• fröken fegis

Långt protokoll

louisemostert skrev 2015-04-15 10:57:03 följande:

Man får lov att ha tusen frågor Amanda :) Det har jag med!!
    Detta är ju helt nytt för en, inget man lärde sig i skolan direkt haha.
    Hur känns det frökenfegis? Imorgon gäller det för oss :D 
    Amanda, när har du nästa besök? 
    Kram på er!! 

Usch ja, imorgon gäller det... Vi har checkat in på hotellet i Uppsala nu och har det ganska mysigt. Hoppas bara att jag kan sova i natt, har sovit fruktansvärt dåligt de sista nätterna - nervositet antar jag. Hur känns det själv, är du laddad?! :) kram
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-15 22:45:18 följande:

Hur har det gått för er med ägglossningssprutan. Svår att ta? Kännt av den nått? Mysigt med hotell! De kommer vi också bo på. Från Linköping till uppsala är det ju en bit :)

Ägglossningssprutan var ingenting! Säger som louisemostert, den kanske svider lite lite mer än gonal f men annars ingen skillnad. Ja, det är mysigt med hotell vi bor på Hotel von Kraemer, det ligger på gångavstånd från Linné-kliniken. Har just varit och gjort äggplocket nu. Kan tyvärr inte säga att det var en angenäm upplevelse :( Som tröst kan jag säga att personalen sa att de flesta inte får så ont och har så jobbigt plock som jag hade, för de flesta känns det som en vanlig gyn-undersökning. De fick ut 5 ägg, vilket känns lite snopet efter som läkaren hemma såg 10 äggblåsor... Hoppas bara att de blir befruktade nu, då kommer det kännas värt allt elände man har gått igenom. Om allt går som det ska blir det återföring på lördag fm. 
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-15 20:21:10 följande:
    Bor ni så pass långt ifrån?

Vi kör 6:30 imorgon till Malmö :) Ja nervös men ser samtidigt fram emot det. Väntan är så lång från början till slut :( Laddad till tusen :)
    Ja, vi har ca 5 timmars bilfärd till kliniken så det blev hotell för oss. Har just kommit tillbaks efter äggplocket nu. Kan säga att det var en ganska jobbig upplevelse. De fick ut 5 ägg, vilket kändes ganska snopet med tanke på att läkaren hemma sett 10 äggblåsor... Bara hålla tummarna för att de blir befruktade nu så att det blir återföring som tänkt på lördag fm. Hur gick det för dig?! kram
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-17 09:25:33 följande:

Skulle ringa idag mellan 10-10,30 men hade ett missat samtal idag redan vid 08,30 så jag ringde labbet. 3 ägg tog dem ut, 2 klarade sig inte och det 3 blev inte befruktat. Usch va jobbigt det känns. Vi vet inte vad som hände, läkaren ska ringa under dagen. Hur går det för er fröken fegis? Håller tummarna för er!!!!

Åh, nej!!! Fy fan vad jobbigt... :( Jo, detta är våran första IVF så det finns inga frysisar här inte... Vi kunde höra av oss till kliniken vid lunchtid idag, själva ringer de bara om det är dåliga nyheter (så jag sitter och hoppas på att telefonen ska vara tyst!). Om allt går som det ska är det återföring imorgon, men i ärlighetens namn har jag inga större förhoppningar. STOR JÄTTEBAMSEKRAM till dig och din sambo!!! <3
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-17 14:22:12 följande:
    Tack!!
    Ja det är riktigt jäkla jobbigt.. vet att min sambo har problem men nu är det kanske fel hos mig med så det hjälper ju inte direkt :(
    Har ni hört något? Hoppas ni får tid imorgon.
    Kram!!
    Usch, hoppas verkligen att ni kan få veta varför och att de kan göra en plan för hur de kan hjälpa er! Här har telefonen varit tyst och snäll tack och lov!!! Så vi räknar med återföring imorgon fm... Men riktigt säker vågar jag inte vara än. Kram
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-17 10:10:21 följande:

Jag var på ultraljud och tog blodprov i morse. De såg ca. 10 blåsor idag varav de största på ca. 9-10. Det gjorde väldigt ont i vid bara ultraljudet på vänster sida samt så är det bara där jag känner.

