• louisemostert

Långt protokoll

fröken fegis skrev 2015-04-18 19:26:30 följande:

Vi fick ut 5 ägg och jag var jättebesviken först eftersom vi hade sett 10 äggblåsor på vul. Men dagen efter fick vi höra att alla 5 blivit befruktade och då vände ju humöret upp igen såklart (berg och dal bana...). Jag fick iaf tillbaks ett idag och sen blev det två till frysen också vilket känns som en väldig lättnad för äggplocket var bland det värsta jag någonsin har upplevt!

Så fruktansvärt tråkigt att det inte gick vägen för dig denna gång :( Jag grät en lång stund igår när jag läste vad du skrivit... Men det är bara att ta nya tag. De kommer att hitta på nåt som fungerar för er också, det är jag helt säker på! Bamsekram till dig!

Åh va gullig du är! Tack! Ja det är fruktansvärt tråkigt. Hade du mycket ont? Jag med och det värsta är att än idag har jag så ont, börjar undra om allt är som det ska :( men fryser dem inte alla 4 som var över?

Kram!!
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-18 22:09:24 följande:

Ja, det gjorde rejält ont! Men det ondaste gick ju fort över. Jag upplevde själva punkteringen av äggblåsan, sticken, som värst det värsta. Men jag har också ont än idag... Igår hade jag ganska ordentligt ont och gick på Alvedon hela dagen. Idag är det lite bättre, men man sitter ju helst stilla om vi säger så... Hur upplevde du äggplocket? Du hade gjort ett innan också väl? Jag antar att två av äggen inte var tillräckligt bra för att frysa ner, jag frågade faktiskt inte så mycket om det, jag var så otroligt glad över att det ens blev två till frys. Kram

Ja jag får nog ta några tabletter.

Det gjorde ont! Jag kunde inte ens gå ut från rummet, dem fick hämta sängen som dem la över mig i. Så var det inte första gången. Ja detta var andra gången, hoppades på sista men vi har inte get upp. Ja det förstår jag:)

Kram!
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-21 11:20:29 följande:

Jo, den kan ju ge såna biverkningar men jag har inte känt av något. Mer än att brösten är ömma men det tycker jag att de har varit till och från under hela den här karusellen... Nej, nu mår jag som vanligt förutom att jag har varit typ konstant förstoppad sedan jag började med alla mediciner... Känner av äggstockarna lite också när jag rör mig mycket, fast de blir mindre ömma för varje dag nu.

Det förklarar varför mina bröst blivit större haha.

Lycka till!

Fröken fegis, när är det dags för grav test?

Kram på er tjejer
  • louisemostert
    Zamira skrev 2015-04-22 14:47:20 följande:

Aha okej, vilken tur :)

Jag ska fortsätta med sprayen när jag börjar med gonal-f, dock ska bara spraya en gång per dag istället för två!

Nä, inte mer än det stundvis känns varmt, sen bränner det av sprayen i näsan, men den känslan får jag av vanlig nässpray också :)

Jag fick också fortsätta med sprayen två ggr per dag då jag började på Gonal F
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-26 17:43:15 följande:

Nej men Amanda! Nu får du inte hålla oss på sträckbänken längre ;) Hur har det gått?!!! Bra hoppas jag! Kram

Ja men är ju nyfiken :)
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-26 19:08:59 följande:

Hur är det själv Louise? Vet ni vad nästa steg blir? Kram

Läkare ska ringa i slutet på maj :( känns så långt bort. Lär ju inte hända något innan sommaren.

Hon snacka om att hon också skulle skicka en remiss för att "skölja äggstockarna" vet inte vad det betyder men har inte fått någon tid än iaf. Tänkte jag ska ringa imorgon för att påminna dem :) hur känner du dig? Kram
  • louisemostert
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-27 15:50:48 följande:

Ja jag är sjukt nervös över att bli nekad. Magen och äggstockarna känns rejält och jag är som sagt väldigt svullen. Upp i vikt har ja garanterat gått så de kan de inte mäta på då ja käkat som en häst. Haha tror det är progesteronet. Trött som tusan o frysen, dvs många gravsymptom utan att ha något i mig. Jag väntar med spänning o hoppas hoppas hoppas hoppas de sätter tillbaka vårt lilla femdagarsdammkorn <3

Va skönt att det gick så bra!

Läste att du spolat äggstockarna, gör det ont?

Håller tummarna! Kram
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-05-01 13:55:16 följande:

Åh, vad roligt! Hoppas att det går bra nu :) Själv har jag testdag på måndag, men i morses kom mensen (och jag tog ett test för säkerhetsskull - negativt), så idag är man inte munter precis... :( Ska ut och rida en sväng på favorithästen nu så kanske det känns bättre sen. Kram

Åh va tråkigt :( har läst att man kan få blödning fastän man är gravid men var det ett minus så är det kanske inte så stort hopp att det ändras :( ska du ringa läkaren på måndag?

Jag fick en tid för spelningen. Lite förvirrad för jag blev kallad till ultraljud avdelningen, läkaren sa att dem inte spolar äggstockarna utan sprutar in vatten för att kolla så livmoder ser bra ut. Allt såg bra ut men fy fasiken vilken smärta, har aldrig någonsin varit med om något liknande.. Svimma, skrek, grät och kallsvettades. Fruktansvärt!! Nu är det bara till att vänta tills den 21 då läkaren ska ringa.

Kram på er!
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-05-14 21:18:10 följande:

Hur går det för er alla tjejerna i tråden?! Amanda - har du haft testdag ännu?! Louise blir det ett försök till innan sommaren?! Själv åker jag till Uppsala på söndag för att sätta in en liten frostie! Hoppas nu bara att någon av de två vi har i frysen klarar upptining... Kram :)

Hej!

