• Libra1

Någon som sprayar/har sprayat med Synarel?!

fröken fegis skrev 2015-03-22 10:58:12 följande:

Hjälp! Nu har jag sprayat med Synarel i en dryg vecka och nu börjar jag undra vad det är för fel?! Det känns som att hälften av det man sprayar rinner rakt ner till svalget, det gör fruktansvärt ont!!! Är det fler som upplevt detta eller gör jag helt fel?! Tacksam för tips och råd!

Synarela och Synarel är samma sak, bara olika tillverkare. Det rinner ner i halsen på mig också. Ingen fara. Ät något efteråt så känns det inte så starkt. Eller ta en halstablett. :)

Ta den som en vanlig nässpray och tänk inte så mycket på hur du gör. Minns att jag hade stora problem första gången. :P
  • Libra1
    fröken fegis skrev 2015-03-25 08:17:28 följande:
    Tack för svar! Jo, det går lite bättre nu. Jag gjorde som jag är bara jag föreslog och lutar inte huvudet så mycket bakåt nu och då går det bättre. Är dock ändå lite orolig att det inte fungerar som det ska. Fick min mens på exakt förväntad dag och inte sent som de säger är vanligt. Hoppas att det inte betyder någonting utan att jag blir nedreglerad som jag ska...
    Det är bara bra att mensen kom som vanligt. Den bör komma på dag 8-14. Lycka till på måndag. Ska du ta blodprov då? Det har aldrig jag fått göra, men det har gått bra ändå. :)
  • Libra1
    fröken fegis skrev 2015-03-25 13:32:26 följande:
    Jag vet inte om jag kommer att få ta något blodprov, men vi ska till läkaren och gå igenom allt med sprutorna osv... Troligtvis blir det sprutstart (hjälp!!) nästa vecka om nedregleringen verkar ok. :)
    Spännande! Då får vi hoppas att det går bra. :)
Svar på tråden Någon som sprayar/har sprayat med Synarel?!