Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
BF den 6/11-15.
BF den 6/11-15.
Nu blev det fel och min telefon klippte in ett eget datum.. Tokigt.
Vi har BF 4/12 -15 hade sista mens första dag den 28 februari
Jag kanske ska presentera mig också.
Johanna heter jag, är 25 år och bor i Malmö.
Detta är vårt första barn, absolut inte planerat öht men otroligt välkommet!
Mår väldigt illa kvällstid och idag har det varit jobbigt.
Har även känningar i magen, lågt sittande, och det går ut mot äggstockarna.
Är detta normalt? Mina bröst verkar vilja hoppa ur min BH också.. ???? har alltid haft 80B i storlek men får nog byta snarast.
Mina höga jeans(typ alla mina byxor då alltså förutom 2) passar inte så svullen jag är, och använder jag låga byxor så visar jag rumpan
Åh då ligger vi lika nästan, jag har 5/12 och sista mens första dag 1 mars
BF-lista
23/11 - Fairytale01
24/11 - Miaomiao
24/11 - CeElSu
24/11 - eihr
25/11 - EJai
26/11 - fridilie
27/11 - LindaM
27/11 - Spjutt
27/11 - ELG
28/11 - Thegiirl
29/11 - HCS
29/11 - Mikaela90
29/11 - MelinaG
29/11 - Knasen85
30/11 - Nimmi
30/11 - miela33
1/12 - dalin79
3/12 - LilaLove
3/12 - aeberg
? - Globertrotter90
? - frida1991
4/12 - Denisevictoria
4/12 - Johanna90
5/12 - Knasbollen81
Skrivit in er nya! Har jag missat någon så hojta till! Välkomna!
BF-lista
23/11 - Fairytale01
24/11 - Miaomiao
24/11 - CeElSu
24/11 - eihr
25/11 - EJai
26/11 - fridilie
27/11 - LindaM
27/11 - Spjutt
27/11 - ELG
28/11 - Thegiirl
29/11 - HCS
29/11 - Mikaela90
29/11 - MelinaG
29/11 - Knasen85
30/11 - Nimmi
30/11 - miela33
1/12 - dalin79
3/12 - LilaLove
3/12 - aeberg
? - Globertrotter90
? - frida1991
4/12 - Denisevictoria
4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
5/12 - Knasbollen81
Är det fler än jag som är tok-orolig?
Jag och min sambo var på ett VUL i torsdags förra veckan (jag har diabetes och blev därför orolig när jag mådde konstigt) men då såg läkaren bara hinnsäcken och förtjockad slemhinna.
Vi fick tid till ett nytt VUL den 9 april men jag dör så lång väntan är.
Mår väldigt illa och provade postafen men det hjälper inte , så jag fick utskrivet lergigan idag av läkaren. Det kan ta några dagar att få effekt så jag hoppas det släpper snart.
Detta är vårt första barn så jag vet ju absolut inte hur man ska må om jag säger så.
Jag skall även ta en fragminspruta varje dag resterande tid av graviditeten och 6 veckor efter förlossning för att motverka blodpropp (har haft 2 st i höger underben efter knäoperation)
Idag var jag tvungen att stilla min oro då läkaren inte såg fostret på ultraljud med ett clearblue digitalt test(har använt vanliga stickor innan)
Och nu känner jag mig väldigt lugn igen :)
Behöver lite råd!!
Igår eftermiddag fick jag ett konstigt tryck över höger äggstock (lite krampaktigt, som första dagen på mensen ungefär).
Jag ringde till KK då min Temp låg på 37,9 och eftersom att dom inte såg fostret på VUL i torsdags så bad gynekologen mig att ringa om jag fick ont eller blödde.
Sagt och gjort, när jag gick på toa så va där lite rosa på pappret och jag blev rädd.
Vi kom in, dom tog oss direkt.
Sköterskan vi träffade förklarade att man kan få utomkvedshavandeskap och att dom ville ta ett nytt ultraljud (har även sedan tidigare kända cystor på äggstockarna).