Jag fick brev igår att eftersom allt så bra ut på spelningen som vad var på så kan vi sätta igång. Dock är dem fullbokade innan sommaren men kan påbörja de långa protokollet igen efter min mens i juni så det känns ändå helt OK. Va skönt att vi fick tid så snabbt :)

Kram
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-05-17 19:39:44 följande:

Jaha, då var man ruvare igen då... Ingen vidare lycklig ruvare bara... De blev tvungna att tina upp båda embryona för det första klarade sig inte... Och det jag fick tillbaka hade också tappat en cell vid upptiningen, då den är bara 3-cellig nu :( Känns inget vidare alls... Denna sista chansen innan sommaruppehållet hänger det alltså på en liten frysskadad stackare och annars blir det till att börja om från början i höst igen :( Känns rätt deppigt...

Håller tummarna för er!!! Styrke kramar ????
  • louisemostert

HEJ IGEN :D

Hur är det med Er?
    Hur går det för dig Fröken Fegis?
    Jag hade ÄP i fredags, fick ut 10 är men 5 var bra och änsålänge ser allt fint ut. Det blir återföring på onsdag så håller tummarna. Så här långt har vi aldrig kommit förr.
    Blev jätte ledsen och besviken för pga den nya lagen så är detta vårt sista försök och enligt läkarna vid vårt andra ÄP så skulle inga poäng dras eftersom äggen klarade sig aldrig men men jag hoppas det går denna gången.

Kram på er!! 

• louisemostert

Ja sista betalda försök.

Åh va skönt de låter, njut!!

Idag var det återföring. Är detta då runda 1? Ska kolla gravtest den 11/9. Lång väntan. Gjorde ni det innan utsatt datum? Vågar inte hoppas på för mkt :/

I lördags fanns det 5 ägg men idag var det bara ett godkänt ägg, de ägg vi fick så måtte detta va guldägget men som sagt, man vågar inte hoppas på för mycket nu..

Kram på er

• louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-08-27 13:18:45 följande:

Då var det bestämt, 11/9 börjar jag spraya, första UL 22/9.

Idag har jag och min man också ställt oss i kö för adoption. Det känns jätteskönt! Det tar bort lite av pressen med IVF´n tycker jag. Det finns nåt att se fram emot även om det skulle gå åt skogen med behandlingen. Är det nån av er andra som har tänkt i adoptionsbanorna?...

Va skönt att ni fått tid :)

Var igenom sker adoptionen? Har inte tänkt på det än för man vill på nått sätt inte ge upp...Men klart det är ett alternativ. Vet ni var ifrån ni vill adoptera? Tyvärr verkar det vara väldigt dyrt? :(

All lycka till er!!

Ruvdag 2 idag, vågar knappast hoppas :(
  • louisemostert

Hej tjejer!! 

Är så nervös...första gång jag ruvar och man ber till gud varje dag att det ska vara guldägget!! Ni som ruvat tidigare, har ni testat er på testdagen eller någon dag tidigare? Jag lovade mig själv att vänta till testdagen men den 11/9 är en fredag och den helgen är kaos hos oss så tänkte om man skulle våga kolla dagen innan, kan testet skilja sig från en dag?
    Kram på er!! <3

• louisemostert
    Zamira skrev 2015-09-03 15:24:22 följande:

Åh vad roligt, härligt att ni fick ett insatt!! Jag tjuvtestade innan, kommer nog göra det den här gången också, även fast jag vet att jag kan få ett felaktigt svar när jag testar för tidigt.. Jag hade ET 21/5, TD 6/6, började nog testa en vecka innan min riktiga testdag, ville se att Ovitrellen hade gått ur, vilken den hade gjort. Var negativt fram tills 1/6, då började jag kunna se svaga positiva test =)

Fick du missfall? :(

Ja det är svårt att hålla sig ;)

Får se hur jag gör men blir nog iaf en dag tidigare är planerat :)

Kram
  • louisemostert

Tjejer jag måste fråga en sak. Om man plussar, när man plussar, hur ska man räkna ut vilken vecka man är i? Man kan ju inte räkna från den dag man fick tillbaks ägget väl? Är det från och med ÄP? Förlåt för möjligtvis dum fråga..

Kram ????

• louisemostert

Hej Tjejer

Förlåt jag inte svarat men har varit så nervös ^^

Jag kunde inte hålla mig, tog ett test i måndags kväll, tänkte det är kväll, sämre svar etc men fick ett plus. Lovade mig själv att vänta tills imorgon då det är testdag MEN....igår fick jag såna fruktansvärda magsmärtor. Åkte till vc där jag fick en akuttid men urin och blod test såg bra ut. Imorse kändes det bättre MEN tror ni jag kunde hålla mig? Haha nä och pluset kom. Är så lycklig men SÅ RÄDD. Jag har ju läst alla som fått mf så än är det kritiskt ju :(
    Kommer att test imorgon, måste ju de innan jag ringer RMC men hoppas pluset är kvar Skäms
    Hur går det för er?
    Tack för allt stöd!! 
    Är ni med i FB gruppen?

Kram!! 

• louisemostert

Tack :)

Är så glad!!

Den är sluten, folk kan inte se.

Du kan däremot söka på gruppen men folk kan inte se vad du gillar eller skriver där i. Ingen förutom två vänner till mig vet något.

Kram på er

• louisemostert
    Zamira skrev 2015-09-10 16:51:37 följande:

Lät intressant, skulle gärna vilja bli med där isåfall :) vad heter den?

IVF Sverige

Ja man får bra tips, stöd etc där :)
  • louisemostert

Vad heter ni? Rätt kul att veta vem är vem. Känner jag fått så fin kontakt med er :) snackar gärna på fb med Er:)

Svar på tråden Långt protokoll