Lite konstigt tycker jag men de var på den sidan jag för ca 3 veckor sedan åkte in akut pga en cysta sprack och på den sidan jag har kvar min igentäppta äggledare och en del sammanväxningar. Kan kanske beror på det. Hoppas de inte är någon fara.

Fick en ny tid för blodprov och ultraljud på måndag (Om jag inte hör nått från läkarna under dagen) Jag ska fortsätta med samma dos. 225 menopur och eventuellt/förhoppningsvis kommer äggplocket ske på onsdag eller torsdag nästa vecka. Det har skjutits fram ett par dagar med andra ord. Hur stora var era äggblåsor när ni åkte in för äggplock?

Jag minns faktiskt inte hur stora äggblåsorna var på sista VUL men jag gjorde ett VUL på torsdag förra veckan och ett nytt VUL på måndagen och fick då äggplock igår, torsdag. Hade också grymt ont vid några av ultraljudsundersökningarna men läkaren sa att det berodde på tarmar som låg i vägen.
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-18 17:23:53 följande:
    Hur har det gått för er? Blev det någon insättning igår? :)

Kram
    Hej! Ja, det har gått bra. Känns inget roligt att berätta det nu när det inte gick vägen för dig men jag fick tillbaks ett embryo idag. Blandade känslor... Mest nervöst, nu blir det 16 vidriga dagar fram till testdagen (om nu inte mensen hinner före förstås...). Hur har det gått för dig? Har ni fått veta något mer? Kram
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-18 19:17:50 följande:
    Va skönt!!

Hoppas det går vägen för er. Nä dem ska sammanställa allt, ha ett möte för att ta fram nästa behandlingsmetod så nu kan vi bara vänta..

Hur många ägg fick ni ut och hur många blev befruktade?

Kram
    Vi fick ut 5 ägg och jag var jättebesviken först eftersom vi hade sett 10 äggblåsor på vul. Men dagen efter fick vi höra att alla 5 blivit befruktade och då vände ju humöret upp igen såklart (berg och dal bana...). Jag fick iaf tillbaks ett idag och sen blev det två till frysen också vilket känns som en väldig lättnad för äggplocket var bland det värsta jag någonsin har upplevt!
    Så fruktansvärt tråkigt att det inte gick vägen för dig denna gång :( Jag grät en lång stund igår när jag läste vad du skrivit... Men det är bara att ta nya tag. De kommer att hitta på nåt som fungerar för er också, det är jag helt säker på! Bamsekram till dig!
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-18 20:42:01 följande:
    Åh va gullig du är! Tack! Ja det är fruktansvärt tråkigt. Hade du mycket ont? Jag med och det värsta är att än idag har jag så ont, börjar undra om allt är som det ska :( men fryser dem inte alla 4 som var över?

Kram!!
    Ja, det gjorde rejält ont! Men det ondaste gick ju fort över. Jag upplevde själva punkteringen av äggblåsan, sticken, som värst det värsta. Men jag har också ont än idag... Igår hade jag ganska ordentligt ont och gick på Alvedon hela dagen. Idag är det lite bättre, men man sitter ju helst stilla om vi säger så... Hur upplevde du äggplocket? Du hade gjort ett innan också väl? Jag antar att två av äggen inte var tillräckligt bra för att frysa ner, jag frågade faktiskt inte så mycket om det, jag var så otroligt glad över att det ens blev två till frys. Kram
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-18 22:46:30 följande:
    Ja jag får nog ta några tabletter.

Det gjorde ont! Jag kunde inte ens gå ut från rummet, dem fick hämta sängen som dem la över mig i. Så var det inte första gången. Ja detta var andra gången, hoppades på sista men vi har inte get upp. Ja det förstår jag:)

Kram!
    Skönt att höra att ni inte ger upp! :) Jag är ganska pessimistiskt lagd, så jag tror tyvärr inte att mitt första äggplock blir mitt sista heller... :( Men läkaren sa att om det blir en nästa gång så ska de "dunka ner" mig rejält ;) Men nu får man fokusera på att överleva de närmaste veckorna utan att grubbla ihjäl sig... Lutinustabletterna är ju inte heller någon höjdare, men det är bara att härda ut... kram
Svar på tråden Långt protokoll