• fröken fegis

Någon som sprayar/har sprayat med Synarel?!

Hjälp! Nu har jag sprayat med Synarel i en dryg vecka och nu börjar jag undra vad det är för fel?! Det känns som att hälften av det man sprayar rinner rakt ner till svalget, det gör fruktansvärt ont!!! Är det fler som upplevt detta eller gör jag helt fel?! Tacksam för tips och råd!

• Svar på tråden Någon som sprayar/har sprayat med Synarel?!
  • Jag är bara jag

Så har jag inte fått. Lutar du huvet bakåt för det ska man inte. Synarela var bäst,Suprecuren gav huvudvärk däremot.

• fröken fegis

Tack för tipset! Jag lutar huvudet bakåt några sekunder för så står det i min beskrivning... Vet inte om det skiljer mellan Synarela som jag ser att många använt och Synarel som jag använder - trodde att det var samma sak. Men då ska jag testa att inte luta huvudet bakåt så hoppas jag det blir bättre. Nej, jag har inte heller fått några andra otrevliga symtom men det har gjort galet ont i svalget, men hoppas det blir bättre nu då! :)

• Jag är bara jag

Ja,alltså lite bakåt,men inte så mycket och inte så länge. Nån gång har jag nog också fått i halsen,men man lär sig liksom tricket. Glad  Jag tog Synarela ett halvår en gång mot endo. och minns inte att jag hade problem med halsen. Klimakteriet däremot,men det gick ju över sen jag slutade.

• Libra1
    fröken fegis skrev 2015-03-22 10:58:12 följande:

Hjälp! Nu har jag sprayat med Synarel i en dryg vecka och nu börjar jag undra vad det är för fel?! Det känns som att hälften av det man sprayar rinner rakt ner till svalget, det gör fruktansvärt ont!!! Är det fler som upplevt detta eller gör jag helt fel?! Tacksam för tips och råd!

Synarela och Synarel är samma sak, bara olika tillverkare. Det rinner ner i halsen på mig också. Ingen fara. Ät något efteråt så känns det inte så starkt. Eller ta en halstablett. :)

Ta den som en vanlig nässpray och tänk inte så mycket på hur du gör. Minns att jag hade stora problem första gången. :P
  • fröken fegis
    Libra1 skrev 2015-03-24 23:01:23 följande:
    Synarela och Synarel är samma sak, bara olika tillverkare. Det rinner ner i halsen på mig också. Ingen fara. Ät något efteråt så känns det inte så starkt. Eller ta en halstablett. :)

Ta den som en vanlig nässpray och tänk inte så mycket på hur du gör. Minns att jag hade stora problem första gången. :P
    Tack för svar! Jo, det går lite bättre nu. Jag gjorde som jag är bara jag föreslog och lutar inte huvudet så mycket bakåt nu och då går det bättre. Är dock ändå lite orolig att det inte fungerar som det ska. Fick min mens på exakt förväntad dag och inte sent som de säger är vanligt. Hoppas att det inte betyder någonting utan att jag blir nedreglerad som jag ska...
  • Maramina

Du kan med hög sannolikhet vara lugn, mensen KAN bli sen men den behöver inte bli det. För mig kom den precis som vanligt, och hela ivf-proceduren avklarades som planerat. Förutom att jag inte blev gravid med den omgångens ägg vill säga

• fröken fegis
    Maramina skrev 2015-03-25 08:37:28 följande:

Du kan med hög sannolikhet vara lugn, mensen KAN bli sen men den behöver inte bli det. För mig kom den precis som vanligt, och hela ivf-proceduren avklarades som planerat. Förutom att jag inte blev gravid med den omgångens ägg vill säga

