Inlägg från: Sandra1992 |Visa alla inlägg
  • Sandra1992

BF i slutet av november! Följas åt?

Hej, jag har bf 9/11, ska till mvc första gången tisdag den 24 mars :)

• Sandra1992

Första för oss också :) ja riktigt spännande :)

DazaC skrev 2015-03-20 22:48:42 följande:

Första barnet för oss båda här också. Ska ringa MVC i nästa vecka. :) Det är en spännande resa som börjat.

• Sandra1992
    Miette84 skrev 2015-03-24 07:01:03 följande:

Ögat haft magsmärtor " missfallssmärtor " varje natt sen 1-2 veckor tillbax men ingen blödning som tur e någon annan som haft samma? E i vecka 5+6 idag

Jag har haft det fast inte varje natt men kanske 3 nätter sammanlagt men en natt var värst då vaknade jag typ 3 ggr på mindre än 2 timmar samma natt o va helt genomsvettig och hade så sjukt ont i magen , men har inte heller haft några blödningar , jag ska till min bm idag på hälsosamtal så ska fråga henne då.
  • Sandra1992
    miela33 skrev 2015-03-25 11:58:53 följande:

Hej alla o gratis till er.

Jag plussade svagt igår o på digital nu imorse. Mitt andra, har en son vh annars.

Lite smått chockad, har väldigt svårt för att överhuvudtaget bli gravid,

Men här står vi med ett positivt resultat efter ett knappt 4 mån förhållande :/

Tankarna är många, mannen rabblar allt neg han kan komma på men säger till slut att det ska bli coolt.

Osäker på Bf vissa säger 30/11 o vissa 1/12

Som sagt man känner sig lite ensam nu men att ta bort finns nog inte på kartan. Har alltid sagt jag aldrig kommer göra det igen då jag ångra mig otrolig sist.

Mår svagt illa o brösten gör as ont, sex har gjort så vansinnigt ont efteråt i 2 v nu. ( fick ju sin förklaring ;) trots gyn i fre som inte hitta några fel )

Kaffe dricks, (men mindre) o tyvärr (skäms) rökning oxå. Skall ta tag i det när chocken lagt sig.

Köpte folsyra o vitaminer igår. O posafen, coccoskräm har fixats idag. Smörjer man daglige med coccoskräm minskar de bristningar, funka för mig sist o även på min kompis som precis fått sin tjej.

Sry för långt inlägg, tankspridd o lite ensam. Men tror ja chocka killen lite igårkväll när jag berätta. Hur reagera era killar? När ska man ringa mvc?

Eftersom detta e mitt andra borde ja veta, men står som ett tomt blad!

Hoppas nån orkat läsa mitt förvirrande inlägg :)

Hej min kille va också osäker först , men han va nog mest rädd, låt han smälta det så ska du se att han kommer va positiv sen , så va de här ialf :) jag ringde mvc typ direkt o fick tid för hälsosamtal , kan ju va bra att ringa i tid ifall dom har ont om tider :) lycka till med allt :)
  • Sandra1992

Fick hem min gravidväska jag beställde från lekmer.se idag, fick me en söt liten body o små mössor . Känns så verkligt när man börjar få hem lite bebis saker .. Längtar så till november nu... Kan rekommendera den väskan faktist :) va massa smått o gott tex en napp flaska , en tutte, gosedjur , gravid bilbälte , bebis skedar o lite annat :) och själva väskan va väldigt bra o praktisk också ;)

• Sandra1992
    Sandravanilj skrev 2015-03-26 12:59:41 följande:

phpmicXUs77264.jpg

Bodysarna har kommit!!!

Gud så gulliga :D
  • Sandra1992
    Sandravanilj skrev 2015-03-26 14:17:12 följande:
    Jaha vad kul :D ja det är ju inte så långt!!! Gissar att du också är född 92 med tanke på ditt nick? ;)
    Ja det är jag :)
  • Sandra1992
    Sandravanilj skrev 2015-03-26 14:53:59 följande:
    Vad kul! Jag med ;)
    Skoj, då kanske vi kan ses med våra bebisar sen när vi är mamma lediga :)
  • Sandra1992

Hej, ville bara säga att jag köpte en egen ultraljudsmonitor , sonoline ultraljudsmonitor hette den och provade den idag i v 10 (9+3) och hörde hjärtljuden efter en del letande , de va helt underbart :) den kostade 800kr men va värt varenda krona :) beställde den från billigatester.se :) gör snabb leverand me , beställde den igår och fick den idag :)

• Sandra1992
    Nina1980 skrev 2015-05-13 19:07:43 följande:
    Ja, vi är också nervösa. Spännande med ultraljud men sen kommer det ju ett provsvar också som man hoppas är bra :)

Är det någon som funderat på om ni vill veta kön eller inte? Blir lite irriterad för alla runt om kring mig har olika åsikter om detta. Vill bara att de respekterar att det är vårt beslut!
    Detta är vårt första barn och det har ingen betydelse om det är en pojke eller flicka. Men jag gillar och planera :). Tycker det vore kul att veta. Sen vet jag ju också att det inte är helt säkert att de säger rätt men det gör heller inget. Tycker bara att tiden skulle kännas gå fortare om man kunde drömma bort sig lite åt något av hållen. Inte tokköpa tjej- eller killkläder utan bara för dagdrömmandets skull...

Hur tänker ni andra?
    Vi ska också kolla kön :) vi har RUL 11/6 :) räknar ner dagarna :D
  • Sandra1992

Hej alla, skulle bara kolla med er Hur mycket ni har gått upp i vikt ? Jag va hos min bm idag och hade gått upp 11 kg sen v12 (är i v 24 nu) hon tyckte det var för mkt och tyckte jag skulle börja äta bättre mat men jag tycker det är så svårt :( kanske nån som har nåt tips på nått gott men ändå nyttigt här? Tacksam för svar

• Sandra1992

För alla er som har bf efter 14 november , föds barnet mellan 14/11 -31/12 2015 får man en årsförbrukning på Pampers blöjor på Coop :)

• Sandra1992
    Sandra1992 skrev 2015-07-30 15:39:56 följande:

För alla er som har bf efter 14 november , föds barnet mellan 14/11 -31/12 2015 får man en årsförbrukning på Pampers blöjor på Coop :) phpIdPr4w40335.jpg

Om man föder exakt 14/11 va de visst, ursäkta mig ;)
Svar på tråden BF i slutet av november! Följas åt?