• Spjutt

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

HCS skrev 2015-03-24 09:16:39 följande:
    BF-listaNalle

23/11 - Fairytale01
    24/11 - Miaomiao
    24/11 - CeElSu
    27/11 - LindaM
    29/11 - HCS
    29/11 - Mikaela90
    29/11 - MelinaG
    30/11 - Nimmi
     1/12  - dalin79

Jag hoppar in här ifrån BIM tråden. :) 
    Ska testa imorgon igen och hoppas på ett starkt positivt, vill ha lika starkt som när jag väntade tösen, 2012. ;) 

Min BF enligt app ligger den 27 Nov, så jag är i vecka 4+3 idag. :)
    Känner av rätt mycket värk i livmodern sen det svaga plusset, men nu får man väl kalla det för växvärk. :)

• Spjutt
    Mikaela90 skrev 2015-03-29 08:27:03 följande:

Hej allihop Inte skrivit så mycket men går in i vecka 6 imorgon (5+0). Förra veckan var jag illamående så fort jag vakna men det har faktiskt lugnat ner sig. Känner mest hunger på morgonen nu. Har varit lite orolig de senaste dagarna pga detta då jag inte känt av några speciella symptom, men nu har brösten blivit större - sambon klämde försiktigt och sa detsamma och förutom det så spänner brösten galet mycket, får även ofta molvärk på kvällen. Imorgon ska jag ringa och skriva in mig på mvc

Halloj :) Jag är också en som inte gör mycket väsen av sig här inne men jag är inne och läser dagligen. Jag gick in i vecka 6 igår och har precis som du hunger på morgonen, jag brukade äta frukost efter ha lämnat lilltjejen på dagis men nu  måste jag äta något direkt jag vaknat. Jag har inte heller några direkta vardagliga symptom, eller så är det bara att man inte känner efter. ;) Med första barnet var jag så orolig när jag inte kände något, men denna gången vet jag att jag inte märker så mycket i början. Ömma bröstvårtor och molvärk som känns lite då och då. :)
    Jag har redan ringt mvc här och fått en tid till hälsosamtal, men det ligger så långt fram att jag funderar på att ta det samtidigt som inskrivningen runt graviditetsv. 10. Hälsosamtalet gav inte så mycket förra gången.
  • Spjutt

Jag dricker kaffe, men inte i några stora mängder. En kopp då och då. :) Dricker gärna cola istället. Jag började dricka för typ 2 år sen så jag är inte så beroende av det, dricker bara för att det är gott och än har jag ingen avsmak för det. :) Jag kommer inte sluta dricka varken kaffe eller cola så länge jag tycker om det eller mår dålig av det.

• Spjutt
    HCS skrev 2015-03-29 19:21:41 följande:

BF-lista23/11 - Fairytale01 / / Sjätte barnet24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet24/11 - CeElSu / / Första barnet24/11 - eihr / Svedala / Första barnet25/11 - EJai / / Fjärde barnet26/11 - fridilie / / Första barnet27/11 - LindaM / / Femte barnet27/11 - Spjutt / / Andra barnet27/11 - ELG / / Andra barnet28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet29/11 - HCS / Västerås / Fjärde barnet29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet29/11 - Knasen8530/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet30/11 - miela33 / / Andra barnet1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet3/12 - LilaLove / / Första barnet

3/12 - Nisse88 / / Andra barnet3/12 - aeberg / / Tredje barnet? - Globertrotter90 / / Första barnet? - frida19914/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet5/12 - Knasbollen81 / / Andra barnet

HEJ ALLA! 

Nu har jag skrivit in den info jag hittade i tråden.  

Den som vill får gärna citera mitt inlägg här och skriva bostadsort + vilket barn i ordningen, om man vill ha det med på listan!  Jag lägger in den i trådstarten om ett tag när det lugnar sig med nya medlemmar.

Jag bor i Lunnarp, Österlen. :) Vårt andra barn ligger i magen. :)

Hej på alla nya. :D
  • Spjutt
    HCS skrev 2015-04-01 10:16:05 följande:

Får se om jag måste lämna er. Började blöda nu på förmiddagen ljusrosa och har mensvärk. Känner inget i brösten och illamåendet har minskat så tidigt mf är nog ett faktum...

Nej! :( Hoppas det inte är något, bara att du avstängt dig eller något. Håller tummarna hårt att du får behålla pyret i magen. ?
  • Spjutt

Välkomnar alla ny-plusssade in i tråden. :)

Och önskar HCS lycka till. :)

Jag är nu inne i vecka 7 (6+1) och märker fortfarande knappt av graviditeten. Skönt men samtidigt oroande. Har en efterhängsen hicka och sålänge jag hickar känns allt bra. Haha. (mitt säkra graviditets tecken)

Igår berättade vi för mina föräldrar att vi väntar nr 2 och det känns skönt att de vet. Syskonen på bådas sidor kommer få veta inom ett par veckor och sen blir det som det blir. :) Jag önskar att vi får upp lite liv i tråden , men det är svårt Iom allt är nytt än och det sker inte så mycket mer än på insidan. :)

• Spjutt

Vi har inte börjat att diskutera namn, det finns tid till det. Däremot när jag hör eller ser ett fint namn så skrivs det upp i mobilen, så det inte glöms bort. Vi började nog inte prata om namn innan jag var i v30 med blivande storasyster. Vi får se hur det blir denna gången. :)
    När vi väntade tjejen så var vi bestämda på att inte kolla, men när vi väl var där och hon frågade så blev det att vi kollade. :) Denna gången kommer vi också kolla. 

• Spjutt
    Carrot90 skrev 2015-04-07 21:43:14 följande:

Det verkar ju vara många av er som mår illa och så nu. Jag hade nästan velat göra det, för då hade det varit lättare att tro på att där verkligen är någon därinne. Mina symptom är bara att brösten är lite ömma och hårdare/fastare än vanligt och lite molande växtvärk i livmodern då och då. Har även känt några enstaka gånger att det har huggit till i ligamenten kring livmodern.

Är lite orolig för att jag har så lite symptom. Men man kanske bara ska vara glad över att slippa kräkas..

Här en en till som knappt känner av något. Har som sagt min hicka ett par ggr om dagen, knappt ömma bröst och känningar i livmodern då och då.

Vid min förra graviditet mådde jag otroligt bra hela tiden, kände inte av mycket förren ca v15 då jag kände sprattel i magen. Visst är jag orolig även denna gång pga att jag mår jättebra, men är samtidigt glad sålänge jag mår såhär. :)
  • Spjutt

Är inne i vecka 8 (7+1) idag och de senaste dagarna har det börjat kännas i ligament osv när jag vrider mig i sängen. Det känns, kan jag säga!

Annars går allt bra här, hur går det för er? Läser om era jobbiga illamående dagar och hoppas det snart släpper för er. :)

• Spjutt

Hej på er! Dags att få lite liv i tråden igen kanske? :)

Jag var på ultraljud i v20 (så som vi beräknat), men när vi väl var där inne så var jag tydligen bara i v18. (17+4). Nu på tisdag ska jag därför in igen för ett nytt ultraljud då vi inte såg allt så bra som tänkt.

Känner buffar/rörelser dagligen trots moderkakan fram.

Hur går allt för er och hur mår Ni som mått dåligt tidigare?

• Spjutt

Så härligt att läsa hur det får för alla. :)

Magen växer och Lillebror ???? buffar för fullt. Haft ett par dagar med mindre rörelser men idag så är plutten väldigt aktiv.

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!