• Kiesha

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Hej! Tänkte att jag skulle joina er :)
    Är gravid i vecka 6 (5+5) med första barnet. Kommer från vår Norra del av landet.

Har två missfall i bagaget och hoppas att denna gång ska gå bra.. Tredje gången gillt nu!

• Kiesha
    HCS skrev 2015-04-01 16:25:31 följande:
    Välkommen håller tummarna för att det går vägen! Är i 5+2 idag men började blöda på förmiddagen. Mitt andra mf, dock har jag redan tre barn.

Lägger till dig i listan!
    Tack! Okej vad tråkigt.. Andra mf efter varandra eller har du fått något barn emellan mfen?
    Skickar dig en styrkekram.
  • Kiesha
    Carrot90 skrev 2015-04-02 08:49:25 följande:

Har ni berättat om graviditeten för någon än? Vi ska berätta för bådas föräldrar imorgon. De kommer ändå förstå det annars, när jag inte vill ha någon alkohol till påskmiddagen. 

Nej jag tänker vänta tills efter rul innan jag berättar det. Den enda jag har berättat för är min bästa kompis och så ska det nog få vara innan rum.

Där jag bor får vi inte göra ul förrän v 17-19 och innan jag fått svart på vitt att det finns något levande där så tänker jag inte gå ut med det. :)
  • Kiesha
    nikki06 skrev 2015-04-02 16:34:23 följande:

Alltså är det bara jag som får hemska "attacker" med kramper? Inte alls ofta, 2-3 ggr om dagen kanske men nu precis höll en på i 5-10 s som vanligt men var så kraftig att jag visste inte vad. Är mest orolig över att detta är farligt, vet att livmodern har töjt ut sig och den molvärk har jag känt länge men detta är korta intensiva smärtor. Det kan ju inte vara sammandragningar redan? Någon som varit med om liknande?

Jag har haft liknande. Ibland ville jag nästan vika mig av smärta och sen släppte det.

Nu har dessa smärtor avtagit men kan få lite ont på kvällarna och lite då och då men smärtan har inte samma karaktär som då. Är nu i vecka 7.

Jag vet inte om detta är farligt?
  • Kiesha
    Carrot90 skrev 2015-04-07 21:43:14 följande:

Det verkar ju vara många av er som mår illa och så nu. Jag hade nästan velat göra det, för då hade det varit lättare att tro på att där verkligen är någon därinne. Mina symptom är bara att brösten är lite ömma och hårdare/fastare än vanligt och lite molande växtvärk i livmodern då och då. Har även känt några enstaka gånger att det har huggit till i ligamenten kring livmodern.

Är lite orolig för att jag har så lite symptom. Men man kanske bara ska vara glad över att slippa kräkas..

Jag har samma symtom som dig och inget mer.

Jag skulle vilja känna nåt mer ändå för just nu känner jag mig inte gravid alls. Men man kanske ska va glad :)
  • Kiesha

jag gick på toa för en stund sedan och hade en brun flytning, kan det vara ett tecken på missfall eller vad kan det bero på? Borde jag vara orolig?

• Kiesha
    HCS skrev 2015-04-10 15:34:18 följande:

Kan vara men behöver absolut inte vara det! Jag hade bruna flytningar under en period i början med älsta sonen. Mina två mf har börjat med ljusrosa..

Okej.. Får hoppas att det slutar och inte övergår till blod.
  • Kiesha
    HCS skrev 2015-04-10 15:45:41 följande:

Håller tummarna <3

Tack <3 har nu dock kommit en rosa flytning så jag antar missfall tredje gången gillt, men får hoppas på de bästa ändå. Ifall de blir så är det dags för utredning.
  • Kiesha
    CeElSu skrev 2015-04-10 23:35:01 följande:

Jag har haft både en rejäl blödning, rosa flytningar o bruna, men inget MF :) ska på vul igen på torsdag :)

Oke, De är inget mer än bruna flytningar som kommer, får ringa och tjata till mig ett vul på måndag. Okej va skönt Nu kan jag känna mig lite lugnare :)
  • Kiesha

Haft ännu en blödning i helgen så idag ska jag få göra ultraljud och se om det finns något där inne. Är i vecka 8+5.

• Kiesha

Precis kommit därifrån och fick se ett pickande hjärta! minskar missfallsrisken när man får se hjärtat slår? Tycker jag har läst det någonstans. :)

• Kiesha

Detta kanske är en dum fråga men jag frågar ändå. Jag gjorde vul när jag var i 8+4 och embryot på min ul-bild var mycket mindre än vad Mission var. 1 cm sa hon och att det överensstämde bra med vilken vecka jag var i. (8+4)

Hon tittade/letade dock inte speciellt länge eftersom hon nog såg att jag tyckte det var obehagligt med folk tittandes in i mitt underliv.

Så frågan lyder, om embryot var 1 cm, kan det överensstämma med veckan jag är i? Är inte det för litet?

• Kiesha
    HCS skrev 2015-05-04 16:04:39 följande:

Plussade idag igen på äl+9. Så glad!

Hoppas det går bra för alla här inne!! 

Grattis!!
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!