Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
Hej och grattis alla fina blivande mammor! Heja er! ????
BF 24/11, förstagångsmamma i skåne.
Hej och grattis alla fina blivande mammor! Heja er! ????
BF 24/11, förstagångsmamma i skåne.
Globetrotter - ingen fara!!!
Hade också frossat i vin, ostar m.m innan jag visste om det men barnmorskan jag ringde sa att det absolut inte var några problem då moderkakan inte är kopplad mellan mamma och foster ännu. Själv hade hon haft en rejäl brakfylla innan hon visste och har tre friska barn. Rätt befriande att höra! ??
Det är jag också! Magen konstant kass sen dess. Fiser, svullen, lös. Det där om förstoppning som man kan läsa om har jag inte märkt av...
Fundersam mamma här. Känner mig inte gravid för fem öre :-S kan hugga till i gömsken (stavning?) om jag reser mig för fort men annars e allt som vanligt. Var tvungen att testa igen i förgår för att va säker ^^
Men har sedan jag plussade vart konstant dålig i magen. Bubblig o lös o ibland ont... Kan det va pga graviditeten? :-S
Beklagar! Stor kram
Tyvärr besök på akuten igår och ett MF har satt igång nu.
Så ett X i nov -14 och MF mars -15.
Kram till er alla!
Gud vad roligt att följa er alla!
Får man fråga vart alla bor?
Jag bor i Malmö!
HCS- vilket jättejobb! Vore roligt att lägga till var folk bor efter varje namn och hur många barn man hae sen tidigare?! Alla kan kanske fylla på sin egen!
BF-lista23/11 - Fairytale01
24/11 - Miaomiao
24/11 - CeElSu
24/11 - eihr
25/11 - EJai
26/11 - fridilie
27/11 - LindaM
27/11 - Spjutt
27/11 - ELG
28/11 - Thegiirl29/11 - HCS29/11 - Mikaela9029/11 - MelinaG
29/11 - Knasen8530/11 - Nimmi
30/11 - miela33
1/12 - dalin79
3/12 - LilaLove
3/12 - aeberg
? - Globertrotter90 ? - frida1991
4/12 - Denisevictoria
4/12 - Johanna90
5/12 - Knasbollen81
Skrivit in er nya! Har jag missat någon så hojta till! Välkomna!
Kul!!! Bra jobbat :)
BF-lista23/11 - Fairytale01 / / Sjätte barnet24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet24/11 - CeElSu / / Första barnet24/11 - eihr / Svedala / Första barnet25/11 - EJai / / Fjärde barnet26/11 - fridilie / / Första barnet27/11 - LindaM / / Femte barnet27/11 - Spjutt / / Andra barnet27/11 - ELG / / Andra barnet28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet29/11 - HCS / Västerås / Fjärde barnet29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet29/11 - Knasen8530/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet30/11 - miela33 / / Andra barnet1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet3/12 - LilaLove / / Första barnet
3/12 - Nisse88 / / Andra barnet3/12 - aeberg / / Tredje barnet? - Globertrotter90 / / Första barnet? - frida19914/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet5/12 - Knasbollen81 / / Andra barnet
HEJ ALLA!
Nu har jag skrivit in den info jag hittade i tråden.
Den som vill får gärna citera mitt inlägg här och skriva bostadsort + vilket barn i ordningen, om man vill ha det med på listan! Jag lägger in den i trådstarten om ett tag när det lugnar sig med nya medlemmar.
Jag har ömma bröst, eller mest bröstvårtorna.
"Mensvärk" är bara normalt att känna då det är växtvärk.
Har ni några vagntips? Vill kunna gå i skogen med den.
Kom in i v7 idag och spydde nyss under en kurs och fick åka hem. Klarar inte av att äta pga illamåendet.
Några tips? Kan prostafen hjälpa eller behövs starkare grejer? Det är jättesvårt att jobba med illamående/kräkningar. Hur klarar ni det?
Tack för tipset, ska genast ringa och fråga efter detta!
Tar man dem vid behov då eller och slipper spy? Blir du trött av det? Ingen mat eller prostafen hjälper tyvärr så starkare grejer vore bra!
Jag ringde bm vid min förra graviditet och talade om att jag inte stod ut längre och att jag knappt orkade ta hand om de två barn jag redan hade. Fick då rådet att ringa vårdcentralen och få det utskrivet. Var inget snack alls. Är nu gravid igen och har tagit ett par av den gamla bruken(2 år) som hjälpt men fick som sagt nya utskrivna igår igen när jag pratade med vc. "Klart du ska ta dem om du mår illa!" sa läkaren. För jag undrade hur bra det var att äta dem.