• Nina1980

BF i slutet av november! Följas åt?

Halsbränna och illamående är något jag haft problem med nu i 2-3 veckor. Är i v9 (8+1)
    Har fått tid att göra KUB-test 18 maj. Det är enda möjligheten för att få ett tidigt ul här i Värmland. Ska bli spännande med ul, känns som allt blir lite verkligare då :)

• Nina1980

Verkar vara så olika beroende på vart vi bor med vul. Jag försökt få gå på ett tidigt vul men har fått till svar att man inte kan höra hjärtslag än. Är i v12 nu. När de sa att det inte gick hör hjärtslag var jag i v11.
    Har i alla fall tid för KUB test 18 maj så jag får väl se det som ett tidigt vul. Konstigt att förutsättningarna är så olika. Förstår att det är olika belastning i olika län men att säga att det är för tidigt för vul är ju fel om flera av er andra gjort det.
    Kul för er som fått höra hjärtljud i alla fall. Är det man väntar på nu :)

• Nina1980

Här i Värmland är det vid 35 man får göra KUB test. Fast det finns inte möjlighet att göra det i Värmland. Vill man göra testet få man själv försöka fixa tid någonstans. Men får man en tid är det Landstinget i Värmland som betalar det.

• Nina1980
    frida1991 skrev 2015-05-12 13:38:11 följande:

Hej alla! Jag går in i v.12 på torsdag och bf blir 26 november. Jag har en fundering som jag gärna skulle vilja prata om här!

i v.9 fick jag en liiiten blödning (ca en femmas storslek) i trosan. Var lite brunt och lite rött blod. Kom inget mer än det och hade inte ont, inga klumpar. Det första jag tänkte var såklart missfall så ringde till min BM och hon sa att så länge man inte blöder mycket, klumpar eller har ont så är det ingen fara. Mina symptom finns kvar, men är så orolig när jag ska på UL nästa vecka att det inte ska finnas något där och att jag fått missfall.... Vad tror ni? Detta var 3 veckor sedan och har inte blödigt NÅGOT mer sen dess. 

Jag hade också en liten blödning i vecka 7 tror jag att det var. Kom lite blod på pappret efter toalettbesök. Hade även väldigt ont i magen innan så jag blev jätteorolig. Men efter det har det inte blivit något mer. Och illamående och trötthet har hållit i sig så det känns som att allt är ok. Men det var ingen trevlig upplevelse. Man blir ju så himla rädd att det är missfall på gång!
    Längtar till måndag för då ska jag gör KUBtestet, enda chansen för mig att få ett tidigt ultraljud :)
  • Nina1980
    frida1991 skrev 2015-05-13 18:37:07 följande:

Hej Nina1980. Spännande med KUB vi har på tisdag! Så nervös!

Ja, vi är också nervösa. Spännande med ultraljud men sen kommer det ju ett provsvar också som man hoppas är bra :)

Är det någon som funderat på om ni vill veta kön eller inte? Blir lite irriterad för alla runt om kring mig har olika åsikter om detta. Vill bara att de respekterar att det är vårt beslut!
    Detta är vårt första barn och det har ingen betydelse om det är en pojke eller flicka. Men jag gillar och planera :). Tycker det vore kul att veta. Sen vet jag ju också att det inte är helt säkert att de säger rätt men det gör heller inget. Tycker bara att tiden skulle kännas gå fortare om man kunde drömma bort sig lite åt något av hållen. Inte tokköpa tjej- eller killkläder utan bara för dagdrömmandets skull...

Hur tänker ni andra?
  • Nina1980

I måndags var vi på KUB-test och fick provsvaren idag. De var bra och det var låg sannolikhet för kromosomavvikelse så det känns skönt. Var helt fantastiskt att se det lilla livet, och att se hjärtat slå :)
    Allt känns så mycket mer verkligt nu! Och det känns som att vi kan göra det mer officiellt nu. Ska berätta för mina brorsdöttrar till helgen. Det är tydligen väldigt häftigt med kusiner så det kommer bli stort för dem :D

• Nina1980

Vi har fått tid för ultraljud 26 juni så då hoppas vi få reda på kön :) Spännande!

• Nina1980

Hej tjejer.