På ultraljud förra torsdagen så såg man bara en förtjockad slemhinna men igår såg man även hinnsäcken.
Det var väldigt bra sa hon för det hade ju bara gått 4 dagar sedan sista VUL.
Men... Hinnsäcken var avlång, lite bananliknande och hon var då väldigt tydlig med att berätta att det kan vara så i en tidig graviditet men det kan även vara ett tecken på ett begynnande missfall, då livmodern krampar ihop sig och trycker ihop hinnsäcken.
Idag blöder jag ingenting, allt är som det ska vara.
Dom tog HcG prov på mig igår när vi var där och dom skall även ta ett nytt imorgon kväll.
Sköterskan sa åt mig att INTE oroa mig, men jag blev helt förstörd.
Någon som har varit med om samma? Vi har ett nytt ultraljud nästa torsdag, den 9 april, och jag står knappt ut så lång väntan är tills dess.
Kram på er!!
Tack för tipset, ska genast ringa och fråga efter detta!
Tar man dem vid behov då eller och slipper spy? Blir du trött av det? Ingen mat eller prostafen hjälper tyvärr så starkare grejer vore bra!
Jaså så snabbt? Skönt att veta. Jag har inte kunnat jobba på en vecka. Ska till läkare nu för sjukskriving och/eller medicin. Kan du jobba nu när du fått medicinen?
Får se om jag måste lämna er. Började blöda nu på förmiddagen ljusrosa och har mensvärk. Känner inget i brösten och illamåendet har minskat så tidigt mf är nog ett faktum...
Tack alla! <3 Känns skitledsamt. Mensvärken bara ökar och blöder lite mer så jag har inte ens ringt bm eller kk. Jo jag ringde bm i morse och bokade första tiden, sen började jag blöda.. Orkar inte ringa tillbaka idag.
Vid mitt förra mf så fick jag inte ens komma in, behövdes inte (bara om jag blödde jättemycket förstås, typ) Kroppen skulle sköta det där själv. Då var jag en vecka till gången.
Lycka till alla andra!<3
Skrev ju häromdagen att jag fick ont i magen och åkte in och man såg en avlång hinnsäck och ville därför följa mitt HcG för att se så det steg normalt.
I förgår låg HcG på 558, och igår låg den på 1401, fick precis reda på det.
Känner mig 1000 kg lättare och en stor sten släppte från axlarna!! Får se den lille på torsdag nästa vecka.. Supernervös! :)
Vill önska er en trevlig påsk!! Min mage har totalt exploderat och blivit stor (gått ner 2 kilo pga illamående).
Var tvungen att ringa min sambos svägerska och fråga om detta är normalt men ja.. Det sa hon att det kan förekomma
Kram på er!!
Hoppas ni haft en bra påsk alla
Vad fina namn ni har.
Jag och min sambo vill absolut inte ta reda på kön, och vi har diskuterat lite namn under helgen.
Blir det en flicka ska hon heta Estelle men blir det en pojke så vet vi inte vad han ska heta.
Jag tror att jag bär på en flicka och min sambo tror att det blir en pojke, så det är spännande
Vi fick iaf påskägg hos svärmor i lördags och då fick vi ett ägg med bebisstrumpor, de absolut minsta.
Det är vårt första bebisplagg, så det blev lite mer verkligt när vi fick dem
Behöver lite råd!!
Är i v 6 och var idag på ultraljud för att se så allt växer som det ska, men fick inte se bebis ännu. Jag ser en skugga uppe i högra hörnet på nedersta bilden, men är inte säker på vad det är.
Blir bara orolig.
Läkaren sa åt mig att sluta oroa mig, hos vissa syns det inte förrän i v7.
Vad tror ni?? För 2 veckor sedan var det bara en Putteliten bananformad hinnsäck man såg och idag är den stor och rund och gulesäcken syns idag med.
Kram!
Ultraljud idag!! En liten böna som hade ett tickande hjärta. Ingen är glada än vi!!!! <3