• Carrot90

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Hej allihopa!

Jag plussade i helgen och vill gärna va med här i tråden. Det är första gången jag är gravid, och enligt familjelivs graviditetskalender har jag bf 28/11. :)

• Carrot90
    frida1991 skrev 2015-03-31 21:07:17 följande:

Hej carrot90 jag har bf 26/11 enligt apparna! :) hur mår du? Jag mår förvånansvärt bra. Lite ont i huvudet/ trött och liiiite ömma bröst. Inget illamående eller så.

Hejsan! 
    Jag mår också bra, tack. :) Lite tröttare än vanligt, men samtidigt svårt att somna på kvällarna. Jag började få ömma bröstvårtor igår och har märkt att jag blir lite åksjuk av att åka buss, vilket jag inte brukar bli i vanliga fall. :)
  • Carrot90

Har ni berättat om graviditeten för någon än? Vi ska berätta för bådas föräldrar imorgon. De kommer ändå förstå det annars, när jag inte vill ha någon alkohol till påskmiddagen. Flört

• Carrot90
    Kiesha skrev 2015-04-02 10:58:29 följande:
    Nej jag tänker vänta tills efter rul innan jag berättar det. Den enda jag har berättat för är min bästa kompis och så ska det nog få vara innan rum.

Där jag bor får vi inte göra ul förrän v 17-19 och innan jag fått svart på vitt att det finns något levande där så tänker jag inte gå ut med det. :)
    Okej :) Det är bara våra föräldrar och syskon som ska få reda på det redan. Sen om några veckor berättar jag nog för mina två bästa vänner. Resten får veta det efter UL. :)
  • Carrot90

Det verkar ju vara många av er som mår illa och så nu. Jag hade nästan velat göra det, för då hade det varit lättare att tro på att där verkligen är någon därinne. Mina symptom är bara att brösten är lite ömma och hårdare/fastare än vanligt och lite molande växtvärk i livmodern då och då. Har även känt några enstaka gånger att det har huggit till i ligamenten kring livmodern.

Är lite orolig för att jag har så lite symptom. Men man kanske bara ska vara glad över att slippa kräkas..

• Carrot90
    Thegiirl skrev 2015-04-11 19:46:25 följande:

Asså jävla skit hår! Har fått duscha o tvätta håret varje dag denna veckan o endå e det fett. Så vart de inte förra graviditeten :-/ någon mer?

Så är det för mig också :( 
  • Carrot90
    Thegiirl skrev 2015-04-20 08:32:27 följande:

Äntligen börjar illamåendet dämpas, och med seabanden är det nästan kontant borta så skönt! Men har upptäkt en ny grej jag inte upplevde med förra graviditeten. Visst att man kissar oftare än vanligt men jag behöver nästan varje gång även göra nr 2. Vanligtvis gör jag de var 3-4:e dag (+har magproblem) så det känns väldigt ovanligt för mig. Blir flera gånger per dag. Någon mer? Vanligt?

Jag har också fått problem med magen nu. Brukar inte ha det i vanliga fall. Jag behöver också göra nr 2 flera gånger per dag och har dessutom fått magkatarr. Inte så kul.. Antar att det beror på att magmunnen slappnar av pga. hormonerna, för jag har det absolut inte stressigt. I helgen kändes det som att jag knappt kunde äta någonting, fick ont i magen av allt. Men nu har jag köpt Gaviscon på apoteket och det hjälper ganska bra. Glad
  • Carrot90

Var på ultraljud i början av veckan och fick höra hjärtat slå och se en liten plutt som sprattlade med sina små ben :D <3

• Carrot90

Hej allihopa!

Vi var på CUB-ultraljud igår och fick reda på att allt såg bra ut. :) Så det känns skönt att veta. BF blev även flyttat lite, från 28/11 till 7/12.

Den 6/7 är det dags för RUL och då ska vi ta reda på kön. Tycker det är kul att ta reda på så mycket som möjlig om filuren som bor i min mage! ;)

• Carrot90
    lotie skrev 2015-11-05 13:56:59 följande:

Jag har fått komma hem nu och de tyckte jag ska leva på som vanligt. Kommer det mer sd ska jag lägga mig ner. Hjälper inte det ska jag åka in och få ny spruta. Känns väl sådär. Vill få det överstökat men tror inte jag kommer gå 15 dagar till iaf. Än har jag inte känt nåt mer så får se om det lugnat sig.
    Hur går det för er andra?

Usch, låter ju inte så kul. Men det är kanske skönt att veta att det snart är på gång iallafall? :)

Det går bra för mig, är i vecka 36 nu (35+2). Har inte skrivit något här på länge, men går in och läser flera gånger i veckan. Nu längtar jag efter att den lilla i magen ska komma ut! Men ett par veckor till kan hon få stanna där inne. ;) 
  • Carrot90
    bebba83 skrev 2015-11-10 02:59:52 följande:

Klockan 21. 38 kom våran prinsessa till världen. 45 cm och 2600 gram ren kärlek!!! Sitter å tittar på underverket nu, har precis kommit till BB efter operation av moderkaka som satt fast. Hur mår ni alla????

Grattis! :D
  • Carrot90

Grattis alla ni som fått era små nu! :D

Vår lilla prinsessa är 10 dagar gammal nu. Hon kom den 29 november, som även är sambons födelsedag. :) Förlossningen blev igångsatt pga. att vattnet gick natten till den 26 november. De tre dagarna som vi gick och väntade för att se om värkarna skulle komma igång av sig själv kändes längre än hela graviditeten! ;)

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!