Roxybe skrev 2015-08-15 00:04:15 följande:
Jag tycker inte alls det är larvigt, snarare säkert ganska vanligt, men onödigt att behöva stressa över sånt nu. Det låter jobbigt med förvärkarna, kan du kanske maila med din bm? Det har jag gjort med min och mailadressen stod på hemsidan. När det gällde foglossning använde jag en TENS-apparat förra graviditeten och det tyckte jag hjälpte lite. Hoppas det avtar snart!
Har inte testat tens- vet knappt vad den gör, men med så grov foglossning så har jag svårt att tro att den hjälper då även bäckenbältet inte hjälpte mig i förra graviditeten (fast då vägde jag 35kilo mer än vad jag gör nu).
Tack för ditt svar dock! Skönt att inte bli dömd.
Tiden går snabbt nu och jag börjar se lite ljus i tunneln trots att det är över 13 veckor kvar till bf. Jag hoppas innerligt att alla dessa förvärkar kommer speeda på förlossningen. Inte så att jag inte vill ha bebis, men jag hade snarare önskat någon bara kom och gav mig bebis och sa "Här är ditt barn" utan att behöva gå igenom en graviditet haha.
Foglossningen blir värre för varje dag och eftersom jag inte ens är i mitt land så blir jag smått orolig över resan hem då jag har såna problem med att stå/gå.
Klaga, klaga, klaga... Ber om ursäkt!