Inlägg från: BowserSchnauzer |Visa alla inlägg
  • BowserSchnauzer

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

JennyHjortron skrev 2015-08-09 08:38:07 följande:

Hej alla,

Kul att ni alla har det bra även om graviditeten gör sig påmind mer eller mindre för alla..????

Själv har jag mått relativt bra fram till för 2-3 veckor sedan (är i v.24 nu). Gick en vecka med illamående, mycket sd och tryckt neråt och ryggvärk- det visade sig vara uvi och det blev bättre efter medicin. Känner dock mycket sd hela tiden och är oerhört trött, påverkar ork och humör...

Njuter av livet i magen men det blir jobbigt och mycket oro att sd ska påverka livmodertappen...

Bara att kämpa på ????.

Har läkarkontroll och träff med BM om 1 vecka och får se vad som hänt och händer framöver...

Ha det bra alla!!!

Usch för UVI! Men skönt att det upptäcktes så du kan få behandling... Måste vara jobbigt med sdr, själv tror jag inte att jag direkt haft några ännu inte som jag känt av iaf. Det sägs väl att livmodern börjar träna med lite sdr runt denna tiden men det får ju inte bli för mycket. Tror man kan bli sjukskriven om man som du har mkt sdr - är du det? Kan ju vara bra att inte springa runt alltför mycket antar jag... Hoppas det känns lite bättre snart, ring till BM innan om du är mycket orolig så kanske du kan få komma på en extrakontroll för tappen osv...?
  • BowserSchnauzer
    lotie skrev 2015-10-24 17:19:22 följande:

Fått ont på höger sida under revbenen och samma ställe på ryggen. Kommit och gått i några dagar men är värre nu. Panodil hjälper inte:(
    Hade hydronefros med första barnen och fick då lite högre blodtryck sen dåliga levervärden. Kanske är därför blodtrycket börjat gå upp nu:(
    Orkar inte detta en gång till. Är det samma ställe man får ont på vid havandeskapsförgiftning ?
    Mår allmänt krasst men kanske nån infektion på g.

Usch då, kan ju vara både njuren och hf som du säger. Är nog bra att kolla upp så snart som möjligt oavsett! Förstår att det känns jobbigt men det är ju ingen prestation att vara frisk - det finns inget du kan göra för att påverka utan det är som det är. Det viktigaste är att det går bra för dig och bebis :). Är menat som ett försök att peppa lite! Styrkekram!
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!