• Lutetzia

BF i slutet av november! Följas åt?

Jag hoppar gärna in här! Har efter ca fyra års kämpande blivit spontant gravid. :) Är nu i V6 och har BF 21/11.

• Lutetzia
    efg skrev 2015-03-28 07:32:56 följande:

Jag är v 6 idag. 5+0. Vill gärna berätta men ja tycker de är så tidigt.. Ja är så rädd för att det inte ska finnas nån bebis där och att ja egentligen bara lurar mig själv hela tiden.. Sambon tycker ja är löjlig men ja vet inte hur ja ska övertyga mig själv om att de är på riktigt

Känner precis dom du! Har svårt att ta ut glädjen eftersom jag känner mig så orolig. Det bottnar i att vi har haft väldigt svårt att bli gravida och dessutom hade ett missfall förra året. Jag tror att det skulle kännas bättre efter ul så jag ska boka in ett jag också. Vi har inskrivning den 17/4 och hoppas få en tid innan dess. Nu är jag i v7 (6+0).
  • Lutetzia
    efg skrev 2015-03-28 08:33:41 följande:
    Skönt att veta att man inte är ensam om att känna så här. Fattar inte att de ska va så svårt att lite på att man har fått positivt test och när man till och med har symptom..

Vi hade inte heller helt lätt att bli gravida. Misstänkte redan från start att nåt var fel men fick kämpa för att få hjälp tidigt utan att behöva vänta ett år. Efter 3-4 månader träffade jag en fantastisk gynekolog som tog mig på allvar och det konstaterades att jag hade pco och ingen egen ägglossning. Och för henne var de självklart att jag skulle få behandling utan att vänta ett år. Sen på tredje ägglossningsstimuleringen tog det sig så tack vare att jag är så envis och vägrade acceptera att inte få hjälp så tog det inte så lång tid iaf. Imponeras av alla er som väntar och kämpar i flera år.

Jobbigt med missfall i bagaget, hur långt in i graviditeten fick du det?
    Vad bra att ni fick hjälp så pass tidigt!

Jag gjorde en operation i höstas och misstänker att det kanske kan ha underlättat mina chanser att bli gravid. Tog bort myom, godartade tumörer.

Förra gången, jan -14, fick jag missfall relativt tidigt, typ en vecka efter plusset. Tror att jag var i vecka 5-6. Vi var så otroligt glada över den graviditeten och tog missfallet väldigt hårt. Därför har jag svårt att känna samma glädje nu.
  • Lutetzia

För mig kommer det i vågor med illamåendet. Något som är konstant är tröttheten, är så otroligt trött hela tiden. Känner mig dock mer utvilad när jag har fått vara ledig i samband med påsk. Är i V8 (7+1) idag.

Svar på tråden BF i slutet av november! Följas åt?