Måste kolla om det är fler än jag som har fått problem med kraftiga flytningar? Går in i v18 imorgon. Har läst att det är normalt men det känns inte speciellt trevligt. Dagen jag upptäckte det var jag på jobbet och hade linnebyxor på mig. Det kom så mycket flytningar att det kom mer och mer i byxorna. Vid lunch såg det ut som jag kissat på mig! Övervägde att gå hem från jobbet med det syntes inte när jag stod upp men jag fick ju panik när jag var på toa och såg hur det såg ut! Trodde först det var något tillfälligt eller att det var konstigt tyg på byxorna som sög åt sig ovanligt mycket.
    Dagen efter hade jag jeans på mig och det blev samma sak då. Även om det inte syntes att jeansen var blöta kändes det när jag satte på mig dem igen efter toabesök.
    Nu måste jag använda trosskydd! Känner mig så himla ofräsch!
    Det värsta är att när jag googlar på detta så verkar det som att det är normal att det blir mer och mer ju längre graviditeten fortskrider! Det får inte bli värre än det här! :(

• Nina1980

Hej

Hur går det för alla? Vi var på ultraljud för ett par veckor sedan och fick reda på att det ser ut att bli en liten kille. Ska bli kul eftersom vi det i så fall blir första pojken i släkten (i den nya generationen). Min bror har två tjejer. Har redan inhandlat lite kläder. Det är så himla kul att gå och titta på dessa små kläder :)

• Nina1980
    Sandra1992 skrev 2015-07-21 18:47:34 följande:

Hej alla, skulle bara kolla med er Hur mycket ni har gått upp i vikt ? Jag va hos min bm idag och hade gått upp 11 kg sen v12 (är i v 24 nu) hon tyckte det var för mkt och tyckte jag skulle börja äta bättre mat men jag tycker det är så svårt :( kanske nån som har nåt tips på nått gott men ändå nyttigt här? Tacksam för svar

Jag är nu i v27 och har gått upp 10 kg.
  • Nina1980

Hej allihop. Är det någon som fått barn än? Själv har jag två veckor kvar till beräknat datum. Har jobbat fram till nu så imorgon är första dagen jag kommer gå hemma och "bara" vänta. Hoppas min kille vill komma ut lite tidigare än beräknat :)

• Nina1980
    Jenny8686 skrev 2015-11-11 17:07:12 följande:
    Hej! Jag har fått! Den 31/10 kom min lilla kille i v. 36+5. Förlossning tog från att vattnet gick tills han va ute 9 1/2 timma så det gick ganska fort, hade inga värkar när vattnet började sippra.
    Grattis! Hoppas det är dags för oss också snart. Är så förväntansfull :)
  • Nina1980
    Kazza skrev 2015-11-23 21:26:58 följande:

Nu har vår flicka kommit. Blev igångsatt i fredags morse med prostaglandin. 38+4 då. I lördags kväll gick vattnet och då gav de mig värkstimulerande dropp. När värkarna blev starkare så gick hjärtljuden ner för mycket så vid midnatt bestämde de sig för kejsarsnitt. 01:33 var hon ute.

3030 gram, 49 cm. Hon ska heta Ally efter min farmor.

Eftersom jag har diabetes hade hon lite lågt blodsocker det första dygnet så vi får mata extra var tredje timme tills mjölken kommer igång.

I måndags fm var det rätt jobbigt att ta sig upp men det går bättre och bättre. Lite ont i snittet och på höger sida i revben och axel men det går bra att vara uppe.

Så skönt att det gått så bra hittills!

Hur har ni andra det?

Grattis. Jag hade beräknad datum 22 november så nu går jag på övertid... Har förvärkar varje kväll och har haft det över en vecka men det händer inget mer... Hoppas att fullmånen till onsdag kan sätta igång det :) Brukar ju födas fler barn då :D
  • Nina1980

29 november kom min pojk ut (v 41+0). Var en lång och tuff förlossning där jag sprack mycket. Men hade tur ändå för det var jättenära att ringmuskeln sprack och då hade jag varit tvungen att opereras direkt efter förlossningen. Och komplikationer till det vill jag inte ens tänka på! Men det är lustigt så fort man glömmer all smärta när man fått en sån underbar skatt av allt slit ????. Äkta kärlek ????

Svar på tråden BF i slutet av november! Följas åt?