• miela33

BF i slutet av november! Följas åt?

Hej alla o gratis till er.

Jag plussade svagt igår o på digital nu imorse. Mitt andra, har en son vh annars.

Lite smått chockad, har väldigt svårt för att överhuvudtaget bli gravid,

Men här står vi med ett positivt resultat efter ett knappt 4 mån förhållande :/

Tankarna är många, mannen rabblar allt neg han kan komma på men säger till slut att det ska bli coolt.

Osäker på Bf vissa säger 30/11 o vissa 1/12

Som sagt man känner sig lite ensam nu men att ta bort finns nog inte på kartan. Har alltid sagt jag aldrig kommer göra det igen då jag ångra mig otrolig sist.

Mår svagt illa o brösten gör as ont, sex har gjort så vansinnigt ont efteråt i 2 v nu. ( fick ju sin förklaring ;) trots gyn i fre som inte hitta några fel )

Kaffe dricks, (men mindre) o tyvärr (skäms) rökning oxå. Skall ta tag i det när chocken lagt sig.

Köpte folsyra o vitaminer igår. O posafen, coccoskräm har fixats idag. Smörjer man daglige med coccoskräm minskar de bristningar, funka för mig sist o även på min kompis som precis fått sin tjej.

Sry för långt inlägg, tankspridd o lite ensam. Men tror ja chocka killen lite igårkväll när jag berätta. Hur reagera era killar? När ska man ringa mvc?

Eftersom detta e mitt andra borde ja veta, men står som ett tomt blad!

Hoppas nån orkat läsa mitt förvirrande inlägg :)

• miela33
    Sandravanilj skrev 2015-03-25 12:18:42 följande:

Grattis till plusset! vad jobbigt att vara "ensam"!!!! men han är förmodligen i chock just nu och det släpper nog snart ska du se :)

min sambo blev jätteglad när jag rusade in till honom i söndagsmorse kl 6:30 och skrek "ÄLSKLING JAG TROR DET ÄR POSITIVT!!! VISST ÄR DET 2 STRECK?!" vi har försökt i 15 månader och skulle precis börja en utredning xD slutade dock med p-piller för ca 20 månadersen och nu fick vi vårat plus :)

Jag ringde mvc i måndags, alltså dagen efter jag fick plus och ska på hälsosamtal på måndag 30/3 och sen så blir inte inskrivningen förrän 13/5 :) men ska försöka få ett vul tidigare så man får se ifall hjärtat slår!!

Håller tummarna för att ditt lilla gryn håller sig kvar!!!

Va mysigt :) verkligen glad för er skull :)

Ja hoppas oxå att hans chock lägger sig snart, försöker prata m han men får bara neg svar om att behålla, MEN han säger han tar sitt ansvar, vilken inte gör saken bättre tycker jag. Känner mig mest ledsen o han bryr sig inte. Jävla hormoner, vill så gärna kunna vara glad o förväntansfull över detta.

Inte min mening att "dra ner" tråden o ber om ursäkt för detta.

Man är två om en grav, o båda skall vara glada o förväntansfulla.

Får ringa mvc imorgon.

När skall ni berätta för övriga släkt o vänner?
    Sandra1992 skrev 2015-03-25 12:13:27 följande:

Hej min kille va också osäker först , men han va nog mest rädd, låt han smälta det så ska du se att han kommer va positiv sen , så va de här ialf :) jag ringde mvc typ direkt o fick tid för hälsosamtal , kan ju va bra att ringa i tid ifall dom har ont om tider :) lycka till med allt :)

Jag hoppas oxå han kommer vända, men som jag sa har vi knappt känt varann 4 mån, dock umgåtts 24/7 sen dag 1. Så vi har lite o väga in i detta men han säger inte mkt om det o mina tankar går i 300 non stop enbart om grav.

Hur mår du/ni då?
  • miela33

"Detta kommer inte funka, vi får gå skilda vägar, ta bort ungen"

Sen packa han o drog.

( kortfattat efter ett bråk om att han tror han kan tala om för mig vem jag får prata med/ inte prata med, efter att min fd bästa vän sedan 15 år uttala sig klumpigt ang killens kompis)

Han bad mig välja mellan vännen o killen, jag i min tur mena på att han inte får lov att bestämma vem jag pratar med.

Bara så ledsen nu, vi har inte skyddat oss, han visste om att jag vägra ta bort ett barn sedan vi träffades. På ett plan kan jag tycka han får skylla sig sj, på ett annat är det synd om barnet.

