• mother87

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Hej Alla. Hoppar in här om det passar.
    Väntar min tredje som det ser ut. plussade för snart två veckor sedan. Började med att jag hade en massa pina på höger sida, vid äggstocken, blev nojjig då  det påminde om när jag hade en custa på väntra som fick opereras bort några för två år sedan, vilken var en prossec, men gjorde ett grav test för att "utesluta" det då det är det första de frågar om jag hade sökt mig till sjukvården, men där plussade jag. vände mig iaf till kk akut pga pinorna i magen. de kunde inte se något, och enligt beräkningarna sen senaste mensen var jag i vecka 5 då, alltså vecka 7 nu, men fick gå och lämna blodprover några gånger och senast igår. då tyckte de hcg var tillräckligt högt så vul gjordes, endast en liten bubbla på skärmen syntes, så blev flyttad till vecka 5,,, inga fler kontroller behövs tycker dem om jag inte skulle få fler eller mer problem. 
    Mår absolut inte prima, mår hemskt emellanåt, orken tryter enormt och denna kostanta illamående som gungar i magen. inte ens mått så här med båda barnen tillsammans. 

• mother87

Väntar mitt tredje barn. Enligt beräkningarna sen sista men borde jag vara 7+4 men i tisdags på kk när de gjorde vul sa de vecka 5 till mig. Mvc idag vill fortfarande skriva in mig på tisdag. Plus att min mor idag att det syns redan och snart får jag börja berätta för folk. Blir det så synligt så pass tidigt vid tredje? med de andra två syntes det långt in in, och då var de bara de som kände mig som kunde tyda det. Har haft lite mage med båda, fram till iaf minst 7månaden som man kanske kunde tyda en grav mage. Är inte överviktig eller så heller som kan "misstolkas" förlåt ordvalen...

• mother87

hoppas det går bra för er alla här! känner er inte men vill ingen god människa något ont. 
    jo svullen o så känner jag att jag e, känner tarmrörelserna mycket tydligare nu oxå.
    dock känner jag en liten liten hårdare "bula" nere vid livmoders arean när jag ligger ner och känner. som inte brukar vara där, är annars mjuk och så där. i tisdags vet jag iaf att de såg en "bubbla" på vul, har känningar som  mensont hela tiden, det var ju det de börja medför två veckor sedan som jag gjorde gtest som plussa,kan även känna av något som påminner pytte om lite foglossning i högra höften med, och som de sa i tisdags är jag nu i vecka 5... tycker det låter urkonstigt, men de är väl kunniga på kk. ska iaf på inskrivning på tisdag tyckte mvc när jag ringde dem igår.

• mother87

Tycker varken lergigan eller propafen hjälper så har gett upp med dem. Spyr inte nu iaf men kontant illamående som varierar i styrka. Haft väldans mensont idag med sitter som ett bälte :/

• mother87

Illamåendet verkar ha lättat lite här(peppar peppar) fast är inte borta.

Däremot så svullnar buken lite mer för var dag, kan snart inte knäppa min jacka, o tajt sitter den :/ plus att vågen hoppat upp snart 5 kilo.......

Ska skrivas in den 4/5, var på det obligatoriska hälsopratet igår hos Mvc.

Enligt sista mensen ska jag vara i vecka 8 nu men enligt vulet på kk senast förra tisdagen är jag nu i vecka 6. Känns lite besynnerligt att det kan ske så mycket på och i kroppen så snabbt/tidigt bara för att man varit gravid tidigare, detta blir tredje för mig. Har en son som blir 5 i December och en dotter som blir 2 i november. Så kul ändå att kommande syskon troligen platsar in mellan dem.

• mother87

Var föresten lite distraherad igår hos Mvc, då jag hade barnen med.

Kanske ni vet nåt svar annars får jag ringa henne imorrn.

Sen två v tebax har jag haft yrsel, men kommer oftare nu och håller liksom i sig.

Har det med blodtrycket att göra? Är bara lungt när jag ligger ner och ögonen påverkas när jag går. Kan man lindra det något, eller det är viloläge som gäller?

