya, första UL 22/9.
    Idag har jag och min man också ställt oss i kö för adoption. Det känns jätteskönt! Det tar bort lite av pressen med IVF´n tycker jag. Det finns nåt att se fram emot även om det skulle gå åt skogen med behandlingen. Är det nån av er andra som har tänkt i adoptionsbanorna?...

Men då är vi ju jättelika ju i våra behandlingar =), men du har ul före mig, men jag hade lite problem med nedregleringen sist, så kan va därför jag inte får ul förrän 28/9..

Vi har diskuterat det, men jag vill försöka med ivf länge innan vi börjar fundera på nästa steg, jag försöker att va positiv och tro att det kommer att lyckas nästa gång, och lyckas det inte då, så går det på nästa osv =)
    Men jag förstår hur ni tänker, så tycker ni gör helt rätt som ställer er i kö!

• Zamira
    fröken fegis skrev 2015-08-27 21:06:11 följande:

@ Zamira: Ok. Jag svarade bra på nedregleringen sist men jag är lite nervös inför sprutorna... Jag kommer att få börja med mkt högre dos av Gonal F från början den här gången. Är livrädd för överstimulering! Men man får hoppas att de vet vad de gör...

Kan förstå det, när jag sprutade/gjorde ul innan äp så var det aldrig prat på överstimulering, men när vi hade gjort äp (och fått ut våra 19 ägg) så sa de att risken fanns att jag skulle bli ös, så fick hinka i mig vatten, men slapp några problem tack och lov! 
    Jag började med 150 på gonalen, sen efter första blodprovet på dag 5 så höjdes det till 200, vilket jag hade till slutet (dag 10)

Vilken dos hade du sist, och vad får du nu?

• Zamira
    fröken fegis skrev 2015-08-29 21:17:24 följande:
    Jag började också på 150 men fick höja till 225 de sista dagarna. Kommer att börja på 250 den här gången :O Låter galet tycker jag. Men jag kanske minns fel, pratade med läkaren för över 1,5 månad sen. Får väl bättre besked vid UL. Hoppas jag minns fel och att det var mindre dos, jätteläskigt annars...

Det lät ganska högt ja, men de vet nog vad de gör, så ska väl gå bra trots högre startdos.. Men hoppas på att det leder till fler ägg =)

Jag utgår från att vi får samma startdos som sist, läkaren sa inget om det när jag pratade med henne i telefon, för med den dosen fick vi ju 19 ägg, vilket jag tycker är bra, mindre bra att bara 2 befruktades, men sambons spermier är inte bra, de s något om antikroppar på dem, och det ställer ju till det tyvärr.. Men nu borde vi få bara ICSI, och då bör de bli flera, i och med att de expermienterade första gången med lite IVF och lite ICSI, men nu tänker jag kräva att det bara blir ICSI, för nu vill jag inte vara någon försökskanin! 

• Zamira
    louisemostert skrev 2015-09-03 13:13:09 följande:

Hej tjejer!! 

Är så nervös...första gång jag ruvar och man ber till gud varje dag att det ska vara guldägget!! Ni som ruvat tidigare, har ni testat er på testdagen eller någon dag tidigare? Jag lovade mig själv att vänta till testdagen men den 11/9 är en fredag och den helgen är kaos hos oss så tänkte om man skulle våga kolla dagen innan, kan testet skilja sig från en dag?
    Kram på er!! <3

Åh vad roligt, härligt att ni fick ett insatt!! Jag tjuvtestade innan, kommer nog göra det den här gången också, även fast jag vet att jag kan få ett felaktigt svar när jag testar för tidigt.. Jag hade ET 21/5, TD 6/6, började nog testa en vecka innan min riktiga testdag, ville se att Ovitrellen hade gått ur, vilken den hade gjort. Var negativt fram tills 1/6, då började jag kunna se svaga positiva test =)
  • Zamira
    louisemostert skrev 2015-09-03 15:59:35 följande:
    Fick du missfall? :(

