• eihr

BF i slutet av november! Följas åt?

Hej!

BF 24/11, är 31 år, första barnet.

Symptom: först kom den molande värken och sen känningar i brösten. Inte mått så illa, lite till och från på olika tider. Har feber och är förkyld idag men har bara ipren hemma och de ska man väl undvika :(

Funderar på att berätta för min närmaste familj vid påsk men har inte bestämt mig.

• eihr

Miette84. Kul! Var bor du?

Nina1980: klokt sagt! Håller fullständigt med om att man inte behöver vänta till v 12. De som

står mig närmast kommer ändå få reda på om det ev. blir missfall. Har en mamma som är barnmorska dessutom så är sugen på att rådfråga henne om en massa :)

• eihr

Miette84: I svedala!

Nina1980: Precis :) Åh vilket fint sätt att berätta på!!! De kommer säkert bli väldigt överaskade och jätteglada! :)

Sitter också och klurar på något roligt sätt att dela med oss av nyheten. För mina föräldrar är det andra barnbarnet och för min sambos första.

• eihr

[quote=75072468][quote-nick]Miette84 skrev 2015-03-27 07:48:14 följande:[/quote-nick]

Ok, då bor vi nästan "grannar"

[/quote

Kul! Har ni haft svårt att få tid hos en barmmorska? Har hört att köerna kan vara långa.

Kazza: Stort grattis och välkommen in i tråden!

• eihr

Miette84: Kul! Har ni haft svårt att få tid hos en barmmorska? Har hört att köerna kan vara långa.

Kazza: Stort grattis och välkommen in i tråden!

• eihr

Den 14/4 ska jag till någon läkare, vet ej vad som ska ske där?!

Den 17/4 är inskrivningssamtalet.

Miette84 skrev 2015-03-27 13:20:36 följande:

Vi ska till Bm den 9 april har du varit hos barnmorskan än?

Vet ni om risken för missfall ökar om man anstränger sig mycket?

Höll på att lyfta och flytta på grejer och sen fick jag ont i magen :(
  • eihr

Precis!

Fladdermusen skrev 2015-03-27 18:51:09 följande:

Okej, då är de dags å göra de nu då för enligt nå uträkning på nätet e ja i V6 nu. Man ringer bara dit å berättar att man e gravid då å vill ha en tid?

• eihr

Ja magen är så jävla svullen och gasig! Sambon vill flytta ut från sovrummet, haha!

• eihr
    Nina1980 skrev 2015-04-05 21:43:33 följande:

Igår fick jag en chock när jag var på toan och fick blod på pappret när jag torkade mig. Var livrädd för att det var missfall på gång, hade dessutom väldigt ont i magen. Men sen har det inte kommit något mer blod. Och om jag förstått allt rätt så är det inte helt ovanligt att få en liten blödning. Men usch vad otäckt!

Har gått in i v7 nu och har tidigare inte haft några större känningar mer än ömma bröst och lite ont i magen. Men precis som några av er andra säger, helt plötsligt slår illamåendet till. Känns som jag kan kräkas när som helt, kallsvettig och svimfärdig... Går och småäter körsbärstomater för att hela tiden äta på något, hjälper mot illamåendet.

Jag har inte berättat på jobbet att jag är gravid än men om det kommer vara så här till veckan kan jag nog bli tvungen. Annars kommer de väl skicka hem mig, livrädda för att bli smittade av vad jag kan ha för sjukdom.... :)

Ni andra som är illamående, har ni berättat på jobbet? Känns svårt att dölja det...

Jag känner också mig kräkfärdig hela tiden och kräks hela mornarna sedan en vecka (6+5 idag). Har berättat för mina två närmaste kollegor som sitter närmast mig i landskapet så att de inte ska tro att jag är magsjuk och avlasta mig med en del arbetsuppg. Övriga väntar jag med. Vill du vänta kan du tex säga att du har en kraftig magkatarr för det mår man illa och kan kräkas av. Och behöver dessutom småäta!
  • eihr
    Miette84 skrev 2015-04-15 11:00:51 följande:

Fick konstaterat missfall idag så lämnar den här tråden

Beklagar verkligen :(

kram
  • eihr

Maginfluensa och graviditetsillamående, en nyupplevd skräckkombo :(

• eihr

Jag har gått upp 15 kg och det är inte mycket sa bm. Äter godis och kakor varje dag, behöver unna mig nåt.

Svar på tråden BF i slutet av november! Följas åt?