Vet varken ut el in, o har ingen o prata med.

Innan han drog ringde han sin mamma: hon e gravid nu o funderar man ens på barn ihop me henne är man en idiot.

Blir så ledsen.......

Å får fruktansvärt dåligt samvete o posta detta här, i en glad o trevlig tråd om lycka! Förlåt!

• miela33
    FriidaB skrev 2015-03-25 20:53:04 följande:

Men vad jobbigt!! Kan nog inte riktigt förstå hur det känns då både min och sambons högsta önskan de senaste åren har varit att få en liten knodd.. Men kan såklart försöka känna mig in i hur jobbigt det skulle vara. Stöd är ju verkligen något du behöver nu, inte någon som inofficiellt kallar dig för "idiot".

Tror att det är viktigt att känna efter vad du själv vill, man kan inte leva ett liv för andras skull.. DU är viktigast i Ditt liv (och kanske barnen förstås) :)

Styrkekramar till dig och hoppas du har någon att prata av dig ordentligt med.

Har pratat med min vän nu i 3 Tim. Eller grät väl mest men endå. Fick iaf höra om o om att oavsett kommer jag inte vara ensam i detta, han ställer upp till 100%

Får försöka släppa det o fokusera på mig o bäbis. Känns som ja har alla symtom man kan ha :/ illamående, hunger, törst,yr, trött, ömma bröst, svullen som tusan nu är jag oxå. O små stickningar o molvärk nonstop, känns väldigt "tung" oxå där nere. Men mysigt endå :)

jag vet precis hur ni känner er, försökte i strax över 4 år med min första, lyckan är så total när man väl får det där efterlängtade plusset :)
    Sandravanilj skrev 2015-03-25 21:19:33 följande:

jag beklagar verkligen!!! Men nu vet du vad han går för egentligen!!!

Han får skylla sig själv som sagt!!

Hoppas ändå du finner styrka att göra det som är rätt för dig!!

kram

Tack :) ja han får verkligen skylla sig själv nu. Älskar honom, men så besviken. Finns inte ord!

Hur mår alla ni andra? Mkt symtom ännu? Hur känns det?
  • miela33
    Sandravanilj skrev 2015-03-25 21:21:16 följande:

Man vill ju helst bara skrika ut det men lite självbehärskning måste man ju ha ;)

längtar såååå tills bodysarna kommer så vi kan få berätta!!!

Vad är det för bodysar ni beställt? :)
  • miela33
    efg skrev 2015-03-27 06:20:24 följande:

Kul att läsa hur ni alla berättat eller tänker berätta för era familjer! Jag har ett litet dilemma.. Jag tror att de allra flesta kommer bli väldigt glada, men min mamma är nog mindre förtjust i tanken på att bli mormor.. Har lite svårt att avgöra hur ja tror hon ska reagera. De borde inte komma som någon chock för henne.. Någon som harr tips på hur man berättar när reaktionen är oviss? Haha

Ring 1 april o berätta, neg reaktion så säger du bara april april. ;)

Själv ska jag stjäla en annans idé. Ska ge mamma ett vykort. Påbaksidan skall det stå: hej mormor. Skickar ett vykort från min semester. Det är ca 37 grader i vattnet och jag mår toppen! Vi ses i slutet av nov!

Eller det är tanken just nu iaf!
  • miela33
    efg skrev 2015-03-27 12:44:37 följande:

Hehe ja ellerhur. Tror nog de är bäst att va rakt på sak. Faktiskt. Även om de är lite trist.

Vilken rolig ide det sär var! Yror inte ja snor den men har inge hört talas om den förut!

Läste den här på fl om roliga sätt att berätta på :)
  • miela33

Kan någon vara snäll o förklara en sak för mig?

Många här skriver att dom är i v 6-7 o har Bf innan mig, men jag är bara i v 5 (4+4.) hur kan det vara så? Har ni/dom haft längre mellan mens då? Eller hur kan det komma sig? Helt förvirrad!!

• miela33
    Amazinglife skrev 2015-03-28 12:24:55 följande:

Om de har gått längre än dig så är de ju självklart att de har BF före dig?

