• miela33

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Hej alla o gratis till er.

Jag plussade svagt igår o på digital nu imorse. Mitt andra, har en son vh annars.

Lite smått chockad, har väldigt svårt för att överhuvudtaget bli gravid,

Men här står vi med ett positivt resultat efter ett knappt 4 mån förhållande :/

Tankarna är många, mannen rabblar allt neg han kan komma på men säger till slut att det ska bli coolt.

Osäker på Bf vissa säger 30/11 o vissa 1/12

Som sagt man känner sig lite ensam men att ta bort finns nog inte på kartan. Har alltid sagt jag aldrig kommer göra det igen då jag ångra mig otrolig sist.

Mår sagt illa o brösten gör as ont, sex har gjort så vansinnigt ont efteråt i 2 v nu. ( fick ju sin förklaring ;) trots gyn i fre som inte hitta några fel )

Kaffe dricks, (men mindre) o tyvärr (skäms) rökning oxå. Skall ta tag i det när chocken lagt sig.

Köpte folsyra o vitaminer igår. O postlagen, coccoskräm skall fixas idag. Smörjer man daglige med coccoskräm minskar de bristningar, funka för mig sist o även på min kompis som precis fått sin tjej.

Syr för långt inlägg, tankspridd o lite ensam. Men tror ja chocka han lite igårkväll när jag berätta. Hur reagera era killar? När ska man ringa mvc?

Eftersom detta e mitt andra borde ja veta, men står som ett tomt blad!

Hoppas nån orkat läsa mitt förvirrande inlägg :)

• miela33
    Nimmi skrev 2015-03-25 13:09:56 följande:

Hej

Jag är så himla trött :/

Ställ dig i kö ;)
  • miela33
    Lilalove skrev 2015-03-27 08:15:31 följande:

Vi har bestämt att inte berätta för någon förrän efter 12-13 veckan eventuellt längre om vi lyckas hålla oss. Både jag och min man vill vänta och vara "säkra" så säkra det går att vara, men det känns väldigt svårt och lite ensamt att gå med det själv ibland. Den här gruppen kommer nog bli jätteviktig för mig så ni får stå ut med en del naiva frågor och ängsliga inbillningar.

Hur har ni gjort, vet någon i er närhet?

Min bästa vän vet, kommer även berätta för mamma kommande v. Mitt andra barn så är inte lika speciellt då! Hade inte klarat mig annars med alla tusen frågor, tankar o funderingar. Du får fråga precis så mycket du vill. Inga frågor är för dumma, bara svaren :)
  • miela33

[quote=75072927][quote-nick]dalin79 skrev 2015-03-27 09:29:40 följande:[/quote-nick]

Tyvärr besök på akuten igår och ett MF har satt igång nu.

Så ett X i nov -14 och MF mars -15.

Kram till er alla!

[/

Tårarna rinner här för din skull. Finner inga ord??

Styrkekramar!

• miela33
    Lilalove skrev 2015-03-27 09:46:30 följande:

Åh vad jobbigt! Lider verkligen med dig. Är så rädd att något ska hända mig med.

Vad menas med ett X?

Som någon annan sa: vi väntar inte missfall, vi väntar barn ;) njut!

Allt kan hända, så fokusera på dig o bäbis o njut.
  • miela33

TS: jag blir så ledsen för din skull.... Beklagar verkligen!

Dax för mig att uppdatera lite..... Vart hos dr 5 dygn innan jag plussade pga grym smärta efter sex, där konstaterades lite vätska i magen, men syntes att de var nära till mens o han trodde att vätskan skulle försvinna ut med mensen, nu kom ju ingen mens utan jag plussade istället, så ringde gyn i tis o fick tel tid idag. Dom ville att jag skulle komma in för en koll, alla mina symtom försvann i förgårr. Samt att jag har fått typ mensvärk med hugg, var rätt säker på att något var fel. Men väl hos dr sa han att det e normalt o förklara att vi inte kommer se hjärtljud såhär tidigt, MEN han visa den lilla " valen" som jag tycker de likna, o sa att han skulle kladda lite med datorn, o då såg vi hjärtljud ?? Fick även en bild med mig som mormor skall få i påskägg imorgon :) känns underbart! Allt såg jättebra ut o jag var i v 6 (5+2) precis som mina beräkningar. Mitt enda symtom är dock att jag verkligen inte har något tålamod o börjar bli väldigt känslig (gråtfärdig)

• miela33
    miela33 skrev 2015-04-02 17:01:50 följande:

TS: jag blir så ledsen för din skull.... Beklagar verkligen!

Dax för mig att uppdatera lite..... Vart hos dr 5 dygn innan jag plussade pga grym smärta efter sex, där konstaterades lite vätska i magen, men syntes att de var nära till mens o han trodde att vätskan skulle försvinna ut med mensen, nu kom ju ingen mens utan jag plussade istället, så ringde gyn i tis o fick tel tid idag. Dom ville att jag skulle komma in för en koll, alla mina symtom försvann i förgårr. Samt att jag har fått typ mensvärk med hugg, var rätt säker på att något var fel. Men väl hos dr sa han att det e normalt o förklara att vi inte kommer se hjärtljud såhär tidigt, MEN han visa den lilla " valen" som jag tycker de likna, o sa att han skulle kladda lite med datorn, o då såg vi hjärtljud ?? Fick även en bild med mig som mormor skall få i påskägg imorgon :) känns underbart! Allt såg jättebra ut o jag var i v 6 (5+2) precis som mina beräkningar. Mitt enda symtom är dock att jag verkligen inte har något tålamod o börjar bli väldigt känslig (gråtfärdig)

Skulle vara ett hjärta där i mitten. Inte två frågetecken!
  • miela33
    lundberg skrev 2015-04-04 08:49:03 följande:

Jag är jätteorolig då mina gravidsymptom har börjat avta och känner mig inte gravid längre :( är i v 6+2 enligt mina uträkningar men vet inte riktigt om det stämmer, är jätteorolig!

Mina är i princip helt borta oxå, känner mig inte ens hungrig längre o blödde lite igår till o från med magsmärta, trodde faktiskt de var kört, men å andra sidan sa dr i förrgår att allt såg jättebra ut.

Förstår din oro, det gör jag, men googla lite igår o insåg att de e rätt vanligt att de försvinner o kommer o kan gå veckor emellan utan att man känner av ngt. Har en kompis som fick sin tjej för 4 mån sen, hon kände inte ngt spec genom hela sin grav. Så man får väl acceptera att de kommer o går o kanske rent av känna sig lyckligt lottad som slipper springa o kräka m.m

Försök koppla av o njut iaf :)
  • miela33

Har ni börjat prata namn ännu? Eller det är tabu?

Här ligger iaf Lucas Elin o Sofie högst på listan :)

• miela33
    Nimmi skrev 2015-04-06 11:49:49 följande:

Jag har börjar fundera på namn. :)))

Pojke: Kevin eller Milan

Flicka : ingenting just nu :))

Har 2 flickor Ronya och Lorin

Kevin gillar jag oxå, men sambon/killen har en son sen innan med det namnet. Elin har jag dock sagt nu i ett par år, men man kan vara 100 o ändå ändra det efter bf :) roligt o mysigt o diskutera iaf :)
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!