Inlägg från: Sandravanilj |Visa alla inlägg
  • Sandravanilj

BF i slutet av november! Följas åt?

Sandra1992 skrev 2015-03-26 14:43:21 följande:

Ja det är jag :)

Vad kul! Jag med ;)
  • Sandravanilj
    Sandra1992 skrev 2015-03-26 17:06:55 följande:

Skoj, då kanske vi kan ses med våra bebisar sen när vi är mamma lediga :)

Ja det hade varit superkul :D
  • Sandravanilj
    eihr skrev 2015-03-27 13:23:31 följande:

Den 14/4 ska jag till någon läkare, vet ej vad som ska ske där?!

Den 17/4 är inskrivningssamtalet.

Vet ni om risken för missfall ökar om man anstränger sig mycket?

Höll på att lyfta och flytta på grejer och sen fick jag ont i magen :(

Samma sak med stress... det ökar också risken för missfall :/

Ta det lugnt!
  • Sandravanilj

Nu har vi berättat för mina föräldrar och dom blev superglada!!! Mamma planerar redan för dop xD

• Sandravanilj
    Nina1980 skrev 2015-03-27 20:40:08 följande:

Jag berättade för mina föräldrar och svärfar idag. De fick sin varsin cupcake där det stod farfar, mormor och morfar på. Det tog ett tag innan det kopplade. "Varför står det mormor på?" Sen blev det kramar och massa tårar.

Blev en väldigt lyckad dag. Ska berätta för min bror imorgon.

Känns väldigt skönt att ha berättat. Delad glädje är dubbel glädje :)

Ja visst är det skönt?! Mina föräldrar, bröder och brorsans tjej vet :D blev kramkalas och tårar här också :D mamma började prata dop och kläder direkt XD imorgon ska vi berätta för sambons familj :D
  • Sandravanilj
    Nina1980 skrev 2015-03-27 20:55:27 följande:

Sandravanilj; Ja, känns skönt. Mamma började också planera väldigt :)

Vilken vecka är du i? :) jag är i v7(6+2) :D
  • Sandravanilj
    Nina1980 skrev 2015-03-27 21:15:03 följande:

Jag är i v6 (5+2)

Då skiljer det exakt en vecka mellan oss alltså :D
  • Sandravanilj
    miela33 skrev 2015-03-28 11:27:06 följande:

Kan någon vara snäll o förklara en sak för mig?

Många här skriver att dom är i v 6-7 o har Bf innan mig, men jag är bara i v 5 (4+4.) hur kan det vara så? Har ni/dom haft längre mellan mens då? Eller hur kan det komma sig? Helt förvirrad!!

jag har olika appar som räknat ut min bf :) och jag har ca 35 dagar menscykel så har ganska lång :) sen kan det ju bli andra datum när vi varit på ul :D
  • Sandravanilj

Pratade med min allmänläkare i onsdags om oron för mf... hon sa att man kan inte gå runt och vara orolig hela graviditeten och inte vara glad... det gör inget om man är glad och sen så blir det mf, har man varit glad i onödan då?

Tjejer, oroa er inte och NJUT istället av att ni bär erat älskade lilla barn!

Allt kommer nog gå toppen för oss alla!

• Sandravanilj
    frida1991 skrev 2015-03-29 16:51:39 följande:

Det är sant som du skriver. Ska försöka njuta och inte googla massa om mf...

google är inte alltid ens vän ;)

sen så blir det mf, så är det kanske bäst... oftast är det något fel på barnet och då är det bättre att det inte blir ett fullgånget barn :/

Njut av den här tiden med lugn, i november ändras det ;) passa på att lära känna din kropp :D

håller tummarna för oss alla! Hjärta
  • Sandravanilj
    Miette84 skrev 2015-03-30 08:10:28 följande:

V 7 (6+5) kan de stämma?!

Ja det kan stämma :) det är tarmarna som svullnar och börjar flytta på sig :D
  • Sandravanilj
    lundberg skrev 2015-04-04 08:55:10 följande:

Kände jättemycket symptom när jag plussade så som ömma bröst, sov dåligt, varm osv, men nu börjar symptomen försvinna, inga jätte ömma bröst bara lite ibland, mår inte det minsta illa, inte lika trött som förra veckan, är det ett dåligt tecken? Har inte blödigt någonting känner mig som vanligt liksom!? Är i vecka 6+2 ungefär, normalt? Någon annan?

knasen85 skrev 2015-04-04 20:48:40 följande:
    Är i v.5+4 och känner ingenting nu. Plussade för 2v sen. Kände en hel del då. Kommer väl tillbaka senare igen. :)
    jag kände ingenting förut när jag plussade, men när jag gick in i v.8! PANG så är illamående och förlamande trötthet det som gör min dag! Känner mig superbakis hela tiden xD bubblig, stenhård. svullen mage och ett illamående som känns som om man ska kräkas när som helst! v.8 (7+3) idag och idag var absolut värsta dagen!
    Njut medan ni mår bra, det kan vändas fort! Tyst

• Sandravanilj
    Nina1980 skrev 2015-04-05 21:43:33 följande:

Igår fick jag en chock när jag var på toan och fick blod på pappret när jag torkade mig. Var livrädd för att det var missfall på gång, hade dessutom väldigt ont i magen. Men sen har det inte kommit något mer blod. Och om jag förstått allt rätt så är det inte helt ovanligt att få en liten blödning. Men usch vad otäckt!

Har gått in i v7 nu och har tidigare inte haft några större känningar mer än ömma bröst och lite ont i magen. Men precis som några av er andra säger, helt plötsligt slår illamåendet till. Känns som jag kan kräkas när som helt, kallsvettig och svimfärdig... Går och småäter körsbärstomater för att hela tiden äta på något, hjälper mot illamåendet.

Jag har inte berättat på jobbet att jag är gravid än men om det kommer vara så här till veckan kan jag nog bli tvungen. Annars kommer de väl skicka hem mig, livrädda för att bli smittade av vad jag kan ha för sjukdom.... :)

Ni andra som är illamående, har ni berättat på jobbet? Känns svårt att dölja det...

Jag ska försöka att hålla graviditeten så länge som möjligt så jag får fortsätta mitt vikariat till hösten några månader iaf... berättar jag nu finns risken att jag inte får fortsätta så ska försöka hålla på det så länge som möjligt! Men mår jag lika illa som nu måste jag nog berätta tidigare...
  • Sandravanilj
    Miette84 skrev 2015-04-06 14:00:24 följande:

Har haft små blödningar sen i tisdags kväll :( ska till blömott imorgoneftermiddag hoppas de gör ett vul o att allt ser bra ut någon annan här som varit i samma sitts!?

Jag har haft två små blödningar denna veckan, ringde bm och hon sa att så länge jag har kvar mina symtom, inte får svinont och stört blöder så är det ingen fara :) det är normalt med småblödningar i början av graviditeten :)
Svar på tråden BF i slutet av november! Följas åt?