• Lilalove

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

BF-listaNalle

23/11 - Fairytale01
    24/11 - Miaomiao
    24/11 - CeElSu
    27/11 - LindaM
    27/11 - Spjutt
    28/11 - Thegiirl
    29/11 - HCS
    29/11 - Mikaela90
    29/11 - MelinaG
    30/11 - Nimmi
     1/12  - dalin79
     3/12 - LilaLove

Hoppar in här. Plussade idag på BIM-2. Enligt uträkning bör jag vara i 4 veckan med BF 3 december.

Första barnet och sjunde försöket. Blev chockad. Så van blanka stickor. Grät jättelänge. Känner som många av er här redan beskrivit en rädsla att något ska hända, rädd att testet visat fel osv osv.
    Glad och börjar planera och blir sen ledsen och orolig att jag tänker för långt i förväg.

Har ni andra redan kontaktat barnmorska osv? Jag vågar inte för jag är rädd att de ska tycka att jag är för snabb. Borde jag vänta tills efter BIM?

• Lilalove

Vet inte om det är för att jag känner efter men det spänner och trycker mycket idag och kände det även inatt. Molande värk som vid mens fast lite skarpare.

• Lilalove

Vi har bestämt att inte berätta för någon förrän efter 12-13 veckan eventuellt längre om vi lyckas hålla oss. Både jag och min man vill vänta och vara "säkra" så säkra det går att vara, men det känns väldigt svårt och lite ensamt att gå med det själv ibland. Den här gruppen kommer nog bli jätteviktig för mig så ni får stå ut med en del naiva frågor och ängsliga inbillningar.

Hur har ni gjort, vet någon i er närhet?

• Lilalove
    dalin79 skrev 2015-03-27 09:29:40 följande:

Tyvärr besök på akuten igår och ett MF har satt igång nu.

Så ett X i nov -14 och MF mars -15.

Kram till er alla!

Åh vad jobbigt! Lider verkligen med dig. Är så rädd att något ska hända mig med.

Vad menas med ett X?
  • Lilalove

Varit trött på kvällen och pigg på morgonen hela veckan och det har varit underbart för mig som vanligtvis inte finner ro att somna i tid och är djävulskt morgontrött.

Men vara klarvaken halv sju en lördagmorgon är helt onödigt :-P

• Lilalove

Gick också in i 6:e veckan igår enligt app, jag tror jag kommer bli flyttad bakåt utifrån att min menscykel är så lång (det är väl så det funkar?)

Är så orolig och nervös och känner efter mycket så det känns skönt att ser andra här också har lite liknande symptom som mig, och att det är helt normalt att inte känna något hela tiden.

Jag är trött hela tiden förutom direkt på morgonen då jag är jättepigg, molvärk och hugger, väldigt lätt illamående och dålig matlust. Idag känner jag inte lycka mycket som jag gjort de senaste dagarna men hoppas att det är som ni säger att det kommer och går och är helt naturligt.

• Lilalove

Jag är ingen kaffedrickare men dricker rejält med cola. Har räknat ut att koffeinhalten i 2 koppar kaffe är samma som 1 liter cola. Jag brukade dricka  2 liter om dagen :( Nu dricker jag en burk om jag är med vänner eller ute och äter så de inte misstänker något.

• Lilalove
    Knasbollen81 skrev 2015-03-29 23:10:36 följande:
    Åh va inte orolig- kommer ihåg min första graviditet att jag kände så, köpte tom ett extra graviditetstest ha ha. Dock tyckte jag det var värre vecka 12-16 sk kallade spökveckor då jag inte kände något.
    Åh, vad skönt det är att dels höra att det är fler som är oroliga och att det finns de med erfarenhet som kan lugna. Det här kommer vara de längsta veckorna i mitt liv. Känner inte hellet så mycket igår och idag...
  • Lilalove

Jag har tagit flera tester men måste sluta med det för tiden innan det andra strecket dyker upp är så ångestfylld.

Precis som någon sa här tycker jag inte mina bröstet gör "tillräckligt " ont. Fast jag har ju ingen aning om hur det ska kännas.

Trodde jobbdagar skulle kännas bättre för att jag är upptagen med annat men jag har ett ganska stressigt jobb så jag blir uppjagad över minsta lilla.

Om någon har lite extra vett och sans till övers betalar jag gärna porto för att få det :-P

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!