• mother87

Känns som jag har fått värsta hjärn spökena, jag vet hur tarm rörelserna känns, känner dem övertydligt gravid som ogravid, men kan nästan svära på ja nåt heligt för mig.. Att jag känna några buffar nere i två där nu jag veet att de liksom är fysiskt omöjligt väl meen... nedre magen blir hård när jag är ute o går oftast och rejält uppsvälld är man på kvällarna. Peppar peppar har illamåendet iaf börjat lätta fint, men orken tryter ^^

• mother87

Började båda igår med rosa "flytningar" och idag är det "mens" inte fullt, men blöder ju så hoppet börjar sina. Jag gick i förmiddags till kk akut efter jag lämnat barnen till mmormor, men de tog inte emot mig, de hade jour så de hade inte tid sa dem, att jag inte ska behöva sitta där hela dagen o vänta, -kroppen tar ju hand om det ändå. Fick jag till svar. Kunde komma tillbaka på tisdag eftermiddag om jag behövde.... Sjukt missnöjd över vården just nu..

• mother87

Blödningen har typ slutat *peppar peppar!

Tänker att kanske vänta till tisdag, imed jag blev bemött som jag blev.. Har ju hopp än då inga klumpar o sånt kom. Men man e skrajsen, imed man inte blödit tidigare graviditeter. Var på kk akut i malmö då de är närmast där jag bor.

• mother87

Pratade nyss med kk akut, då blödningen börjat igen och ökat i mängd, men jag skulle ta två Alvedon och byta binda och avvakta, för o se hur mkt jag blöder. För det ser mer ut när man e på toa, men det rann av mig när jag var på toa nu på morronen, o pappret var fullt. Så jag intalar mig nu att det är början på slutet, vilket är mycket sorgligt

• mother87

Detta e konstigt vet inte hur tusan jag ska ta de, blödningen har lättat igen, men känner mig sjuk på nåt vis. Har inskrivning tid på Mvc imorrn vid 10, så hoppas få lite vettigare bemötande där än ifrån kk.

• mother87

Var idag på kk på bokade besöket jag fick i fredags, man såg hjärtat slå och att den rörde sig :) otroligt lättade blev vi. Antagligen är det sköra slemhinnor eller moderkakan som fäster sig sa hon, blev daterad 9+2 sa hon.

• mother87

10+3 idag.

Min hemska huvudvärk och yrseln kan förklarad med att ferritinet (järndepåer) låg på tio för en vecka sen, tar järntabletter sedan länge pga anemi, men enligt bm skulle inget göras merrän att jag ska dit 17 juni för nya prover...
  • mother87

Hej alla underbara blivande mammor :)

Börjar känna mig mer och mer positiv inför kommande bbebbe. Äntligen liksom kommer sakta de härliga känslorna liksom, längtar tillsan kan känna bebben ännu mera och starkare i magen,,

Köpte en doppler idag, tidigt ännu men den var billig så var tvungen att slå till ^^

Och så är det ju andra dagen i rad med sol o värme så ett extra stort plus för det :)

• mother87

Ja doppler är till för att lyssna på hjärtljuden. Tycker de är intressant o mysigt. Hade i förra grav oxå, fast klura aldrig ut om de va dotterns hjärta eller vad, tycker de e kluriga ljud, men kul ^^

• mother87

Jag har haft blödning två gånger hittills i denna grav, dock färskt blod, ena gången varade det en vecka o nu sist två gånger, varit på kk båda gångerna. Senast idag på återbesök, slutade blöda i fredags men de hade inga tider förrän idag. Men fick se en stor kidneyböna med ett fint hjärta o väldigt sprallig. Livmoderstappen var även lång och sluten. De har inga förklaringar på blödninga. Har oxå tänkt hela tiden att blödning är lika med missfall, men säga nu att det verkligen inte måste vara så. Är i vecka 13 (troor 12+2)

• mother87

min våg har trippat från 73 till 83 snart :/ inga ändringar i min kost, då jag inte känner någon extra hunger än tidigare (än) .. 

• mother87

Jag har känt min lilla filur i magen dryga månaden. Tycker det är sjukt att man kan gör det, o det är ju starkare nu än då.

Vaknade igår morse vid halv fyra av att jag trodde jag kissat på mig men det var blod och hade (har än) ont i magen, i massor, paniken smög på så åkte till kk akut o fick vänta några timmar, kände den lilla men var osäker pga allt blod,,, men fick se en riktigt bebis som vinkade o lekte kullerbytt.

Blödningen var inget som påverka fostret sa hon och att jag skulle ta två Alvedon vilket jag redan gjort då sa hon att jag hade ont för att jag var orolig o stressad,, visst de var jag till en liten del, men att smärtan sitter i ännu trots att jag sett den underbara, hur kan de komma med en sådan förklaring när jag frågar varför det gör så ont? Aja, som sagt, skit samma hur jag mår, bara lilla klarar sig bra. :)

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!