Inlägg från: emeliemarietherese |Visa alla inlägg
  • emeliemarietherese

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Hej! Jag undrar om jag också får följas åt med er?

Fick veta för lite över en vecka sen att jag är gravid med mitt tredje barn. Helt oplanerat denna gång, men kommer bli välkommet med ett litet tillskott i vår familj :)

Är beräknad den 24e november så är i v 6+2 nu.
    Hittills har jag mest känt av ömma bröst och växtvärk. Växtvärken ömmar inte lika mycket som i vecka 5 och 6 men molar till och från. Är väldigt känslig mot lukter och har illamående till och från. Har kräkts en gång hittills.
    Med min son mådde jag illa de tre första månaderna, kräktes ngn enstaka gång men sen gick det över.
    Med min dotter kräktes jag dagligen från ca v8 till v 25 så det återstår att se hur denna graviditet blir :)

• emeliemarietherese

Så kul att läsa om hur ni mår, och se bilderna från era VUL. Jag är nu i v. 7+2 och har ett mer eller mindre konstant illamående, är suuuperkänslig för lukter, vilket inte går jättebra ihop med mitt yrke som undersköterska ;) vill dock hålla hemligt ett tag till så försöker att bara bita ihop, blir dock en del småätande.
    Har "bara" spytt 3 ggr hittills så får väl vara glad för det. Är supersugen på juice och bubbelvatten. Läsk som jag i vanliga fall tycker om går inte alls. Tycker det känns alldeles för sött, är även sugen på fisk och räkor. Kan känna avsmak för en hel del maträtter som jag i vanliga fall tycker om.
    Min man sa att han var sugen på spaghetti och köttfärssås häromdagen, och det bara vände sig i magen, allt lagat som är tomatbaserat känns blä. Denna graviditet är hittills inte alls lik vare sig den med min son eller dotter, men magkänslan säger pojke denna gång :)

den 21a april ska jag på VUL, beräknas då vara i 9+0 så förhoppningsvis ser man bra då :)

• emeliemarietherese

de två senaste dagarna har mitt illamående nått nya höjder. Mår illa precis hela tiden och finns inget som hjälper, äter regelbundet, små portioner, men som sagt inget hjälper. Funderar på att börja ta postafen men blir så rysligt trött av det, jag som redan har svårt att hålla mig vaken längre än till halv nio på kvällarna. Går in i vecka 10 imorgon och har då ett VUL för att se att allt står rätt till med den lille. 
    Har ni andra börjat märka något på magen än? Jag har gått ner ett halvt kilo och har inte känt mig mer svullen än jag varit pga orolig mage (vilket jag haft mkt hittills under denna grav). I eftermiddag var dock första gången jag kände att jag inte orkar gå och "hålla in" magen som man alltid gör annars utan att jag bara vill slappna av i magen, och upplever den svullen. Ingen bebismage eller så, men svullen.

• emeliemarietherese

Idag har jag varit på sen inskrivning :P går in i v 14 imorgon nämligen. Fick avboka min inskrivning förut då jag fick hoppa in och jobba, och idag var den första lediga tiden som min BM hade. Men detta är ju tredje barnet för oss, så gjorde inte så mkt att det var lite sent :)
    Alla värden såg bra ut och jag har även fått tid för RUL den 26/6. Bara 5,5 veckor kvar!!! :D

• emeliemarietherese

Idag har vi varit på RUL för att titta på lilla bebisen. Allt såg jättefint ut, och det var en aktiv liten i magen som snurrade runt och bökade. Fick även veta att vi väntar en liten tjej! Nästan alla inklusive jag hade gissat på pojke men ska bli så kul med en till tjej! Då kommer vi ha en pojke och två flickor ????
  • emeliemarietherese

Antar att det inte bara är för mig som det börjar bli tungt nu på slutet.. har fått tid för bedömning för igångsättning den 12e november.. (har gått på aurorasamtal under graviditeten, och då min förra förlossning gick väldigt fort och blev lite smått kaotisk så har jag därför blivit beviljad igångsättning). Har massa förvärkar varje dag, både såna som kommer regelbundet men även massa molvärk i ländryggen.

Den 12e där ska det bedömas om jag är mogen för amniotomi (att de tar hål på hinnorna) då både de och jag vill ha ett naturligt förlopp som möjligt så att kroppen får göra sitt. 
    Är ju mitt tredje barn så hoppas verkligen att jag är mogen då! Att alla dessa förvärkar jag går med nu iaf inte är helt i onödan!
    Så det återstår att se om lilla fröken kommer titta ut den 12e eller om det blir senare :)

• emeliemarietherese

Är i v.36+6 och hade tid hos BM idag. Har ju haft regelbundna förvärkar varenda kväll denna vecka och sover så dåligt på nätterna då jag vaknar av värkar då och då. BM erbjöd sig iaf att kolla om det hänt ngt. Visade sig då att jag tydligen är öppen 2cm, livmodertappen är mjuk och 2,5cm lång. Så har ju iaf hänt ngt. Sen hon kollade nu så har jag haft en massa onda förvärkar. Har tid för bedömning för igångsättning om 6 dagar. Om hon stannar inne tills dess och jag fortsätter gå och ha så här ont då hoppas jag verkligen att jag kan få bli igångsatt då! Börjar bli rejält tröttsamt!

• emeliemarietherese
    fantasy06 skrev 2015-11-06 13:30:08 följande:
    Någon speciell anledning till att du ska bli igångsatt så länge innan du gått full tid?:)
    Jag har tidigare haft snabba förlossningar varav min förra höll på att sluta i toaletten på förlossningen. De har även skett i vecka 39 så denna gång har jag gått på aurorasamtal där jag blivit beviljad igångsättning, under förutsättning att kroppen är mogen för det såklart. Så då har jag första tiden för bedömning på torsdag då jag är i slutet av v.38, om de skulle anse mig vara tillräckligt mogen och det finns plats blir det då, annars blir det i början på nästkommande vecka. Men då det är 6 dagar kvar och så pass mkt aktivitet i livmodern som det är nu, har jag svårt att tro att jag inte är nog mogen då. Så håller tummarna för det, eller att det rent utav sätter igång innan ;)
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!