• JJ15

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Har följt denna och BF December trådarna väldigt aktivt. Väntar första barnet och är i vecka 9+3, så BF beräknat 5/12. Jag mår jättedåligt och spyr upp allt tom vatten. Är sängliggande och då känner jag inte av illamåendet men direkt jag stiger upp så kommer det. Jag vill vänta med att berätta för arb.givarn men omsrändigheterna på jobbet gör illamåendet värre. Vi har väldigt dålig ventilation på jobbet och en vägg är fylld av fönster som morgonsolen skiner in från. Så igår vid 8 var det redan +25 grader i kontoret och luften där står still. Det går inte ens att öppna fönstrena för att få in frisk luft. Känns nästan hopplöst att jobba redan nu, är rädd för att sommarn kommer bli ett h-ete i kontoret. :/

• JJ15
    Thegiirl skrev 2015-05-25 14:33:07 följande:

Tyvärr missfall blir 2 lugnare månader nu med flytt,midsommarfirande o kalas innan vi försöker igen.

Önskar all lycka till er alla <3

Beklagar! Styrkekramar till er <3
  • JJ15
    annelielind skrev 2015-05-26 10:25:48 följande:

Nu har jag varit hos min barnmorska. Hon hittade hjärtljudet på en gång. Vilken underbar känsla, grät som ett litet barn. Nu längtar jag tills på fredag, kub test. Får se de lilla livet igen. Är så nyfiken på om det är en flicka eller pojke :) tänker inte ta reda på det den här gången iallafall.

Härligt att allt är bra! Här väntar vi också på fredag då vi har kub testet. Längtar så till att få se pyret för första ggn! Har vid flera tillfällen drömt att vi väntar tvillingar så börjar bli ganska nervös över det. :)
  • JJ15

Här mår man också illa än, v.14 på g och börjar tappa hoppet om att illamåendet ska försvinna.. :(

• JJ15

Jag är också jättetrött än, känns konstigt att inget verkar lätta varken illamåendet eller tröttheten. Sen känner jag mig jättevarm hela tiden som om huvudet kokar sönder.. vette tusan om jag håller på att bli sjuk på riktigt nu :( orkar knappt jobba och det har bara gått två dar av arb.veckan... usch och fy :/

• JJ15
    flislis skrev 2015-06-02 20:21:22 följande:

Jag mår också illa fortfarande. Och trött! Eftermiddagsluren är oundviklig.

En annan sak. Mina bröst blir varma, liksom febriga och tunga som betong. Gör ont(!) att ta av bhn på kvällen. Kör oftast utan bh om jag kan, tuttarna kommer väl hänga vid knäna när detta är över... :/

Jäkla skruttunge som ställer till såna problem! :D

Mina bröst har varir ömma sen jag plussade kan inte vara utan bh. Nu sover jag med sportbh för annars vaknar jag a varje rörelse :p nog väntar man på dagen då man får träffa bebisen för första ggn så man får det konkreta svaret på varför vi utsätter oss för så mycket lidande ;)
  • JJ15

Var in för dropp igen idag, blev en veckas sjukskrivning. Har gått ner 4 kg sen jag plussade och urinprovet visade att jag är undernärd, känner lättnad av att läkarn nu förstås hur svag jag känner mig och chefen blev helt chockad när jag berättade öppet om hur svag jag är.

• JJ15
    Miaomiao skrev 2015-06-05 11:45:54 följande:

Jag är förresten i v 16 nu, går in i v17 på tisdag. Har inte berättat för någon på jobbet ännu. Väger nu 70 kg och är 176 cm lång. Har problem med att hitta kläder i min garderob som gör att magen inte syns. Klagade på det till min man imorse och han sa "du är ändå smalare än de flesta, ser hur bra ut som helst". Det var så bra uppmuntran. Så ska vi tänka! :)

Your man is awesome! :)
  • JJ15

Jag har drömt länge att vi får tvillingar men på KUB såg vi bara ett.. men har hört att det hänt för ganska många att man först sett båda på RUL så nu väntar vi med spänning. Vi köpte vagn idag (verkligen ett impulsköp) och behövde ännu fråga försäljaren vid betalning ifall det är möjligt att byta till en större vid behov :D

• JJ15
    Lortdocka skrev 2015-06-25 17:29:39 följande:

I förmiddags var vi på rul! Allt är bra med bebisen men ack så besviken jag blev då vi inte fick veta könet, min moderkaka ligger rätt över hela bukväggen så det var knappt man kunde se bebisen... Fötterna till vänster och huvudet till höger och däremellan en stor mörk fläck, moderkakan. Det förklarar att rörelserna "minskat", i takt med att moderkakan växt. Har känt vilt sprattel/ryckningar på vänster sida av livmodern när jag nyst och det är ju för att det är enda stället som moderkakan inte ligger och dämpar.

Barnmorskan hade det besvärligt med att försöka se och mäta alla delar, och att se könet var stört omöjligt sa hon och hon försökte verkligen från alla håll och vinklar, men moderkakan var alltid mitt i vägen... :(

Jag är oerhört lättad att allt var bra, så klart!

Men nu funderar jag på att fråga en privat klinik om de tror sig kunna se könet trots att moderkakan är i vägen, verkligen mitt i vägen, det kanske de kan om de har bättre tekniska möjligheter som barnmorskan på ultraljudet idag uttryckte det.

Om det funkar kommer det en bild också, den bästa barnmorskan lyckades få till på hela bebisen på en gång, med en moderkaka i vägen... Man ser åtminstone huvudet och ryggraden :)

Jag blev tillbakaflyttad 6 dagar och går därmed in i vecka 19 idag, istället för vecka 20 imorgon. Nytt bf 25/11.

vad härligt att allt ser bra ut! :) Förstår att det är frustrerande att inte veta kön när man såå väntat på att höra nyheten. Vi har valt att inte ta reda på könet men klart man tänker på det dagligen :) hoppas ni kan få hjälp via privat för att få reda på könet.
  • JJ15
    emeliemarietherese skrev 2015-06-26 18:39:20 följande:

Idag har vi varit på RUL för att titta på lilla bebisen. Allt såg jättefint ut, och det var en aktiv liten i magen som snurrade runt och bökade. Fick även veta att vi väntar en liten tjej! Nästan alla inklusive jag hade gissat på pojke men ska bli så kul med en till tjej! Då kommer vi ha en pojke och två flickor ????

härligt med en liten prinsessa!! :)
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!