Inlägg från: annelielind |Visa alla inlägg
  • annelielind

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Väntar sjätte barnet... har 5 pojkar. Fick missfall i december och är nu jätte nervös för att det ska bli likadant denna gången. ????????

• annelielind

Hej alla ????

Väntar mitt sjätte barn. Bf 30/11

Hade ett MA i december och är fortfarande jätte nervös, va på ul i söndags och allt såg bra ut. Ska på nästa ul den 17/4 och ytterligare ett den 7/5. Kan inte slappna av alls. Tänker ständigt på mitt MA. Hade en liten liten blödning i söndags så det va därför jag åkte och gjorde ett ul. Hur många barn har ni andra i den här tråden? Jag har 5 pojkar och jag kan ju inte låta bli att hoppas att det är en flicka den här gången ????????

• annelielind

Hej alla. Hoppas det är ok att man hoppar in här. Jag väntar mitt sjätte barn. Vågar inte riktigt tro på det då jag hade ett MA I december. Vilken fruktansvärd mardröm det va. Upptäckte det i vecka 12 så jag är jätte nervös hela tiden. Har redan varit på 2 ul och allt har sett jätte bra ut, ska på nästa ul den 7/5. Är idag i vecka 9+4. Någon som är i samma vecka som mig här?

• annelielind

Vad betyder ofostrig graviditet? Jag kan inte svara på några inlägg vet du varför det är så?

• annelielind
    MissPin skrev 2015-05-01 20:06:53 följande:

Hej, välkommen! Jag hade ett MA i vecka 12 i augusti förra året, sen hade jag en ofostrig graviditet som upptäcktes i januari det här året. Så jag förstår din oro! Jag har varit på ett vul där allt såg bra ut. Jag är i vecka 9+3 :)

vad betyder ofostrig graviditet? Känns knäppt att jag inte vet det efter 5 barn,ett missfall å ett MA haha

• annelielind

Va på ultraljud i torsdags den 7/5. Bebisen va 3.8 cm å hjärtat slog på jätte fint. Så underbart. Dessutom gjorde domen vanligt ultraljud, alltså på magen å det känns så skönt att jag kommit så långt att dom inte behöver göra det vaginalt. Försöker ladda upp en bild men jag lyckas inte. Sjukt glad iallafall

• annelielind

I måndags va jag hos barnmorskan för inskrivning, hade inte min vanliga barnmorska för hon var tyvärr sjuk, denna ville inte försöka lyssna efter hjärtljudet vilket min barnmorska hade gjort om jag hade bett henne. Kändes jätte tråkigt då jag Sååå gärna hade velat det med tanke på mitt förra MA. Fick istället tid till kubtest den 29/5. Känns ganska långt iväg. Tiden går så sakta å jag inbillar mig hela tiden att jag kommer få ett MA till. Sååå jobbigt

• annelielind

Nu är jag så orolig så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Fick vid fyra tiden idag så otroligt ont i magen, fick lägga mig i soffan, tårarna sprutade. Kändes som världens förlossnings värk. Höll i sig i ungefär 20-30 minuter. Därefter har jag haft värk i ländryggen och har fortfarande ont men det är hanterbart. Jag blöder inte men det känns konstigt. Vad hade ni andra gjort? Det hör ju till att jag har 5 pojkar sen tidigare och är alltid hemma själv på eftermiddagarna med dom då pappan jobbar kväll. Blir ju inte mycket vila för min del, kan det helt enkelt vara att jag överanstränger mig eller vad tror ni. Skulle verkligen behöva era tankar. Hade ju ett MA I december så jag är verkligen jätte orolig nu.

• annelielind
    MissPin skrev 2015-05-25 20:14:41 följande:

Försök ta det så lugnt som det bara går. Det kan vara att du överansträngt dig. Jag hade med väldigt ont här om dagen, har tagit det lugnt sen dess och det känns bra. Tror inte du behöver oroa dig!

Tack jag har sökt min barnmorska så hon ska ringa mig imorgon. Kanske får komma in å lyssna på hjärtljudet om jag har tur. Hoppas hoppas verkligen att det finns ett hjärtljud att hitta.
  • annelielind
    Miaomiao skrev 2015-05-25 20:13:01 följande:

Åk och kolla upp att allt är bra imorgon. Är det inget blod så borde det inte vara någon fara. MA gör inte ont, så det borde inte vara det. Kram!

Tack jag hoppas verkligen att allt är okej. Jag är i vecka 13+0 idag och jag känner oxå en liten bula när jag ligger ner.
  • annelielind

Nu har jag varit hos min barnmorska. Hon hittade hjärtljudet på en gång. Vilken underbar känsla, grät som ett litet barn. Nu längtar jag tills på fredag, kub test. Får se de lilla livet igen. Är så nyfiken på om det är en flicka eller pojke :) tänker inte ta reda på det den här gången iallafall.

