Inlägg från: JennyHjortron |Visa alla inlägg
  • JennyHjortron

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Hej

Hoppar in i den tråd. Testade positivt i söndags, är i vecka 7. Än har jag inte blivit superglad, törs inte glädjas på grund av ett MA i januari som varit otroligt jobbigt. Ett MA i v. 14 som tog lång tid innan det kom ut...

Men skönt att kroppen fungerar och jag är gravid igen trots allt.

Har 2 söner hemma, är min 5: e graviditet och vi håller nu tummarna att allt går bra....

• JennyHjortron

Hej

Hoppar in i den tråd. Testade positivt i söndags, är i vecka 7. Än har jag inte blivit superglad, törs inte glädjas på grund av ett MA i januari som varit otroligt jobbigt. Ett MA i v. 14 som tog lång tid innan det kom ut...

Men skönt att kroppen fungerar och jag är gravid igen trots allt.

Har 2 söner hemma, är min 5: e graviditet och vi håller nu tummarna att allt går bra....

• JennyHjortron

Hej,

Här kryssar vi av för varje dag som passerar... Fick det som uppgift av min kurator för att hantera denna graviditet efter att ha haft ett missfall i vecka 16 i januari... Det hjälper oerhört att se att dagarna går, är nu i 11+1.

Haft ett ul för 1,5 vecka sen och allt så bra ut. Har nästa nu på fredag... Och ett till 2 veckor senare ... Skönt med täta kontroller ...

Har haft ett oerhört illamående, är trött, ont i ljumskarna... Så många positiva tecken egentligen..

Håller nu tummarna att allt är ok på fredag... !

• JennyHjortron

Kommer nu från UL ???? igen...,

Parveln var väldigt aktiv hjärtat slog ???? och blev ändrad i datum så är nu i 12+1 istället för 11+4 ????????????

Sån lättnad, glädje även om jag vet att det är lång resa kvar... Och kan ju inte slappna av helt ändå men en bit på väg är vi ????????????????

• JennyHjortron

gud vad tråkigt!!! Lycka till i framtiden!

Thegiirl skrev 2015-05-22 09:23:20 följande:

Jag får tacka för mig då jag till 98 % är säker på missfall känner att jag får lämna denna underbara gruppen. Hoppas ni alla får underbara bebisar <3 

• JennyHjortron

Glad midsommar på er alla!

Här går graviditeten framåt vilket är skönt.. Än har jag dock inte passerat dagen då missfallet blev i januari... På söndag har vi den dagen.., 16+3 är jag då...

Vi har gjort 4 ultraljud så hör långt och allt ser kanon bra ut.. Skönt även om en enorm oro alltid finns där ändå. Så kommer det vara säger min kurator, inget att göra något åt utan försöka leva och ha en så normal graviditet ändå som möjligt. Jag försöker leva i stunden och äntligen njuter jag av att vara gravid.

Nästa UL är om 3 veckor...

Nu väntar midsommarstången!

Ha en bra dag alla!!

• JennyHjortron

Hej alla,

Kul att ni alla har det bra även om graviditeten gör sig påmind mer eller mindre för alla..????

Själv har jag mått relativt bra fram till för 2-3 veckor sedan (är i v.24 nu). Gick en vecka med illamående, mycket sd och tryckt neråt och ryggvärk- det visade sig vara uvi och det blev bättre efter medicin. Känner dock mycket sd hela tiden och är oerhört trött, påverkar ork och humör...

Njuter av livet i magen men det blir jobbigt och mycket oro att sd ska påverka livmodertappen...

Bara att kämpa på ????.

Har läkarkontroll och träff med BM om 1 vecka och får se vad som hänt och händer framöver...

Ha det bra alla!!!

• JennyHjortron

Ja, det var skönt att vi kollade och fick bort det denna gång.. ????

Sjukskrivning för sd hade jag andra graviditeten från Vecka 21 då det var oerhört jobbigt. Var sjukskriven på 50%. Så det är troligt att det kan bli så även denna gång.

Sd är ju bra på ett sätt, jag har snabba förlossningar då livmodern tränar mycket men eftersom livmodern tränar så fort jag egentligen rör mig blir det lite väl jobbigt... Just nu längtar jag efter att få ta en lång skön promenad ????. Får snällt vänta tills bebben är ute ????.

Skönt att du inte har sd i alla fall. Lycka till!

[quote=75616245][quorn-nick]BowserSchnauzer skrev 2015-08-09 09:28:54 följande:[/quote-nick]Usch för UVI! Men skönt att det upptäcktes så du kan få behandling... Måste vara jobbigt med sdr, själv tror jag inte att jag direkt haft några ännu inte som jag känt av iaf. Det sägs väl att livmodern börjar träna med lite sdr runt denna tiden men det får ju inte bli för mycket. Tror man kan bli sjukskriven om man som du har mkt sdr - är du det? Kan ju vara bra att inte springa runt alltför mycket antar jag... Hoppas det känns lite bättre snart, ring till BM innan om du är mycket orolig så kanske du kan få komma på en extrakontroll för tappen osv...?[/quote]

• JennyHjortron

Hej, kul att höra att det tickar på för alla, vecka 29 för mig vilket känns skönt. Har själv inhandlat mycket av de stora sakerna men behöver mer kläder då vi gjort oss av med allt från de andra två, kul att få handla lite nytt ????

Själv är jag sjukskriven på 50% för mycket sammandragningar som dock än så länge inte påverkat livmodertappen ????. Dock har vi redan haft första turen till förlossningen för 2 dagar sedan då sd inte gav sig så nu har jag bricanyl att knappar på ????. Än så länge hjälper de även om man blir oerhört trött och skakig samt lite hjärtklappning på det... Fick göra UL vilket var skönt för bebisen mådde bra och hade bra hjärtljud 145-150...

Andningslarm har vi aldrig haft men funderar mer på det denna gång men vi får se..

Ha en bra dag allihopa!!!

• JennyHjortron

Hej, kul att höra att det tickar på för alla, vecka 29 för mig vilket känns skönt. Har själv inhandlat mycket av de stora sakerna men behöver mer kläder då vi gjort oss av med allt från de andra två, kul att få handla lite nytt ????

Själv är jag sjukskriven på 50% för mycket sammandragningar som dock än så länge inte påverkat livmodertappen ????. Dock har vi redan haft första turen till förlossningen för 2 dagar sedan då sd inte gav sig så nu har jag bricanyl att knappar på ????. Än så länge hjälper de även om man blir oerhört trött och skakig samt lite hjärtklappning på det... Fick göra UL vilket var skönt för bebisen mådde bra och hade bra hjärtljud 145-150...

Andningslarm har vi aldrig haft men funderar mer på det denna gång men vi får se..

Ha en bra dag allihopa!!!

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!