• dalin79

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Hej!

Plussade idag och är i v.4 (3+5).

Ett X i nov 2014 som behandlades med cellgift.

35 år och har inga barn sedan innan.

Hoppas att detta ska gå vägen. Ska på tidigt VUL 2/4 för att se att det hamnat rätt denna gång.

• dalin79
    HCS skrev 2015-03-24 08:08:27 följande:

Kul att vi blir fler, Välkomna!

Har gått in i v. 5, 4+1 idag. Illamående på kvällarna och mornarna innan frukost men absolut värst på kvällarna! Och redan, känns lite jobbigt. Mådde väldigt illa med trean, lite med ettan och tvåan. Nu verkar det bli en repris på trean... 

Hur mår ni? Dricker ni kaffe/har gjort? Slutat eller fortsätter dricka? 

Jag dricker, men har dragit ner, redan innan äl denna månad. Brukar inte kunna dricka sen när illamåendet blir som värst runt v.7-11 men än så länge är jag sugen på kaffe...

Mår lite illa hela tiden och dricker kaffe på morgonen än men smakar inte lika gott och får mer ont i magen/halsbränna efter. Så drar ner på kaffet mycket men morgonkaffet kör jag så länge jag kan.

Mitt BF är 1/12 enligt appen jag använder.
  • dalin79
    HCS skrev 2015-03-24 09:17:26 följande:

Skrev in rätt datum på dig! 

Ja morgonkaffet vill man ju helst ha så man vaknar, allrahelst nu när man ständigt är trött!

Tack :)

Ja precis. Och inte ökar på huvudvärken. Haft huvudvärk i ca 1,5-2 v nu av mer eller mindre värk.
  • dalin79

Tyvärr besök på akuten igår och ett MF har satt igång nu.

Så ett X i nov -14 och MF mars -15.

Kram till er alla!

• dalin79
    Lilalove skrev 2015-03-27 09:46:30 följande:

Åh vad jobbigt! Lider verkligen med dig. Är så rädd att något ska hända mig med.

Vad menas med ett X?

X är extrauterin graviditet/utomkvedshavandeskap.

Tack alla för era tankar! Kram
  • dalin79
    NatalieWB skrev 2015-04-01 19:34:29 följande:

Hej!

Jag är i vecka 6 (v.5 +3dagar) BF 28 November. Första barnet, 1 missfall.

så jag tänkte hoppa in här om det är ok?!

Jag har lite funderingar.. Jag ringde till MVC för 2 dagar sedan men jag fick inga tips och råd på vad jag ska äta eller om några kosttillskott. Hon sa bara "ingen alkohol, droger och inte röka" 

Jag ska på samtal den 28/4 nästan 1 månad kvar  då är man ju i vecka 10, är inte det lite sent för undersökning då? 

Som sagt behöver lite råd och stöd angående kosten

Något specielt man borde tänka på? 

Ett tips är folsyra om du inte redan tar det. Finns i vitamintabletter som t.ex de som heter "Kvinna" eller "Gravid". Fråga på Apoteket.
  • dalin79
    HCS skrev 2015-04-01 13:09:56 följande:

Tack alla! <3 Känns skitledsamt. Mensvärken bara ökar och blöder lite mer så jag har inte ens ringt bm eller kk. Jo jag ringde bm i morse och bokade första tiden, sen började jag blöda.. Orkar inte ringa tillbaka idag. 

Vid mitt förra mf så fick jag inte ens komma in, behövdes inte (bara om jag blödde jättemycket förstås, typ) Kroppen skulle sköta det där själv. Då var jag en vecka till gången.

Lycka till alla andra!<3

Tänker på dig! Hoppas verkligen det går bra!

Vet ju mer än väl hur jobbigt och ledsamt det är efter mitt x och MF inom bara 4 mån. Det gör ont i både kropp och själ.

Kram
  • dalin79
    HCS skrev 2015-04-01 16:22:40 följande:

Tack för fina ord!<3 Jag blöder mer och mer och mensvärken har tilltagit så mf är nog ett faktum. Vi ska disktuera här när/om vi ska fortsätta försöka. Men det är nog troligt att vi kör på, kanske väntar en mens dock. 

Beställde tester nyss för att se när hcg gått ur och även äl-tester. Nu har man ju inget direkt att gå på. 

Hänger kvar och ser hur det går för er! 

Vad använder du för tester för hcg...menar du gravtester?

Kram till dig igen!
  • dalin79
    HCS skrev 2015-04-01 20:47:42 följande:

Tack snälla du! Ja jag beställde ett gäng både ägglossning test och gravisitetstest. Ska testa direkt när dom kommer i morgon och se när hcg går ur kroppen.

Blöder bara mer och mer och tempen har sjunkit en halv grad igen som den alltid gör innan mens så det är bara på igen!

Oki!

Ja vi får ta nya tag och kämpa på!!!
  • dalin79
    Johanna90 skrev 2015-04-02 07:17:46 följande:

Skrev ju häromdagen att jag fick ont i magen och åkte in och man såg en avlång hinnsäck och ville därför följa mitt HcG för att se så det steg normalt.

I förgår låg HcG på 558, och igår låg den på 1401, fick precis reda på det.

Känner mig 1000 kg lättare och en stor sten släppte från axlarna!! Får se den lille på torsdag nästa vecka.. Supernervös! :)

Åh vad skönt. Då kan du slappna av och njuta av påsken nu. Och se fram emot ultraljudet på torsdag
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!