Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
Hej alla! Har följt tråden ett tag nu, men eftersom jag 2010 fick missfall efter en ofostrig graviditet i vecka 11 så vågar vi inte riktigt prata om någon graviditet som att den vore verklig förrän vi fått bekräftat på vul att det verkligen är en levande bebis i magen. Vi fick efter totalt två års längtan en son 2011 så det här blir andra barnet.
Har tid för inskrivning nästa onsdag och läkarbesök på fredagen, eftersom vi vill göra kubtest denna gången. Barnmorskan sa något om ett läkarbesök för att bestämma graviditetslängden exakt inför kub som görs i vecka 14 här, så då antar jag att det görs ett vul på läkarbesöket? Jag var stressad och hann inte prata med bm när hon ringde upp tio minuter efter "avtalad" tid, precis när det var som stressigast på jobbet så klart... Så hon skickade hem tid för inskrivning plus läkarbesök och diverse andra papper/foldrar och jag kunde därför inte fråga om det skulle göras ett vul på läkarbesöket.
Jag är i vecka 9 nu och har beräknad förlossning 20/11 enligt "familjelivs graviditets-app" och 21/11 enligt "gravid app", antar att jag får ett mer exakt datum hos läkaren nästa vecka.