• aussies

BF i slutet av november! Följas åt?

Hej! Jag hakar på denna tråd, har BF 8/11 :)

• aussies
    DazaC skrev 2015-03-25 01:05:26 följande:

Återigen uppdaterad med nya uppgifter och alla nytillkomna är tillagda :)

{#emotions_dlg.flower}BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    aussies: BF 8/11
    Sandra1992: BF 9/11, första barnet.
    Mellis93: BF 16/11, andra barnet och första för sambon.
    Bebisfeber 84: BF 17/11, första barnet.
    Miette84: BF 17/11, första gemensamma barnet.
    Sandravanilj: BF 17/11, första barnet.
    äppelblomman: BF 18/11, första barnet.
    jvd89: BF 20/11.
    fellanbellan: BF 21/11, andra barnet.
    Nina1980: BF 24/11. första barnet.
    Catand89: BF 25/11, andra barnet.
    DazaC: BF 26/11, 25 år, första barnet.
    efg: BF 28/11, första barnet.
    Tizzen: BF 28/11, son på 5 år.
    MelinaG: BF 29/11.
    Knasen85: BF 29/11, första barnet.
    Iljans: BF 30/11, andra barnet.

Vet inte heller om jag kan uppdatera, men mitt är också första barnet för både mig och sambon!
  • aussies

Jag är i vecka 8 (7+3) enligt uträkning från senaste mensen. Jag undrar vad VUL innebär? Ett första ultraljud? I Jämtland erbjuder dom bara ett ultraljud (vecka 17-20) :/ Skulle väldigt gärna vilja kolla redan nu så allt är okej!

En annan fråga: någon fler som har sjukt ont i ryggen? Jag har väldigt ont och blir väldigt trött i ryggen om dagarna, har ett tungt jobb också. På kvällarna måste jag mest ligga ner med en kudde under ländryggen/svanken för att det ens ska kännas okej. Undrar om detta kan vara ett tidigt tecken på foglossning? Någon som har erfarenheter? Har inskrivningssamtal med Barnmorskan imorn, lär få veta mer då. Kan man efterfråga VUL även fast det inte ingår egentligen? Eller görs bara sk VUL om det är speciella omständigheter?

• aussies
    Sandravanilj skrev 2015-03-26 12:53:32 följande:
    VUL = vaginalt ultraljud :)

jag ska be om vul och om jag inte får det så ska jag ringa en privat gyn och fråga :) jag lider av depression och svår ångest och just nu har jag sån ångest för att hjärtat inte ska slå!!! Så ska verkligen trycka på :)
    Aha! Tack för svaret :) Får se om jag också ska trycka på för att få ett sånt, vill också vara säker på att hjärtat slår. Tyvärr finns det endast en privat gyn i Jämtlands landsting och han ska tydligen vara väldigt svårt att få tid hos :/
Svar på tråden BF i slutet av november! Följas åt?