• Miette84

BF i slutet av november! Följas åt?

Hej. Har bf den 17 nov ska till barnmorskan första gången den 9 april är mannen och mitt första gemensamma barn är nervös har 2 missfall bakom mig.

• Miette84

Ögat haft magsmärtor " missfallssmärtor " varje natt sen 1-2 veckor tillbax men ingen blödning som tur e någon annan som haft samma? E i vecka 5+6 idag

• Miette84
    Sandra1992 skrev 2015-03-24 07:49:05 följande:
    Jag har haft det fast inte varje natt men kanske 3 nätter sammanlagt men en natt var värst då vaknade jag typ 3 ggr på mindre än 2 timmar samma natt o va helt genomsvettig och hade så sjukt ont i magen , men har inte heller haft några blödningar , jag ska till min bm idag på hälsosamtal så ska fråga henne då.
    Ok, ska inte till bm fråns den 9 april e lite nojig har 2 missfall bakom mig men den här gången känns det rätt så håller ????
  • Miette84
    Sandra1992 skrev 2015-03-24 07:49:05 följande:
    Jag har haft det fast inte varje natt men kanske 3 nätter sammanlagt men en natt var värst då vaknade jag typ 3 ggr på mindre än 2 timmar samma natt o va helt genomsvettig och hade så sjukt ont i magen , men har inte heller haft några blödningar , jag ska till min bm idag på hälsosamtal så ska fråga henne då.
    Då e min värk annorlunda den håller o sig 20-30 min men sen sover jag hela natten
  • Miette84
    eihr skrev 2015-03-26 15:54:46 följande:

Nån mer som bor i skåne?

Jag bor nere i Skåne ????
  • Miette84
    eihr skrev 2015-03-26 17:26:25 följande:

Miette84. Kul! Var bor du?

Nina1980: klokt sagt! Håller fullständigt med om att man inte behöver vänta till v 12. De som

står mig närmast kommer ändå få reda på om det ev. blir missfall. Har en mamma som är barnmorska dessutom så är sugen på att rådfråga henne om en massa :)

Jag bor i Malmö själv då?
  • Miette84
    eihr skrev 2015-03-26 19:57:56 följande:

Miette84: I svedala!

Nina1980: Precis :) Åh vilket fint sätt att berätta på!!! De kommer säkert bli väldigt överaskade och jätteglada! :)

Sitter också och klurar på något roligt sätt att dela med oss av nyheten. För mina föräldrar är det andra barnbarnet och för min sambos första.

Ok, då bor vi nästan "grannar"
  • Miette84
    eihr skrev 2015-03-27 11:12:26 följande:

Miette84: Kul! Har ni haft svårt att få tid hos en barmmorska? Har hört att köerna kan vara långa.

Kazza: Stort grattis och välkommen in i tråden!

Vi ska till Bm den 9 april har du varit hos barnmorskan än?
  • Miette84
    miela33 skrev 2015-03-28 11:27:06 följande:

Kan någon vara snäll o förklara en sak för mig?

Många här skriver att dom är i v 6-7 o har Bf innan mig, men jag är bara i v 5 (4+4.) hur kan det vara så? Har ni/dom haft längre mellan mens då? Eller hur kan det komma sig? Helt förvirrad!!

jag har laddat ner en app  som heter gravid kalender och den säger att jag  e i vecka 7  6+3  HAR 234 dagar kvar till BF  SÅ 17/11 CA
  • Miette84
    eihr skrev 2015-03-30 13:46:08 följande:

Ja magen är så jävla svullen och gasig! Sambon vill flytta ut från sovrummet, haha!

Ok, gaserna har lugnat ner sig för mig men har lite rosa flytningar.
  • Miette84

Har haft små blödningar sen i tisdags kväll :( ska till blömott imorgoneftermiddag hoppas de gör ett vul o att allt ser bra ut någon annan här som varit i samma sitts!?

• Miette84
    miela33 skrev 2015-04-06 18:28:36 följande:
    Jag fick brunaktiga flytningar i 2 dagar förra v o även blod efter sex igår, kan vara vanligt, men Bra att du kollar upp det ju, hör gärna av dig o berätta hur det gick!

Lycka till
    Skriver ikväll hyr det gick om jag orkar
  • Miette84

Vet inte riktigt vad jag ska tro gjorde vul ni i eftermiddags de såg en graviditet men inget foster fick en ny tid nästa vecka för en ny kontroll .

• Miette84
    miela33 skrev 2015-04-07 17:29:13 följande:
    Blöder du mkt? Vad trodde dom? Lång väntan nu då o mkt tankar förstår jag. Önskar dig all lycka! Styrkekram
    Nej, får lite i trosskyddet ibland och pyttelite på toapappret
  • Miette84
    miela33 skrev 2015-04-10 09:38:40 följande:
    Låter inte som de ska vara så farligt, finns ju dom som blöder ordentligt o endå bäbisen mår bra! Hur mår du annars? Jag börjar få bukt me illamående här nu, men känner mig lite "tung" framtill. O svullen som attan igår kväll, stramade åt riktigt i huden vid magen. Lite sådär halv mysigt :)
    De hittade inget foster vid vul men hinnsäck och gulesäck och en misstänkt missbildning på livmodern och troligtvis en cysta på 4 cm
  • Miette84
    Miette84 skrev 2015-04-10 13:47:10 följande:
    De hittade inget foster vid vul men hinnsäck och gulesäck och en misstänkt missbildning på livmodern och troligtvis en cysta på 4 cm
    Ska på en ny kontroll på onsdag
  • Miette84
    eihr skrev 2015-04-16 08:54:00 följande:
    Beklagar verkligen :(

kram
    Får ta nya tag och nu väntar en utredning så det e i allafall positivt ????
Svar på tråden BF i slutet av november! Följas åt?