• jvd89

BF i slutet av november! Följas åt?

Plussade 12 mars och går in i vecka 6 på tisdag. BF 23 november.

Har lite molvärk till och från, väldigt ömma bröst, trött som tusan och svullen mage:)

Känns overkligt, spännande men sen vill man att veckorna ska gå fort så man är förbi vecka 12:)

Någon som berättat för familj/vänner ännu eller hur tänker ni kring de?:)

• jvd89
    efg skrev 2015-03-22 19:55:51 följande:

Ja man viss verkligen att tiden bara ska rusa fram nu första veckorna så man slipper oron.. Men än så länge känns de rätt eller va man ska säga :)

Jag har inte berättat för någon ännu. Kommer berätta för de vänner som vet att vi försökt om de skulle fråga hur de går. Men kommer nog försöka hålla de hemligt så länge de går. Men vi båda längtar efter att få berätta för alla!

Ja än så länge känns de bra men det är oroliga veckor framför en. Men man får försöka tänka positivt och så. Händer de så är de ju av en orsak, förmodligen att bebis inte skulle mått bra.

Ne jag ska på ett tidigt vul den 7 april, v 8 (7+0) och ser man hjärtat ticka osv så berättar vi nog för föräldrarna där efter. Men sen vill vi nog vänta till vecka 12 att berätta för resten av familj och vänner.

Lite pirrigt att en själv och blivande pappan vet men ingen annan:) en mysig hemlighet:)
  • jvd89
    efg skrev 2015-03-22 20:31:00 följande:

Jvd: hur fick du ett tidigt vul? Jag tänkte ringa imorrn och fråga om de. Ja har tid för inskrivning 10 april.

Tizzen: jag har också bf 28 :) jag fick första svaga testet i tisdags (tog inget innan det) och sen ökade de för varje dag. Så här tidigt är de inge konstigt om de är svagt, så länge det liksom ökar :)

Jag ringde och bokade på en privat gynmottagning, men får ju betala ca 1000:- för de men kan tycka det är värt de.

På vanliga barnmorskemottagningar gör dom

Oftast inte tidigt vul, bara om man haft mf sen innan och är orolig, eller blöder eller har väldigt ont.

Jag har haft väldigt oregelbunden mens och är som tidigast i v 5 (4+5) idag men kan ju va plus 1-2 veckor oxå så tycker det är skönt att få svar på de den 7e:)

Ska på hälsosamtal imorgon hos bm, lite spännande och se vilken bm man får, hoppas på en bra, trevlig och rolig som man kommer tycka om hela graviditeten:)
  • jvd89

Jag ändrar mitt datum då jag enligt bm har BF 20 november:) vad roligt att vi är så många som ska få i november

????BF-lista????

Sandra1992: BF 9/11, första barnet.

Mellis93: BF 16/11, andra barnet och första för sambon.

Bebisfeber 84: BF 17/11.

Miette84: BF 17/11, första gemensamma barnet.

Sandravanilj: BF 17/11, första barnet.

jvd89: BF 20/11. 25 år. Första barnet

Catand89: BF 25/11, andra barnet.

DazaC: BF 26/11, 25 år, första barnet.

efg: BF 28/11, första barnet.

Tizzen: BF 28/11, son på 5 år.

MelinaG: BF 29/11.

Iljans: BF 30/11, andra barnet.

äppelblomman: BF 18/11, första barnet.

• jvd89
    Sandravanilj skrev 2015-03-24 16:00:31 följande:

Har ni också mer flytningar som luktar typ sött? :)

Får massa vita flytningar, är era vita eller genomskinliga?
  • jvd89
    Nina1980 skrev 2015-07-17 13:07:47 följande:

Hej

Hur går det för alla? Vi var på ultraljud för ett par veckor sedan och fick reda på att det ser ut att bli en liten kille. Ska bli kul eftersom vi det i så fall blir första pojken i släkten (i den nya generationen). Min bror har två tjejer. Har redan inhandlat lite kläder. Det är så himla kul att gå och titta på dessa små kläder :)

Vi har oxå fått reda på att det år en pojk vi väntar, man såg de väldigt tydligt på ul.
    Oxå rätt kul här då sambons syster har flickor och min bror oxå:) Är i vecka 22 (23 på tisdag) och i vecka 18-19 kände jag bebis fladdra lite för första gången, (moderkaka o framvägg) men numera känner jag små knuffar och i vecka 21 kände sambon spark när jan höll på magen:) det var en häftig känsla.
  • jvd89
    Nina1980 skrev 2015-08-19 16:58:23 följande:
    Jag är nu i v27 och har gått upp 10 kg.
    Sist jag var hos bm va jag i vecka 23 och gått upp 6 kg. Två veckor efter besöket vägde jag mig hemma och stod kvar på 6 kg.
    På måndag ska jag dit igen, är i vecka 27 nu, så då får vi se vad vågen visar.:)
  • jvd89
    knasen85 skrev 2016-02-26 00:58:57 följande:

Min tjej kom ut den 1 dec i akut kejsarsnitt. Trist! Men nu är hon 3 månader. <3
    hoppas det gått bra för alla i tråden. Kram

Min son kom ut den 26 november via akut kejsarsnitt. Får man fråga vad anledningen till ert akuta snitt berodde på?
    Själv så gick sonens hjärtljud ner vid mina värkar, vilket hade en förklaring för när han kom ut så hade han navelsträngen 4 varv runt halsen.
    Igår blev han 3 månader och då fick han även sin första vaccinering vilket han blev febrig av:( men idag är han piggare. Men han följer sin viktkurva perfekt, vilket är skönt.
Svar på tråden BF i slutet av november! Följas åt?