Ja det är svårt att hålla sig ;)

Får se hur jag gör men blir nog iaf en dag tidigare är planerat :)

Kram

Ja tyvärr blev det det, men jag började blöda redan samma dag som jag plussade, inte mycket till en början, men sen efter cirka 1.5 vecka så fick jag kraftiga smärtor, en stor blödning och sen försvann plussen. Så i och med att jag blödde så var jag skeptisk från start, men nästa gång ska det inte bli så!! =)

Ja men det är ju det, och jag har ju aldrig fått positiva test innan, har försökt i snart 6 år, så då blir man ännu mer testgalen haha =)

Kram

• Zamira
    louisemostert skrev 2015-09-07 20:33:09 följande:

Tjejer jag måste fråga en sak. Om man plussar, när man plussar, hur ska man räkna ut vilken vecka man är i? Man kan ju inte räkna från den dag man fick tillbaks ägget väl? Är det från och med ÄP? Förlåt för möjligtvis dum fråga..

Kram ????

Det jag fick besked om var att ÄP räknas som v2+0, så utifrån det räknar man :)
    Och det är ingen dum fråga tycker jag, jag ställde den själv till de i Örebro så hehe.

Kram
  • Zamira
    louisemostert skrev 2015-09-10 12:26:34 följande:
    Hej Tjejer

Förlåt jag inte svarat men har varit så nervös ^^

Jag kunde inte hålla mig, tog ett test i måndags kväll, tänkte det är kväll, sämre svar etc men fick ett plus. Lovade mig själv att vänta tills imorgon då det är testdag MEN....igår fick jag såna fruktansvärda magsmärtor. Åkte till vc där jag fick en akuttid men urin och blod test såg bra ut. Imorse kändes det bättre MEN tror ni jag kunde hålla mig? Haha nä och pluset kom. Är så lycklig men SÅ RÄDD. Jag har ju läst alla som fått mf så än är det kritiskt ju :(
    Kommer att test imorgon, måste ju de innan jag ringer RMC men hoppas pluset är kvar Skäms
    Hur går det för er?
    Tack för allt stöd!! 
    Är ni med i FB gruppen?

Kram!! 

Åh, vad roligt med plus, grattis!!{#emotions_dlg.flower}

Hm, vilken FB-grupp, är det en hemlig som man inte kan se, eller är den öppen? 

Kram

• Zamira
    louisemostert skrev 2015-09-10 16:30:36 följande:

Tack :)

Är så glad!!

Den är sluten, folk kan inte se.

Du kan däremot söka på gruppen men folk kan inte se vad du gillar eller skriver där i. Ingen förutom två vänner till mig vet något.

Kram på er

Lät intressant, skulle gärna vilja bli med där isåfall :) vad heter den?
  • Zamira
    louisemostert skrev 2015-09-14 18:37:31 följande:

Vad heter ni? Rätt kul att veta vem är vem. Känner jag fått så fin kontakt med er :) snackar gärna på fb med Er:)

Marie heter jag, har en bild på mig och min hund som profilbild :) Kan skicka länk i PM om du inte hittar mig!
  • Zamira
    fröken fegis skrev 2015-09-14 20:42:50 följande:
    Johanna heter jag. Har en bröllopsbild på mig och min man som profilbild. Håller med kul att få ett ansikte på er! :) Hur går det för dig med sprayandet Zamira?! Själv tror jag att jag sväljer mer än vad jag får i näsan, usch och blä ;)
    Det går ganska bra här, men känner igen det där med att det känns som man sväljer mer än man får i näsan.. Tycker jag fått bättre teknik för höger näsborre än sist, för förra gången vinklade jag den lite fel tror jag, så fick snorta upp det mesta kändes det som haha ;) Men vänstern sitter som en smäck! Det värsta tycker jag är att det bränner i näsan när man tagit det, men det är nog för att jag förr använde på tok för mycket mentolnässpray..
    Hur går det för dig, några biverkningar??
Svar på tråden Långt protokoll