• Citrona

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Hej alla soon-2-b-mammor och redan-mammor!
    jag hänger gärna med i denna tråd!

8/12 - Citrona / / Andra barnet

Jag är nyplussad med barn nummer 2, har en 4 åring sedan tidigare.
    Blev gravid denna gång genom IVF och så förväntansfull nu ;)

Sticker lite i brösten och är ganska gråtig, annars inte så mycket symptom just nu.

• Citrona
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet
    9/12- Citrona / Stockholm / Andra barnet
  • Citrona

Jag gjorde oxo nipt, tror inte att det är så vanligt men det ser ut att vara gratis inom bara ett år i Sverige.
    Fick du oxo reda på kön?
    Det känns och kändes så kul men underligt att veta könet redan i vecka 12 ;)

• Citrona
    Miaomiao skrev 2015-06-03 16:15:20 följande:
    det låter ju toppen om det blir gratis inom ett år. Så bra grej. 

Ja, vi fick reda på kön - en kille blir det :) Vilket kön väntar du?
    Kul, jag väntar oxo en pojke ;)
  • Citrona
    Lortdocka skrev 2015-07-28 21:55:58 följande:

Jag är i vecka 23, går in i vecka 24 på torsdag, glömde jag skriva :)

Oj, skönt att det slutade blöda.
    Jag har oxo moderkakan både fram och bak fast på höger sida, inget ovanligt sa barnmorskan som gjorde ultraljudet.....har försökt att googla men inte hittat så mycket om det.
  • Citrona
    Knoppen234 skrev 2015-08-08 06:28:05 följande:

Börjar också känna att nu får tiden gärna springa iväg så jag slipper allt! Fått sånna problem med halsbränna! Vilket leder till sömnlösa nätter och sjukt dåligt humör. Och denna djungel med alla läkemedel mot halsbränna vilka man får ta och inte får. Bm sa omeprazol men de kräktes jag av och novalocol är så fruktansvärt äckligt så bara samarin som jag kan ta och de hjälper bara i ca 30min till 1h.

Nån annan som har de problemet och kankse har lite tips för någon som är sjukt känsla vad gäller smak på läkemedel?

Har du provat novalucol i tuggtablett-form? Den funkar bra för mig, smakar mint ;)
  • Citrona
    Miaomiao skrev 2015-10-07 10:34:57 följande:

Hej tjejer! v 34 här, helt otroligt, nu är det nära. Magen är gigantisk nu, annars mår jag bra. Hur mycket har ni förberett för bebisens ankomst? Vi har en vagn och babysitter. Spjälsängen med tillbehör har kommit och ska hämtas på posten - ska se till att maken bygger ihop den om ett par veckor. Det som vi saknar är kläder, andningslarm och babybjörn. Osäker på hur vi ska ta oss hem från BB - har ingen bil och normalt tar vi tunnelbanan (ska föda på Danderyd och bor i centrala Stockholm). Hur tycker ni vi ska göra? Beställa taxi om be om plats ned babyskydd? Köpa babyskydd? Be kompisar att hämta oss? ta tunnelbana hem? 

Nej, tunnelbana med nyfödd rekommenderas inte alls.
    Ofta har sjukhusen ett par babyskydd att låna ut, eller har ni säkert vänner som har det.
    Lycka till ;)
  • Citrona
    flislis skrev 2015-10-22 20:14:37 följande:
    Det är lite pirrigt :) Är skönt att ha ett slutdatum på graviditeten om inte annat! Är så trött på det nu!
    Åh nära ju! Jag har den 26e men har bara fått höra det på telefon ännu så länge...vill ju ha det skriftligt så att det inte ändras ;)
  • Citrona

Jag ska göra snitt den 26 nov och har alltså en månad kvar.
    Har gått ner 2 kg men bebisen ligger på +12% och sparkar fint....hur kommer det sig att jag går ner egentligen? äter som jag ska och nästan varje dag slinker det ner ngt onyttigt...
    Börjar känna av foglossning mer och mer.

• Citrona

Är i vecka 34+2 och nu ikväll vid kl 18 upptäckte jag en liten klarröd bloddroppe i trosskyddet...
    Har inte kommit något mer på hela kvällen (6 h) men magen känns spänd hela tiden och bebisen rör sig som vanligt.

Jag ringde förlossningen direkt men de sa-bara vila på soffan och ta det lugnt, ring om det kommer mer eller om du får ont.

Nu vet jag inte hur jag ska göra---om jag ska ringa igen eller avvakta...
    Är ganska orolig men det känns skönt att han rör sig i alla fall.

Någon som vet vad detta kan vara?

• Citrona

Nu har jag precis 2 veckor till mitt planerade snitt den 26e ;)
    Är oxo nervös och känner efter rörelser hela tiden. känns så bra när han hickar för då vet jag att han övar på andningen ett par gånger om dagen.

• Citrona

Igår fick jag ont i halsen när jag sväljer och när jag pratar och det har tyvärr hållit i sig under natten...känner mig förkyld i näsan med nu oxo-vad ska jag göra för att lindra eller hindra att det blir en superkalasförkylning? Har mitt snitt redan på torsdag!;(
    Kan jag smitta den lille???

• Citrona

Grattis alla som fött de senaste 11 dagarna1
    Själv fick vi vår efterlängtade pojke den 26 nov genom planerat snitt men då han hade vatten i lungorna fick vi vara på Neonatalavdelningen fram tills för bara någon dag sedan. Han mår bra nu och är alldeles fantastisk! ;)

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!