• nikki06

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

HCS skrev 2015-03-31 08:52:45 följande:
    BF-listaNalle

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet

24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet

24/11 - CeElSu / / Första barnet

24/11 - eihr / Svedala / Första barnet

25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet

26/11 - fridilie / / Första barnet

27/11 - LindaM / / Femte barnet

27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet

27/11 - ELG / / Andra barnet

28/11 - Knoppen234 / / Första barnet

28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet

29/11 - HCS / Västerås / Fjärde barnet

29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet

29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet

29/11 - Knasen85

29/11 - MissPin / / Andra barnet

29/11 - längtar985 / / Första barnet

29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet

30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet

30/11 - miela33 / / Andra barnet

1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet

3/12 - LilaLove / / Första barnet

3/12 - Nisse88 / / Andra barnet

3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet

? - Globertrotter90 / / Första barnet

? - frida1991 / Jönköping / Första barnet

4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet

4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet

5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet

6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet

HEJ ALLA! 

Nu har jag skrivit in den info jag hittade i tråden.  

Den som vill får gärna citera mitt inlägg här och skriva bostadsort + vilket barn i ordningen, om man vill ha det med på listan!  Jag lägger in den i trådstarten om ett tag när det lugnar sig med nya medlemmar.
    Hoppar in här om det är lungt! Plussade med två tester idag, sååå glad! Hoppas bara det håller i sig.. Om jag räknat rätt har jag bf 6/12, jag bor i Kalmar och det ska bli vårt första barn :)
  • nikki06
    eihr skrev 2015-03-31 12:57:55 följande:

Kom in i v7 idag och spydde nyss under en kurs och fick åka hem. Klarar inte av att äta pga illamåendet.

Några tips? Kan prostafen hjälpa eller behövs starkare grejer? Det är jättesvårt att jobba med illamående/kräkningar. Hur klarar ni det?

Jobbigt med illamåendet! Postafen är det enda du kan äta mot graviditetsillamående för att inte påverka fostret. Du kan dock pröva sea-band som trycker på en nerv på handledaerna som ska hjälpa mot illamåendet. Funkar bättre för vissa medans andra inte tycker det hjälper så mycket.
  • nikki06
    HCS skrev 2015-03-31 13:21:28 följande:
    Jag klarar det inte alls när det är som värst. Äter Lergigan comp vid behov, som hjälper. Fick ny burk utskriven igår..
    Jaa receptbelagt finns ju med, tur att du får lite hjälp med det :) Vet hur jobbigt det var sist när jag blev gravid, vid vecka 6 började helvetet och inget hjälpte.. Tog du kontakt med vc el läkare då och fick det utskrivet? Man kanske skulle hänga på de lite om det :)
  • nikki06
    HCS skrev 2015-03-31 13:33:45 följande:
    Jag ringde bm vid min förra graviditet och talade om att jag inte stod ut längre och att jag knappt orkade ta hand om de två barn jag redan hade. Fick då rådet att ringa vårdcentralen och få det utskrivet. Var inget snack alls. Är nu gravid igen och har tagit ett par av den gamla bruken(2 år) som hjälpt men fick som sagt nya utskrivna igår igen när jag pratade med vc. "Klart du ska ta dem om du mår illa!" sa läkaren. För jag undrade hur bra det var att äta dem.
    Jaa var skönt! Vilken tur att de finns, ska se om detta illamåendet blir lika illa, då kanske jag också och ber snällt ;)
  • nikki06

På livsmedelsverket står det bra indikationer om vad du får och inte får äta :) det jag tycker är konstigt dock är att det står att man bara får äta ett halv kilo kött per vecka (!?), antar att de vill att man ska fylla de andra målen med fisk, bönor etc.. Men tycker det känns väldigt lite som rekomedationer :o

• nikki06
    NatalieWB skrev 2015-04-02 15:11:08 följande:

Känner ni av någonting än då ? ????

