Inlägg från: NatalieWB |Visa alla inlägg
  • NatalieWB

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Hej!
    Jag är i vecka 6 (v.5 +3dagar) BF 28 November. Första barnet, 1 missfall.
    så jag tänkte hoppa in här om det är ok?!Oskyldig
    Jag har lite funderingar.. Jag ringde till MVC för 2 dagar sedan men jag fick inga tips och råd på vad jag ska äta eller om några kosttillskott. Hon sa bara "ingen alkohol, droger och inte röka" 
    Jag ska på samtal den 28/4 nästan 1 månad kvar Rynkar på näsan då är man ju i vecka 10, är inte det lite sent för undersökning då? 
    Som sagt behöver lite råd och stöd angående kostenHjärta
    Något specielt man borde tänka på? 

Baby

• NatalieWB
    nikki06 skrev 2015-04-01 19:43:13 följande:

På livsmedelsverket står det bra indikationer om vad du får och inte får äta :) det jag tycker är konstigt dock är att det står att man bara får äta ett halv kilo kött per vecka (!?), antar att de vill att man ska fylla de andra målen med fisk, bönor etc.. Men tycker det känns väldigt lite som rekomedationer :o

Jo jag tycker vissa siffror och information är lite knas.
    Jag äälskar sill, jag läste att jag kan äta det men samtidigt ska man inte äta så mycket rå fisk.Rynkar på näsan
    BF 2015-10-28
  • NatalieWB
    dalin79 skrev 2015-04-01 19:39:50 följande:
    Ett tips är folsyra om du inte redan tar det. Finns i vitamintabletter som t.ex de som heter "Kvinna" eller "Gravid". Fråga på Apoteket.
    Ah oki jo jag har väl hört lite om det ialf Skrattande 
    BF 2015-10-28
  • NatalieWB
    Carrot90 skrev 2015-04-02 08:49:25 följande:

Har ni berättat om graviditeten för någon än? Vi ska berätta för bådas föräldrar imorgon. De kommer ändå förstå det annars, när jag inte vill ha någon alkohol till påskmiddagen. 

Jag har berättat det för mina 2 absolut närmaste vänner :) vi tänker berätta för familjerna efter vecka 9-10 när vi varit på kontroll :P man är ju typ rädd för att det inte finns någonting där innan :O :/
    BF 2015-10-28
  • NatalieWB

Jag vaknar mitt i natten och tidigt på morgonen och behöver gå på toa nästan direkt och är konstant hungrig typOskyldig  Blir trött väldigt plötsligt och lite yr då och då. 
    Känner nog som de flesta att man är lite svullen men ingenting syns änTungan ute känns extremt overkligt! 

BF 2015-10-28
  • NatalieWB
    HCS skrev 2015-04-01 10:16:05 följande:

Får se om jag måste lämna er. Började blöda nu på förmiddagen ljusrosa och har mensvärk. Känner inget i brösten och illamåendet har minskat så tidigt mf är nog ett faktum...

Jag håller ändå tummarna för dig Hjärta Jag är inne på mitt första barn och så rädd för att det ska hända själv. Vill ju berätta för familjen men man är ju rädd för att något ska hända så här tidigt Hjärta
    Väntar på besked från dig hur det går!!
    BF 2015-10-28
  • NatalieWB
    nikki06 skrev 2015-04-02 16:34:23 följande:

Alltså är det bara jag som får hemska "attacker" med kramper? Inte alls ofta, 2-3 ggr om dagen kanske men nu precis höll en på i 5-10 s som vanligt men var så kraftig att jag visste inte vad. Är mest orolig över att detta är farligt, vet att livmodern har töjt ut sig och den molvärk har jag känt länge men detta är korta intensiva smärtor. Det kan ju inte vara sammandragningar redan? Någon som varit med om liknande?

Ingen aning !Asså jag känner väl lite att det typ sticker lite i under livet. . Normalt ?? :/
    BF 2015-10-28
  • NatalieWB
    MissPin skrev 2015-04-03 20:26:07 följande:

Jag har bokat tid för ultraljud den 27 april. Inskrivning den 19 maj. Längtar tills ultraljudet och hoppas så att det finns nån som lever den här gången! Sen ska jag bara njuta!

Ska ni andra på något ultraljud innan rul? Någon som ska göra kub?

Hur kommer det sig att du får göra ultraljud så tidigt? Hade jag oxå velat göra Oskyldig vill se så det ser fint ut! Detta är första gången för mig så blir tokig på minsta lilla och är nästan rädd för att gå på toa för att sedan upptäcka att man blöder eller något Skäms
    BF 2015-10-28
  • NatalieWB
    MissPin skrev 2015-04-04 08:11:37 följande:
    För att jag har fått 2 missfall på rad. Så svårt att slappna av den här gången. Ja, jag förstår att du vill se så allt ser bra ut! Tycker alla borde få i alla fall 2 ultraljud.
    Jaha där ser man. Kan man inte kräva en tidigare undersökning då? Eller dem kanske kan neka en det? Obestämd Håller med! Känns som om man får vänta så länge till första undersökningen.
    BF 2015-10-28
  • NatalieWB
    MissPin skrev 2015-04-04 10:58:22 följande:
    Eftersom jag fått 2 missfall så får jag ju en tidigare undersökning. Annars får man nog ingen, men man kan ju gå privat! :)
    privat ? hm kostar det något då? visste inte ens att man kunde gå privat Hjärta
    BF 2015-10-28
  • NatalieWB

Hört att man ska smörja in magen noga redan nu för att förebygga jobbiga bristningar Obestämd vad tänker ni kring det?

BF 2015-10-28
  • NatalieWB
    HCS skrev 2015-04-20 16:26:31 följande:

Härligt att se! Jag har också läst det. Håller tummarna för att det går bra

Håller alla tummar och tår ????
    BF 2015-10-28
  • NatalieWB
    emeliemarietherese skrev 2015-04-20 18:43:29 följande:

de två senaste dagarna har mitt illamående nått nya höjder. Mår illa precis hela tiden och finns inget som hjälper, äter regelbundet, små portioner, men som sagt inget hjälper. Funderar på att börja ta postafen men blir så rysligt trött av det, jag som redan har svårt att hålla mig vaken längre än till halv nio på kvällarna. Går in i vecka 10 imorgon och har då ett VUL för att se att allt står rätt till med den lille. 

Har ni andra börjat märka något på magen än? Jag har gått ner ett halvt kilo och har inte känt mig mer svullen än jag varit pga orolig mage (vilket jag haft mkt hittills under denna grav). I eftermiddag var dock första gången jag kände att jag inte orkar gå och "hålla in" magen som man alltid gör annars utan att jag bara vill slappna av i magen, och upplever den svullen. Ingen bebismage eller så, men svullen.

Det pendlar väldigt mycket för mig !

Har typ känt mig "bakis " i över en vecka :/

Jag kom på att börja drick juice med exotisk smak för 2 dagar sedan . Gud ! Det har varit min räddning ! Håller uppe mitt blodsocker och håller mig borta från dem där riktigt jobbiga dipparna man får som gör att man mår så sjukt illa :)

Men det har ju inte försvunnit så sätt men vill hålla mig i från mediciner så gott jag kan :)

morgonen är lätt värst Tycker jag !
    BF 2015-10-28
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!