Ja men om de skiljer 4 dagar på bf o dom e i v 7 o ja i v 5. Borde väl vara ca 14 dagar skillnad på bf då?
  • miela33
    Miette84 skrev 2015-03-28 11:45:24 följande:

jag har laddat ner en app  som heter gravid kalender och den säger att jag  e i vecka 7  6+3  HAR 234 dagar kvar till BF  SÅ 17/11 CA

Har oxå den appen, plus 2 andra, inte bestämt vilken ja gillar bäst :) men kan nog stämma här då v 5 ( 4+4 dagar) 247 dagar kvar o bf 30/11 el 1/12 apparna är inte överens.

Tack för svar :) klarna lite för mig nu :)
  • miela33
    Sandravanilj skrev 2015-03-28 11:57:04 följande:

jag har olika appar som räknat ut min bf :) och jag har ca 35 dagar menscykel så har ganska lång :) sen kan det ju bli andra datum när vi varit på ul :D

Jag vet att datum kan ändras vid ul, jag har bara 26-27. Dagars menscykeln, har en son som fick vattenkoppor igår och jag är vansinnigt trött. Tyckte bara de lät konstigt :)
  • miela33
    Amazinglife skrev 2015-03-28 13:17:36 följande:

Ja fast de skrev du inget om så de kunde ja inte spekulera i.. . Du skrev att de va konstigt att de som hade gått längre ändlig hade BF före dig, nån annan information fanns inte.. Ja trodde du blivit förvirrad av grav hormon ;)

Haha, det är troligtvis dom som hjälper till att förvirra, :D för så som du förklara de kom ja på efteråt ja postat, fått sova lite nu iaf så hoppas huvudet rättar till sig, var lika korkad förra grav,ja som annars brukar vara den som får förklara! Tacksam för förklaringarna är jag iaf :)
  • miela33
    Lutetzia skrev 2015-03-28 14:01:43 följande:

Vad bra att ni fick hjälp så pass tidigt!

Jag gjorde en operation i höstas och misstänker att det kanske kan ha underlättat mina chanser att bli gravid. Tog bort myom, godartade tumörer.

Förra gången, jan -14, fick jag missfall relativt tidigt, typ en vecka efter plusset. Tror att jag var i vecka 5-6. Vi var så otroligt glada över den graviditeten och tog missfallet väldigt hårt. Därför har jag svårt att känna samma glädje nu.

Har oxå missfall i bagaget, o förstår dig. Vet inte hur ofta man springer på toa o inbillar mig att de ska komma blod, har de 3 sista dagarna fått oerhört mkt flytningar, så pass att jag måste ha trosskydd, man känner att de droppar o tänker fan.....men så e de vanliga flytningar. Syr för mkt info! Ville bara säga att jag på ngt vis förstår dig!
  • miela33
    Miette84 skrev 2015-04-06 14:00:24 följande:

Har haft små blödningar sen i tisdags kväll :( ska till blömott imorgoneftermiddag hoppas de gör ett vul o att allt ser bra ut någon annan här som varit i samma sitts!?

Jag fick brunaktiga flytningar i 2 dagar förra v o även blod efter sex igår, kan vara vanligt, men Bra att du kollar upp det ju, hör gärna av dig o berätta hur det gick!

Lycka till
  • miela33
    Miette84 skrev 2015-04-07 16:08:28 följande:

Vet inte riktigt vad jag ska tro gjorde vul ni i eftermiddags de såg en graviditet men inget foster fick en ny tid nästa vecka för en ny kontroll .

Blöder du mkt? Vad trodde dom? Lång väntan nu då o mkt tankar förstår jag. Önskar dig all lycka! Styrkekram
  • miela33
    Miette84 skrev 2015-04-08 20:50:06 följande:

Nej, får lite i trosskyddet ibland och pyttelite på toapappret

Låter inte som de ska vara så farligt, finns ju dom som blöder ordentligt o endå bäbisen mår bra! Hur mår du annars? Jag börjar få bukt me illamående här nu, men känner mig lite "tung" framtill. O svullen som attan igår kväll, stramade åt riktigt i huden vid magen. Lite sådär halv mysigt :)
  • miela33
    Mammsidojsi skrev 2015-04-09 16:15:15 följande:

Hej!

Ansluter mig hit ... Bf ca 20/11

No 5 i ordningen

Steriliserade mig för ca 1 år sedan ... Så minst sagt är de här en OPLANERAD graviditet ????

Stort grattis först o främst. Sen undrar jag hur du kan bli gravid om du steriliserat dig?? Hur mår du?
Svar på tråden BF i slutet av november! Följas åt?