Alltså är det bara jag som får hemska "attacker" med kramper? Inte alls ofta, 2-3 ggr om dagen kanske men nu precis höll en på i 5-10 s som vanligt men var så kraftig att jag visste inte vad. Är mest orolig över att detta är farligt, vet att livmodern har töjt ut sig och den molvärk har jag känt länge men detta är korta intensiva smärtor. Det kan ju inte vara sammandragningar redan? Någon som varit med om liknande?
  • nikki06
    HCS skrev 2015-05-04 16:04:39 följande:

Plussade idag igen på äl+9. Så glad! smile1.gif

Hoppas det går bra för alla här inne!! 

Åååh va kul!! Grattis och välkommen tillbaka!
  • nikki06

Åh va tråkigt att sfinkterrupturer verkar så vanligt i denna grupp :( är ju införstådd med riskerna för alla bristningar man kan få och det har varit min mardröm i många år men ändå tänkt att chanserna är rätt små att jag får planerat snitt på mitt första barn, el att vägen dit endast pga förlossningsrädsla kan vara lite svår. Så jag har ställt in mig på vf för att inte bli besviken. Men sen jag plussade försvann min skräck helt när man vet att resultatet kommer finnas där. Är faktiskt riktigt taggad på vaginal födsel, och får jag en sfinkterruptur så är det inte hela världen, hoppas bara jag blir sydd på rätt sätt isf. Och hoppas på att oddsen talar emot, men verkar som många fått det här inne :/ har ni problem av det än idag?

• nikki06

Åh längtar också till julen! Men hur har ni tänkt med att åka bort med bebis och fira jul? Jag vet inte om jag vågar iväg och fara, bebisen kommer bara vara tre veckor gammal så blir nog att stanna hemma över jul. Ska vi åka och fira med min familj och släkt så måste vi åka drygt 50 mil, känns inte jätteoptimalt..

• nikki06
    MissPin skrev 2015-06-23 15:10:04 följande:

Så otroligt att se en bebis sparka och röra sig massor smile1.gifphpvMB9cd33880.jpg

Åh så fin liten bebis! Måste varit underbart att få se den lilla :D får jag fråga förresten hur ni fick det så tidigt? Jag ska gå i 17+3 och bm tyckte det egentligen var på gränsen så helst skulle det varit en v senare, menmen :) tänkte bara eftersom vi tillhörde samma landsting. Superfin liten knodd iaf!
  • nikki06
    MissPin skrev 2015-06-23 19:30:45 följande:
    Tack! Vi skulle varit i vecka 17+0 nu enligt det ultraljudet vi varit på tidigare. Vår barnmorska sa att från vecka 17+0 kan man få en tid, men det är på gränsen. Jag ville gärna ha en tid snabbt för jag var så orolig. Men man såg allt så det var inga problem! Med vår son så var vi i vecka 17+1 vid ultraljudet, blev dock flyttade en hel vecka bakåt då, men man såg allt tydligt ändå.

När är det ni ska på ultraljud?
    Jaha va skönt hoppas vi med får se allt då! Och att man inte blir backad allt för långt.. Jag ska dit på onsdag nästa vecka :) fick också tjata för att få sån tidig tid ;) nu hoppas man allt ser bra ut, sååå nervös!
  • nikki06

Är även här ute efter andningslarm, har fått många motargument från bekanta då det skapar mer oro än lugn men jag tror ändå man kan slappna av mer om man har ett fungerande larm :) babyvakt har jag inte bestämt mig för än. Har man öppna dörrar här så hör man också allt, tror även man hör med stängda dörrar. Och spjälsängen tar ju ett tag innan vi flyttar in i barnrummet :) kommer ni ha babynest i spjälsängen i början? Eller blir det jobbigt att tvätta den då? det kanske är lättast att bulla upp med filtar och ha maddrassunderlag el plastad frotte, isf föredrar ni något framför det andra?

Gud va jobbig man är, och troligtvis lär man sig själv vad som passar bäst men vill gärna höra vad alla andra tycker vad som passat bäst för dom, eller hur ni planerar att göra :)

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!