Tack! Nu känner jag mig lite lugnare. Jag ska på kontroll på måndag så då får jag väl veta hur det ser ut :) Tråkigt att du inte blev gravid efter det IVF-försöket men har du lyckats efter nya försök?
  • Libra1
    fröken fegis skrev 2015-03-25 08:17:28 följande:
    Tack för svar! Jo, det går lite bättre nu. Jag gjorde som jag är bara jag föreslog och lutar inte huvudet så mycket bakåt nu och då går det bättre. Är dock ändå lite orolig att det inte fungerar som det ska. Fick min mens på exakt förväntad dag och inte sent som de säger är vanligt. Hoppas att det inte betyder någonting utan att jag blir nedreglerad som jag ska...
    Det är bara bra att mensen kom som vanligt. Den bör komma på dag 8-14. Lycka till på måndag. Ska du ta blodprov då? Det har aldrig jag fått göra, men det har gått bra ändå. :)
  • Annelie 76

När jag tar allerginässpray så sprayar jag uppåt och åt sidorna i näsan för att få den i hela näsan. Kanske nåt att testa?

• fröken fegis
    Libra1 skrev 2015-03-25 13:00:07 följande:
    Det är bara bra att mensen kom som vanligt. Den bör komma på dag 8-14. Lycka till på måndag. Ska du ta blodprov då? Det har aldrig jag fått göra, men det har gått bra ändå. :)
    Jag vet inte om jag kommer att få ta något blodprov, men vi ska till läkaren och gå igenom allt med sprutorna osv... Troligtvis blir det sprutstart (hjälp!!) nästa vecka om nedregleringen verkar ok. :)
  • Libra1
    fröken fegis skrev 2015-03-25 13:32:26 följande:
    Jag vet inte om jag kommer att få ta något blodprov, men vi ska till läkaren och gå igenom allt med sprutorna osv... Troligtvis blir det sprutstart (hjälp!!) nästa vecka om nedregleringen verkar ok. :)
    Spännande! Då får vi hoppas att det går bra. :)
  • Maramina
    fröken fegis skrev 2015-03-25 10:02:36 följande:
    Tack! Nu känner jag mig lite lugnare. Jag ska på kontroll på måndag så då får jag väl veta hur det ser ut :) Tråkigt att du inte blev gravid efter det IVF-försöket men har du lyckats efter nya försök?
    Den omgången fick jag inget till frysen. Då jag hade mått så dåligt av Synarelan (bla så fick jag kolik!) och vi fick ut 17 ägg (eller bar det 15?) så körde vi korta protokollet gången efter. Då fick vi ut nästan lika många ägg varav en fick jag tillbaka och tre till frysen. Den jag fick tillbaka är nu en liten tjej på 9 månader ????. Fast hon höll på att inte bli ensam. När hon föddes visade det sig att embryot jag hade fått tillbaka hade delat på sig till två (!) men den ena hade tillbakabildats runt vecka 7-9 trodde barnmorskan som förlöste mig. Det kunde man se då det kom ut två moderkakor ????
  • fröken fegis
    Maramina skrev 2015-03-25 19:47:00 följande:
    Den omgången fick jag inget till frysen. Då jag hade mått så dåligt av Synarelan (bla så fick jag kolik!) och vi fick ut 17 ägg (eller bar det 15?) så körde vi korta protokollet gången efter. Då fick vi ut nästan lika många ägg varav en fick jag tillbaka och tre till frysen. Den jag fick tillbaka är nu en liten tjej på 9 månader ????. Fast hon höll på att inte bli ensam. När hon föddes visade det sig att embryot jag hade fått tillbaka hade delat på sig till två (!) men den ena hade tillbakabildats runt vecka 7-9 trodde barnmorskan som förlöste mig. Det kunde man se då det kom ut två moderkakor ????
    Åh, vad roligt att du fick en liten tjej!!! Då är det ju värt alltihop i slutändan :) Själv har jag inte mått dåligt av Synarelen än så länge men det kanske kommer senare... Hoppas att man kan få må så bra som möjligt under resan, har 20 hästar att ta hand om här hemma på gården, så att lägga sig sjukskriven är liksom inget alternativ... Är lite nervös för det eftersom man läser om många som inte mår så bra runt tiden vid äggplock och återföring. MEN jag ska försöka hålla mig positiv och inte ta ut något elände i förskott :)
Svar på tråden Någon som sprayar/har sprayat med Synarel?!