• annelielind

Varit på rul idag. Vi väntar en flicka. Lyckan är total. Efter 5 underbara pojkar får vi alltså en liten tös. Tårarna bara rinner. Pojkarna är såå glada, dom önskade att det skulle bli en flicka. Jag kommer alltså ha möjlighet att bli mormor iallafall. Känslan går inte att beskriva. Jag älskar mina pojkar mer än livet självt men att nu få en flicka när jag själv va 100% säker på att det skulle komma en liten pojke känns otroligt roligt.

• annelielind

Hej alla. Inte mycket aktivitet här inne längre. Lite tråkigt. Hur går det för er?

Själv är jag i 32+0 imorgon. Extremt mycket problem med svamp har jag haft nästan hela graviditeten. Ska på extra kontroll imorgon då dom ska ta en odling från cervix för att se så de inte är nåt annat bakomliggande. Längtar så tills bebis kommer. Ska bli skönt att kunna röra mig normalt igen, har så ont av foglossning så de känns som att jag skulle behöva rullstol ibland.

Ha det gott alla

• annelielind
    MelinaG skrev 2015-10-19 12:17:06 följande:

Var inne första gången på förlossningen igår då jag inte hade märkt av några sparkar eller buffar på kvällen (34+1). Var rejält orolig då jag hade provat att buffa på magen, dricka iskallt, äta sött och allt möjligt. Som tur var var allting bra, fick på mig ett ctg som mätte barnets hjärtrytm och då sparkade hon även en hel del. Isag verkar allt vara normalt igen :)

Dock så var det två orosmoment:

1. Barnmorskan var osäker på hur hon låg i magen, och ett ultraljud visade att hon fortfarande ligger med rumpan ner. Det här får mig att bli lite stressad, är första barnet, hur stor är chansen att hon fortfarande kan vända sig självmant?

2. Jag har aldrig känt av några sammandragningar alls. På ctg:n så visade det dock att jag hade sammandragningar och då tyckte jag mig också kunna känna av dem. Jag blev jätteglad, men sedan berättade barnmorskan att de kom för ofta för att det skulle vara normalt (kanske var femte minut). Hon trodde att det berodde på en UVI, så jag fick ta ett urinprov som inte visade något. Efter det fick jag åka hem, men nu blir jag orolig över de där sammandragningarna, kom inte för mig att fråga något mer om det. Kan det vara farligt att ha så många, jag känner dem ju nästan inte?

Hej. Hur har det gått för dig? Att ha sammandragningar är ju normalt men att ha dom så ofta är ju lite märkligt. Bebis kanske vill komma ut lite tidigare
  • annelielind
    MelinaG skrev 2015-11-07 22:50:38 följande:

Var hos barnmorskan igår (37+0) igen och bebis ligger fortfarande i säte :( Har fått tid för ett vändningsförsök på måndag, men har inga höga förhoppningar om att hon ska vända sig direkt...

Bm sa också att om vattnet går så måste jag lägga mig ner och ringa förlossningen (så inte navelsträngen kläms åt), nu är jag bara livrädd för att vattnet ska gå utan att jag märker det! På förlossningkurserna sa de att det mycket väl kan "sippra" ut lite och har ju så mycket flytningar att jag är rädd att jag inte märker skillnad...

Vad tror ni som har barn sedan tidigare, är det helt säkert att man märker det? Luktar det speciellt?

Hej. Mitt vatten har gått 3 av 5 graviditeter och det har inte varit någon fråga om det verkligen varit vattenavgång. Kommit massor och sen fortsatt komma med jämna mellanrum. Finns tydligen dom som det bara sipprar lite på men man tycker ju ändå att det bör märkas, flytningar är ju oftast inte så vattniga, inte mina iallafall.
  • annelielind
    MelinaG skrev 2015-11-17 17:27:37 följande:

Känns himla pinsamt, men har fått hemorrojder som gör så ont att jag bara vill gråta. Kunde inte sova överhuvudtaget i natt och har haft ont hela dagen och bara legat ner och känt mig alldeles deppig. Trodde aldrig att hemorrojder kunde vara så hemskt! Är det någon som har något bra tips? Jag har fått en salva (doloproct) och så försöker jag ta och kyla med en isbit vilket bedövar lite.

Finns stolpiller att använda som funkar. Jag har oxå haft mycket problem både med hemorrojder och svamp denna graviditeten. xyloproct har hjälpt mig har använt både krämen och stolpiller.
  • annelielind

Idag har jag 10 dagar kvar till bf men ska in på måndag den 23/11 å förhoppningsvis bli igångsatt. Har så ont av foglossning och haft huvudvärk sen i början av graviditeten så jag känner att det verkligen räcker nu. Är så spänd på att få träffa vårt lilla hjärta å våra fem pojkar längtar oxå massor. Spännande

• annelielind

27/11 18.59 kom min underbara prinsessa till världen. 3515 g 49 cm

kärleken är oändlig.

Ligger på BB och väntar på att läkaren ska komma så vi kan åka hem till mina 5 förväntansfulla prinsar.

grattis till alla ni andra som har fått era små knyten.

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!